حتما شما هم شنیده اید که درس عربی از سرنوشت ساز ترین درس های عمومی کنکور است و یک تست آن می تواند رتبه داوطلبان کنکور را کاملا جابجا کند. کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز شامل درسنامه و پرسش های کنکوری متنوع از عربی پایه یازدهم است. عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز برای دانش آموزان رشته های ریاضی و فیزیک و تجربی تالیف شده است. این کتاب واژگان جدید و قواعد بسیار مهمی دارد که قطعا تسلط بر آنها می تواند درصد شما را در عربی کنکور بالا ببرد.

معرفی کتاب عربی زبان قرآن یازدهم

کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز نوشته کاظم غلامی توسط انتشارات خیلی سبز منتشر شده است. این کتاب تک جلدی است. با مطالعه درسنامه های کامل، دقیق و مفهومی این کتاب می توانید مطالب را بهتر و عمیق تر فرا بگیرید و با حل کردن مثال ها و تست های چهارگزینه ای مشابه کنکور سراسری در این مباحث به تسلط برسید.

ساختار و ویژگی های مهم این کتاب

جالب است بدانید که چینش تست های این کتاب دقیقا مثل بخش بندی تست های عربی کنکور است. با این شیوه تست زنی ذهن شما از همین الان برای کنکور آماده می شود. کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز دارای ۸ درس است که هر درس با یک درسنامه به زبان فارسی آغاز می شود. در این درسنامه نکات قواعد کاملا توضیح داده شده اند و در آنها مثال هایی برای فهم بهتر دانش آموزان زده شده است. در ادامه درس واژگان هر مبحث، شامل معانی فارسی کلمات، متضاد و مترادف کلمات به عربی، ریشه و صرف افعال  آورده شده اند. برای تسلط بیشتر دانش آموزان در مبحث واژگان در انتهای این بخش کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز تست های تالیفی و مفهومی آورده شده است. بخش بعدی کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز، تست های ترجمه و تعریب است که شما را با نکات ترجمه ای هر درس و تست های آن بخش آشنا می کند. قسمت بعدی شامل تست های تالیفی مفهوم و مکالمه است. این مدل تست ها  از سخت ترین بخش های درس عربی کنکور هستند و لازمه پاسخ دادن به آنها تسلط به زبان عربی و بازگردانی مفاهیم به فارسی است.

بخش بعدی کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز شامل تست های درک مطلب است. در درس عربی کنکور معمولا ۲ سوال درک مطلب طرح می شود. هر سوال با یک متن عربی آغاز شده و شامل ۴ تست است. ۲ تست از ترجمه و مفهوم مطلب و ۲ تست تعریب که با توجه به همان مطلب مطرح می شوند. بخش بعدی کتاب شامل پرسش های مفهومی قواعد است که با الگوبرداری از تست های کنکور طراحی شده اند. کتاب عربی زبان قرآن یازدهم خیلی سبز دارای پاسخنامه تشریحی به زبان فارسی در پایان هر درس است.

محتوای آموزشی کتاب تست عربی زبان قرآن

  • درسنامه های جامع به زبان شیوا و روان
  • مثال های آموزشی متنوع برای هر فصل و تست های کنکور مرتبط با نکات آموزشی
  • لغتنامه کامل برای هر مبحث (واژه نامه فارسی و عربی، متضاد و مترادف کلمات، ریشه و صرف افعال جدید و مهم، تلفظ کلمات)
  • پرسش های بخش واژگان با هدف آشنایی با مفهوم و کاربرد لغت ها در زبان عربی
    پرسش های تالیفی ترجمه به منظور آشنایی با نکات کنکوری و سبک سوالات ترجمه در کنکور
  • مثال ها و پرسش های قواعد که باعث آشنایی شما با شیوه طرح سوال از بخش قواعد می شود.
  • پرسش های مفهوم که تسلط شما را در فهم عبارت های فارسی و عربی می سنجند.

دسته بندی شده در: