تو چیزی مدان کز خرد برترست
خرد بر همه نیکویی‌ها سرست

رسم رایج و عادت مرسوم برای کلام ابتدایی نخستین تجربه‌ی انتشار هر مجله‌ای شرح اهداف و توضیح آمال آن مجله است؛ ولی عجالتاً از این گزاره می‌توانیم عبور کنیم چون مگر از یک گروه جوان و علاقه‌مند به کتاب و اندیشیدن جز آرمان، ترسیم آرزو و همچنین تلاش برای تحقق مطلوب انتظار دیگری می‌رود؟ پس تنها با بیان این نکته که غایت نهایی ما در مجله‌ی کتابچی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، از تشریح اهداف می‌گذریم. اما آیا این جمله کلیشه نیست؟ ما این سوال را به‌گونه‌ای متفاوت‌تر پاسخ می‌دهیم: «وقت طلاست»

جمله‌ای که بارها و بارها در طول زندگی‌مان شنیده‌ایم و در جایگاه ناصح شاید بارها به کار برده‌ایم؛ ما اعتقاد داریم از زمان باید به صحیح‌ترین شکل ممکن استفاده کرد و ارزش لحظات را دانست. پس با توجه به این نکته برای مطالعه و کتاب‌خوانی هم باید از وقت بهره‌ی بهینه برد؛ مجله کتابچی با معرفی کتاب سعی دارد به مخاطب خود اطلاعات باارزشی ارائه کند تا او در انتها تصمیم بگیرد آیا کتابی که قصد دارد بخواند را خریداری کرده و برایش وقت بگذارد یا به کتاب دیگری که در فضای ذهنی آن لحظه‌اش است مراجعه کند. ولی این پایان کار نیست؛ برای دوستان اهل مطالعه و کتاب‌خوان‌های جدی هم با ایجاد موضوعاتی نظیر نقد و بررسی، به تحلیل و تفسیر جزئیات کتاب پرداخته‌ایم و تلاش کرده‌ایم مطالبی راهگشا برای هر طیفی از عزیزان علاقه‌مند، فراهم آوریم. به پاراگراف پیشین بازگردیم؛ با این توضیحات می‌توان گفت که اسیر کلیشه نشده‌ایم چون زمانی که مخاطب، کتابی را انتخاب کند که نسبت به محتوای آن اطمینان دارد کتاب را به راحتی و با ذوق به پایان می‌برد و کتاب بعدی را آغاز می‌کند و این نظم، روزمره‌ی او را شکل داده و باعث ایجاد چرخه‌ای مفید و عادتی پسندیده می‌شود.

این نسخه متشکل از مطالبی با عناوین مختلف است که ماحصل پنج ماهه‌ی گروه تولید محتوای مجموعه کتابچی است. امید که با خواندن مجله، همراهی و ارسال نظرات و پیشنهادهای خود، ما را در این مسیر، یاری بفرمایید.

این نشریه را به صورت رایگان از لینک زیر دریافت کنید:

متنی که مطالعه کردید سخن آغازین نخستین شماره از گاه‌نامه‌ی کتابچی بود. ضمنا ما یک مسابقه‌ی بزرگ برای شما طراحی کرده‌ایم؛ از امروز که گاه‌نامه‌ی کتابچی منتشر شده تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، فرصت خوبی برای مطالعه‌ی آثار ادبی و نوشتن برداشت‌ها و احساسات‌مان نسبت به دنیای کاغذ و قلم است. با توجه به قالب کلی این نشریه، سه بخش از مطالب، ویژگی این را دارند تا توسط شما هم نوشته شوند. بنابراین اگر پیشاپیش به نوشتن درمورد کتاب‌های موردعلاقه‌ی خودتان تحت عناوین «مرور کتاب، نقد و بررسی کتاب یا سینماکتاب» (که نمونه‌های زیادی از آن را در نشریه دیدید) دارید، کتابچی را از قلم خود محروم نکنید و در بازه‌ی ۸۰۰ الی ۲۰۰۰ کلمه، مطالب خود را در فایل ورد به ایمیل Blog@ketabchi.com ارسال کنید. ما سه مرحله جایزه برای مطالب شما درنظر گرفته‌ایم؛ ابتدا به امر، بهترین مطالبِ ارسالی شما در مجله‌ی کتابچی، با نام خودتان منتشر می‌شوند و تمام شرکت‌کنندگانی که نوشته‌ای منطبق بر اصول بالا ارسال کرده باشند، بدون هیچ شرطی، بیست هزار تومان اعتبار خرید کتاب از کتابچی دریافت خواهند کرد. اما سه نفر اول برگزیدگان، جایزه‌ی بزرگ‌تر ما شامل بنِ خرید کتاب (به ترتیب: پانصد، سیصد و صد هزار تومان) از سایت را دریافت می‌کنند. در پایان هم تصویرسازی نفرِ اول برگزیدگان با الهام از نویسنده‌ی موردعلاقه‌ی خود، انجام و به او هدیه خواهد شد.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: