کتاب زیست شناسی دهم سه بعدی نشر الگو به منظور آموزش عمیق مطالب و مفاهیم کتاب درسی، مشخص کردن بخش­های مهم کتاب و شکل ­های کتاب درسی به همراه تست­هایی در سطح متوسط و بالاتر و ارائه نکات ترکیبی نوشته شده است که برای تمام دانش ­آموزان علوم تجربی به خصوص کنکوری­ ها بسیار مفید می­باشد. فصل­ های نوشته شده کاملا منطبق با کتاب درسی دانش آموزان می­ باشد .

درسنامه کتاب زیست شناسی دهم بسیار روان و قابل فهم است .  قسمت عمده درسنامه ها مطالب کتاب درسی هستند که طبق تجربه مولف طبقه بندی شده است  و  قسمت هایی که نیاز به توضیح بیشتر بوده و با شکل توضیح داده شده است .نکات مهم در جدولی رنگی و مشخص آمده تا توجه دانش آموز را بیشتر به نکات جلب کند همچنین در انتهای هر درسنامه پرسش هایی مربوط به همان درس آمده که حتما بعد از اتمام درس به آنها پاسخ دهید زیرا به یادگیری بهتر کمک میکند و  شما را با سوالاتی که ممکن است از آن درس در کنکور بیاید آشنا میکند . یکی از ویژگی های خوب این کتاب سوالات کنکور سال­های قبل و آزمون های آزمایشی است که مولف به خوبی آنها را در کتاب گنجانده است.

زیست شناسی دهم جامع کنکور ۱۴۰۰

زیست شناسی دهم جامع کنکور ۱۴۰۰

نویسنده : اشکان هاشمی
ناشر : الگو
قیمت : ۱۰۸,۰۰۰۱۳۵,۰۰۰ تومان

در انتهای هر فصل نیز پاسخ نامه تشریحی سوالات با ذکر نکات مهم  در هر تست آورده شده است و از دیگر نکات مثبت آن بررسی تک تک گزینه های هر تست است. نکات مهمی که در جواب تست ها آمده است به دانش آموز در درک عمیق تر سوالات کمک بسیار زیادی می کند.

روند نوشتاری در این کتاب به صورت میکرو طبقه بندی شده یعنی ارائه بخشی از درسنامه و بعد تستهای مرتبط با آن بخش بوده و به شرطی که دانشآموز قبلاً در کلاس درس حضور داشته و کتاب درسی را نیز مطالعه کرده باشد، میتواند منجر به یادگیری و رسیدن تسلط دانشآموز به سطح بالایی گردد. دو ضمیمه در آخر کتاب آمده است ضمیمه اول فعالیت به همراه پاسخ است که باز از نکات ویژه کتاب محسوب می شود و در آخر پاسخ نامه کلیدی آمده است.

  

استفاده از شکل ها  و خلاصه نموداری  نیز از خصوصیات بسیار خوب این کتاب است.

از نقاط ضعف کتاب این است که اگر دانش آموزی در کلاس درس حضور نداشته باشد هنگام استفاده از بعضی قسمت های کتاب با مشکل مواجه میشود و همینطور سطح بالای تست ها ممکن است برای برخی دانش آموزان دشوار به نظر بیاید.

  

کتاب زیست شناسی دهم نشر الگو منبع بسیار قوی برای دانش آموزان دوره متوسطه به خصوص داوطلبان کنکور میباشد.

دسته بندی شده در: