۲۴ آبان‌ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است. شاید هرساله فرصتی باشد تا سر از دنیای تکنولوژی و شبکه‌های مجازی بیرون بکشیم و نگاهی به کتاب و دنیای جذابی که همواره در همه‌ی اعصار زندگی‌مان پیش روی ما قرار داده است، بیندازیم.

کتاب دنیایی است مملو از عناصر شگفت‌انگیز که ابعاد وجودی و شخصیتی را بیش از پیش در بحبوحه‌ی روزمرگی برای هر انسانی بنا به برداشت شخصی‌اش نمایان می‌کند.

با خواندن وداع با اسلحه‌ی همینگوی گذری به واقعیت‌های تلخ جنگ داشته باشیم، از صدسال تنهایی مارکز جادوی زندگی را کشف کنیم، با مسخ کافکا به انتهای نیستی سرک بکشیم، همراه بوکوفسکی روی ساندویچ ژامبون خود سس رنج و درد روزگار بریزیم، گاهی با سمفونی مردگان معروفی بر طبل عشق بکوبیم، لحظاتی در کنار یالوم بنشینیم و گریه‌ی نیچه را در درون خود حس کنیم و گاهی هم آخر بازی پوچ و بی‌معنی بکت را عمیقاً درک کرده و به دنیای پرتکاپو و پرتنش خود لبخندی مضحک بزنیم.

خیلی از افراد عادت دارند که برای «خرید کتاب» از دیگران مشورت بگیرند؛ نوجوانانی که به‌تازگی پا به عرصه‌ی کتاب‌خوانی گذاشته اند، کسانی که علاقه‌مند مطالعه‌ی آثاری در یک حوزه‌ی تخصصی هستند و آن دسته از کتاب‎دوستان که افراد حرفه‌ای کتاب‌خوان زیادی اطراف خود دارند. مجله‌ی کتابچی هم به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی برای مخاطبانش در سه مطلب مجزا، پانزده کتاب را برای مطالعه پیشنهاد داده است.

آثار پیشنهادی مجله‌ی کتابچی (۱)

آثار پیشنهادی مجله‌ی کتابچی (۲)

آثار پیشنهادی مجله‌ی کتابچی (۳)

کتاب بخوانیم و راجع به خوانده‌هایمان به بحث و صحبت بنشینیم. ضمنا شما هم از کتاب‌های پیشنهادیتون برای ما بنویسید.

مسابقه‌ی ساخت اوریگامی با کتابچی

امسال تصمیم گرفتیم به مدت یک هفته از ۲۴ آبان‌ماه در سفارش‌های شما دوستان و همراهان خوب کتابچی یک کاغذ اوریگامی به همراه یک کاغذ توضیح و آموزش ساخت آن قرار بدهیم. اوریگامی مسابقه یک پروانه‌ی زیبا هست که به ‌سادگی می‌توانید بسازید.

  • کتاب مورد علاقه‌ی خودتان را که می‌خواهید در این روز به دوستانتان پیشنهاد بدهید، انتخاب کنید.
  • از این کتاب در کنار اوریگامی پروانه عکس بگیرید و در اینستاگرام خود استوری یا پست کنید.
  • صفحه‌ی کتابچی را در استوری یا پست خودتان منشن کنید. @ketabchi_org  
  • هشتگ روز کتاب و کتاب‌خوانی را به این شکل در استوری یا پست بزنید. #کتاب‌خوانی_با_کتابچی
  • استوری‌های شما را تا آخر آبان رصد خواهیم کرد.
  • از میان همه‌ی شما عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردید و کتاب‌های خوب به دوستانتان معرفی کردید، یک جایزه‌ی یک‌میلیون‌تومانی در آذرماه قرعه‌کشی و تقدیم شما خواهد شد.
  • فراموش نکنید که شرایط بالا را در استوری خودتان رعایت کنید تا در مسابقه‌ی کتابچی شرکت داده شوید.
  • صفحه‌ی اینستاگرام کتابچی را هم برای اطلاع از روند مسابقه و قرعه کشی جایزه دنبال کنید.
ویدئوی آموزش اوریگامی

 

دسته بندی شده در: