خالق کتاب شدن، میشل اوباما، زن مشهور آمریکایی است. کتابی که شرح حال این بانوی آمریکایی، از کودکی تا تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا شدن است. میشل اوباما این کتاب را در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر کرده است. شدن یکی از پرفروش ترین کتاب‌های آمریکا به شمار می‌رود. این کتاب توسط علی سلامی به فارسی ترجمه شده است و توسط انتشارات مهراندیش به بازار عرضه شده است.

میشل اوباما کیست؟

میشل لاواون رابینسون اوباما یک نویسنده و حقوق‌دان آمریکایی است که در ۱۷ ژانویه ۱۹۶۴ دیده به جهان گشوده است. میشل اوباما، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های پرینسون و هاروارد در رشته‌ی حقوق است. او دوران کاری حقوقی خود را در شرکت سیدلی آستین آغاز کرد و همان‌جا نیز با باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالت متحده‌ی آمریکا آشنا شد. سرانجام میشل و باراک اوباما در سال ۱۹۹۲ با هم ازدواج کردند.

بن‌مایه‌ی کتاب «شدن»

میشل اوباما در کتاب شدن به موفقیت‌ها و ناکامی‌های زندگی خود اشاره می‌کند. او مرزی میان زندگی شخصی و کاری خود درنظر نگرفته و تمام مسائل مربوط به زندگی را به طرزی صریح، بیان کرده است. برای مثال او در این کتاب به مشکلات ازدواج خود از جمله سقط جنین و بچه‌دار شدن با لقاح مصنوعی اشاره کرده است.

نقدی بر کتاب شدن از میشل اوباما

این کتاب، دارای سبک و سیاق یک رمان است که با روایت بسیار سرزنده و با حوصله، داستان کتاب را رو به جلو هدایت می‌کند. روایت کتاب شدن به صورتی قدرت‌مند و جذاب بیان می‌شود که خوانندگان به سادگی می‌توانند با نویسنده و خاطرات زندگی او هم‌راه شوند.

شدن

شدن

ناشر : مهراندیش
قیمت : ۳۱۵,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰ تومان

کتاب شدن میشل اوباما، روایتی از رشد و تکامل زنی سیاه‌پوست در جوامع نابرابر است که داستان عشق دو جنس مخالف و مسائل سیاسی را با خود به همراه دارد. کتاب، توسط زنی شکاک به سیاست نوشته شده است و در نهایت پس از عبور از مشکلات و ناهم‌واری‌های زندگی، به یکی از محبوب‌ترین بانوان نخست کشور آمریکا تبدیل می‌شود. کتاب شدن به عنوان یکی از کتاب‌های پرفروش سال تبدیل شده است.

آشنایی با بخش‌های مختلف کتاب شدن

همانطور که گفته شد، شدن شرح حالی از زندگی میشل اوباما است. کتابی که کل اتفاقات زندگی خود را از دوران کودکی تا تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا، روایت می‌کند. بخش‌های مختلف کتاب شدن شامل موارد زیر است:

  • آشنایی با دوران کودکی میشل اوباما
  • بررسی چالش‌های میشل اوباما و بانوی اول ایالات متحده آمریکا
  • تبدیل شدن به قدرت‌مندترین زن سیاه‌پوست جهان
  • شروع ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما و میشل اوباما 
  • دوران بازنشستگی باراک اوباما و میشل اوباما در کاخ سفید

مختصری از خاطرات میشل اوباما در کتاب شدن

آشنایی با دوران کودکی میشل اوباما

در دوران کودکی، آرزوهای ساده‌ای داشتم و به چیزهای کوچک فکر می‌کردم. در پاسخ به سوال اطرافیانم، می‌گفتم بزرگ که شدم دوست دارم متخصص اطفال شوم. زیرا به بچه‌ها علاقه داشتم. نمرات درس‌هایم نیز همیشه عالی بود و فکر می‌کردم زرنگ بودن از همه‌چیز بهتر است.

بررسی چالش‌های میشل اوباما و بانوی اول ایالات متحده آمریکا شدن

من دانش‌آموز سیاه‌پوستی از طبقه‌ی کارگر بودم که اغلب هم‌کلاسی های من، سفید پوست بودند. من وکیل بودم، معاون بیمارستان بودم، مدیر موسسه بودم و در همه‌ی عرصه‌ها تنها زن آمریکایی آفریقایی‌تبار بوده‌ام و دوران غم و اندوه را سپری کردم. باراک اوباما در روزی از سال ۲۰۰۶ ابراز تمایل به کاندیدای ریاست جمهوری کرد و این بانوی اول آمریکا بودن، اگرچه شغل محسوب نمی‌شود ولی مرا به چالش کشاند و تجربه‌های زیادی داشتم.

تبدیل شدن به قدرت‌مندترین زن سیاه‌پوست جهان

هنگامی که به بانوی اول آمریکا تبدیل شدم، با زندگی‌های زیادی از غنی و ثروت‌مند گرفته تا تهی و فقیر و با افراد زیادی که سطحی‌نگر و ریاکار بودند تا افرادی با روح بلند و قدرت‌مند، آشنا شدم. با ورود به مجامع عمومی علی‌رغم میل باطنی‌ام، مرا با واژه‌های قدرت‌مندترین زن سیاه‌پوست جهان بالا می‌بردند و  با زن سیاه‌پوست عصبانی پایین می‌کشاندند. دوست داشتم بدانم کدام قسمت «عصبانی»، «سیاه» یا «زن» برای‌شان مهم‌تر است؟

شروع ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما

من هنوز چیزهای زیادی از کشور آمریکا را نمی‌دانم و آن را نمی‌شناسم. ولی خودم را خوب می‌شناسم و یاد گرفته‌ام که سخت کار کنم. هشت سال در کاخ سفید زندگی کردم و همه‌چیز برای یک زندگی اید‌ه‌آل اعم از سرآشپزهای حرفه‌ای، امکانات تفریحی، ماموران محافظ و… فراهم بود و به این نوع زندگی کردن عادت کرده بودیم. برخی از روزها از اینکه باید پنجره اتاقم برای امنیت بیش‌تر بسته بماند، احساس خفگی می‌کردم.

دوران بازنشستگی باراک اوباما و میشل اوباما در کاخ سفید

سرانجام همه‌چیز تمام شد و روزهای آخر ریاست جمهوری باراک فرا رسید. شبی رسید که بعد از مدت‌ها طعم زندگی جدید را چشیدم. شبی که کسی از اعضای خانواده‌ام خانه نبود و فقط من و دو سگ‌مان در خانه بودیم. شب عجیبی بود که در هشت سال گذشته آن را تجربه نکرده بودم.

با تهیه‌ی‌ کتاب شدن از کتابچی یا کتاب‌فروشی‌های دیگر، می‌توانید داستان زندگی میشل اوباما را از زبان خودش به طور کامل مطالعه کنید و از این کتاب بی‌نظیر لذت ببرید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,