همان طور که می‌دانید، انتشارات خیلی سبز یکی از مطرح‌ترین انتشارات‌ کتب کمک آموزشی کشور است که کتاب‌های آن جزو بهترین و پرفروش‌ترین منابع کمک‌درسی به شمار می‌روند. یکی از محبوب‌ترین مجموعه کتاب‌های این انتشارات، کتاب‌های سری جامع کنکور آن است. کتاب‌های سری جامع برای اکثر دروس نوشته‌شده‌ است و هر کتاب مطالب سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد. مؤلفین انتشارات خیلی سبز با هدف تجمیع مطالب هر درس از این سه پایه در یک کتاب و با نگاه کنکوری بر آن‌ها، کتاب‌های جامع کنکور را دوباره نوشته‌اند. این کتب نسبت به کتاب‌های پایه به پایه‌ی تستِ خیلی سبز متفاوت هستند و تمامی بخش‌های آن‌ها مجدداً نوشته شده است. کتاب‌های جامع خیلی سبز عموماً ویژگی‌های یکسانی دارند اما ممکن است با توجه به نوع درس ساختار آن‌ها متفاوت باشد. در این مطلب قصد داریم تا ۵ مورد از پرفروش‌ترین کتاب‌های جامع انتشارات خیلی سبز را معرفی نماییم. این کتب، پیشنهادهای خوبی برای خرید کتاب کمک‌درسی هستند.

معرفی کتاب ریاضی تجربی جامع خیلی سبز

کتاب ریاضی تجربی جامع خیلی سبز به قلم آقایان سروش موئینی، رسول محسنی‌منش و کوروش اسلامی در دو جلد نوشته شده است. آخرین نوبت چاپ این کتاب چاپ پنجاه و نهم آن در سال ۱۴۰۱ است. این کتاب دارای ۱۸ فصل یعنی یک فصل صفر و ۱۷ فصل اصلی است. نکات و تذکرات کتاب با سه عنوانِ مشخص یعنی نکته، اشاره و خاطره بیان شده است. بانک تست این کتاب نیز دارای  ۳۴۸۶ تست متنوع است که حل و تسلط پیدا کردن بر آن‌ها می‌تواند به دانش‌آموزان در راستای موفقیت بیشتر در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری کمک کند. پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب نیز پاسخنامه‌ای خلاقانه است و در آن برای حل تست‌ها از روش‌های گوناگون استفاده شده است. همچنین تصاویر، جداول و نمودارها متناسب با هر مبحث برای یادگیری بهتر در درسنامه و پاسخنامه‌ی این کتاب به کار رفته‌ است که خود ویژگی ارزشمندی در ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان است.

معرفی کتاب حسابان و ریاضیات پایه‌ی جامع خیلی سبز

کتاب حسابان و ریاضیات پایه‌ی جامع خیلی سبز از دیگر کتاب‌های محبوب این انتشارات است و دو جلد درسنامه و پاسخنامه دارد. آخرین چاپ کتاب ویژه‌ی کنکور ۱۴۰۲ نوشته و توسط آقایان رسول محسنی‌منش و علی شهرابی با همکاری سروش موئینی و کوروش اسلامی تألیف شده است. جلد اول این کتاب ۶۰۸ و جلد دوم آن ۴۰۶ صفحه دارد. این کتاب در ۱۲ فصل نگارش گردیده و ترتیب مباحث پایه‌های تحصیلی در آن رعایت نشده است. در این کتاب ۵ فصل اول به مباحث پایه‌ی دوازدهم و فصول بعد به مباحث پایه‌های دهم و یازدهم پرداخته  شده است. در واقع ترتیب ارائه‌ی مباحث در این کتاب بر اساس اهمیت موضوعات‌ است و نه ترتیب مباحث در کتب درسی. به همین دلیل است که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم به راحتی دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم نمی‌توانند از این کتاب بهره ببرند. درسنامه‌ی این کتاب به صورت نکته‌وار است و مباحث مهم برای ورود به تست را بررسی و مرور کرده است تا دانش‌آموزان به خوبی برای حل تست‌ها آماده شوند. بانک تست این کتاب نیز بانک تستی غنی با ۳۳۹۸ تست است. همچنین علاوه بر این بانک تست، آزمون‌های فصلی این کتاب و سؤالات کنکورهای مربوط به مباحث آن با استفاده از کد QR موجود در این کتاب قابل بارگیری هستند. پاسخنامه‌ی این کتاب نیز پاسخنامه‌ای کامل است که روش‌های مختلف حل تست‌ها در آن آموزش داده شده است.

معرفی کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی سبز

کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی سبز در دو جلد توسط آقایان پوریا خیراندیش و فرزام فرهمندنیا با همکاری گروه آموزشی ماز تألیف شده است. چاپ این کتاب تمام رنگی است و به صفحه‌آرایی آن توجه زیادی نشان داده شده است که باعث شده است چشم‌های دانش‌آموزان خسته نشده و انگیزه‌ی آن‌ها برای یادگیری بالاتر رود. جلد اول این کتاب شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای است و ۴۳۶ صفحه دارد و جلد دوم آن با ۷۲۲ صفحه شامل درسنامه‌ها و پاسخ تشریحی تست‌ها می‌شود. این کتاب ۲۴ فصل دارد که ۷ فصل ابتدای آن مربوط به پایه‌ی دهم، ۹ فصل میانی آن مربوط به پایه‌ی یازدهم و ۸ فصل انتهایی آن نیز مربوط به پایه‌ی دوازدهم است. درسنامه‌ی مفصل، بانک تست جامع با انواع تست‌های ترکیبی و چالشی و پاسخنامه‌ای که تمامی نکات تست‌ها را بررسی و بیان می‌کند از نقاط قوت این کتاب است. در مجموع کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی سبز درسنامه، بانک تست و پاسخنامه‌ی کاملی دارد و استفاده و مطالعه‌ی تمامی این بخش‌ها باعث رشد و پیشرفت دانش‌آموزان می‌شود.

معرفی کتاب شیمی جامع خیلی سبز

کتاب شیمی جامع خیلی سبز در دو جلد چاپ شده است و مؤلفین آن دکتر نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبداللهی هستند. آخرین نسخه‌ی این کتاب، در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است. جلد اول این کتاب ۵۹۶ صفحه و جلد دوم آن ۴۰۸ صفحه دارد. در جلد اول این کتاب درسنامه و پرسش‌های چهار گزینه‌ای به علاوه‌ی پاسخنامه‌ی کلیدی و در جلد دوم آن پاسخنامه‌ی تشریحی تست‌ها قرار داده شده است. چاپ این کتاب نیز تمام رنگی است و هنگام مطالعه چشم را خسته نمی‌کند. در درسنامه‌ی این کتاب تمامی مطالب کتاب درسی بیان شده است و تست‌های آموزشی و مثال‌های تشریحی از دیگر نقاط قوت درسنامه‌ی کتاب شیمی جامع خیلی سبز هستند. همچنین درسنامه‌ی این کتاب بخشی با عنوان جمع‌بندی برای مرور درسنامه دارد. انواع مختلف تست‌ها در بانک تست کتاب شیمی جامع خیلی سبز گنجانده شده‌ است. به طور کلی این کتاب ۲۳۸۸ تست دارد که منابع آن‌ها تست‌های تألیفی، تست‌های کنکور و تست‌های برگرفته از کتاب درسی هستند. تست‌های ترکیبی جداگانه‌ای نیز در انتهای هر فصل برای سنجش دانش‌آموزان قرار داده شده است. همچنین جلد اول این کتاب ضمیمه‌ی ویژه‌ای دارد که حول محور ۵ موضوعِ عنصرشناسی (بررسی کامل  عناصر مهم)، ماده‌شناسی (ساختار لوویس، نکات و کاربرد مواد و ترکیبات مهم)، فرمول‌شناسی (طبقه‌بندی فرمول‌های مهم)، نمودارشناسی (همه‌ی نمودارهای مهم) و مقایسه‌شناسی (موارد مقایسه‌ای بین کمیت‌ها و مفاهیم) است. پاسخنامه‌ی این کتاب نیز پاسخنامه‌ای جامع و کامل با شرح فارسی سؤالات و پاسخ‌ها است و در ضمن، در این پاسخنامه، در کنار هر تست سطح آن (ساده، متوسط، دشوار و بسیار دشوار) مشخص شده است.

معرفی کتاب گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز

عطا صادقی و مصطفی دیداری مؤلفین کتاب گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز هستند. این کتاب یک جلد دارد که دارای ۵۷۶ صفحه است. در این کتاب، ابتدا مباحث گسسته و سپس مباحث آمار و احتمال ارائه شده است. درسنامه‌ی این کتاب به صورت کامل و مفصل است و تمامی نکات مهم و فرمول‌ها و روابط مهم در کادرهای مشخص ارائه شده است. اکثر تست‌های کتاب تألیفی هستند و در کنار تست‌های تألیفی، تست‌های کنکورهای سراسری، آزمون‌های آزمایشی قلمچی و تست‌های برگرفته شده از کتاب درسی نیز قرار داده شده است. پاسخنامه‌ی کتاب گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز نیز کامل و مفصل است و مطالعه‌ی آن کمک زیادی به پیشرفت دانش‌آموزان خواهد کرد.

جمع‌بندی

همان طور که در توضیحات پرفروش‌ترین کتاب‌های جامع خیلی سبز دیدیم، ویژگی مشترک بین این کتاب‌ها علاوه بر پوشش صد درصدی تمامی نکات و مطالب مباحث هر سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم دروس، ارائه‌ی درسنامه‌های کامل و کاربردی، بانک تست جامع و استاندارد و پاسخنامه‌ی تشریحی مفصل سؤالات است. دانش‌آموزان با خریداری هر کتاب از سری کتب جامع انتشارات خیلی سبز از منابع کمک آموزشی دیگر برای درس مربوطه بی‌نیاز می‌گردد.