سال 1403

میشل اوباما (Michelle Obama)

کتاب‌های میشل اوباما (Michelle Obama)

میشل لاوون رابینسون اوباما (نامزد رابینسون؛ متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۶۴) وکیل و نویسندهٔ آمریکایی است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به عنوان بانوی اول ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کرد. او که فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد است، در رشتهٔ حقوق فعالیت‌های ارزشمندی داشته است. گرچه به سختی توانسته وارد این دانشگاه‌ها شود و به عنوان یک زن آفریقایی- آمریکایی، در جامعهٔ نژادپرستانهٔ آمریکا درس بخواند و پیشرفت کند. با این حال، او دست از تلاش برنداشت و پس از فارغ‌التحصیلی، شغل خود را به عنوان یک وکیل آغاز کرد. زمانی که تازه مشغول به کار شده بود، در دفتر حقوقی Sidley Austin، در زمینهٔ بازاریابی و قانون مالکیت معنوی فعالیت می‌کرد و همان‌جا با باراک اوباما آشنا شد. آن‌ها در سال ۱۹۹۲ باهم ازدواج کردند و صاحب دو دختر شدند. او بعدها به عنوان رئیس دانشکدهٔ خدمات دانشجویی در دانشگاه شیکاگو و همچنین معاون رئیس جمهور در امور جامعه و امور خارجی مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو، مشغول فعالیت شد.  

فعالیت‌های اصلی میشل اوباما

او همیشه پا به پای همسرش در انتخابات ریاست جمهوری پیش رفته است. برای مثال، میشل اوباما با ارائهٔ سخنرانی اصلی در کنوانسیون ملی دموکرات ۲۰۰۸، برای پیشنهاد ریاست جمهوری همسرش در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او متعاقباً در کنوانسیون‌های سال ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ سخنرانی‌های تحسین برانگیزی داشته است. یکی از فعالیت‌های بالقوه و فراموش نشدنی او، فعالیت به عنوان بانوی اول آمریکا بود. او همیشه مثل یک الگو برای حقوق زن‌ها فعالیت می‌کرد و به مسائلی از جمله فقر، آموزش، تغذیه، ورزش و… توجه داشت. فعالیت‌های او آنقدر مفید بود که همواره در کنار همسرش به امور سیاسی زیادی رسیدگی می‌کرد. جالب اینجا است که حتی پس از اتمام دورهٔ ریاست جمهوری باراک اوباما، او همچنان به فعالیت‌هایش ادامه داد و در سال ۲۰۲۰ برای بار سوم در راس نظرسنجی گالوپ و به عنوان تحسین‌برانگیزترین زن در آمریکا محسوب شد. گرچه در سال ۲۰۲۱، بانوی اول سابق آمریکا اعلام کرد که «کم‌‎کم دارد بازنشسته می‌شود». البته او همچنان به فعالیت خود در کارزارهای سیاسی ادامه می‌دهد، ولی طبق گفته‌هایش می‌خواهد وقت بیشتری از زندگی‌اش را در کنار همسر و فرزندانش سپری کند. میشل اوباما، علاوه بر تمام فعالیت‌های بشردوستانه، سیاسی و حقوقی خود، دو کتاب جذاب و پرفروش نیز منتشر کرده است که «میشل اوباما شدن» و «اهل آمریکا» نام دارند. گرچه در ایران فقط کتاب «میشل اوباما شدن» ترجمه و به فروش می‌رسد.

خلاصه‌ای از کتاب میشل اوباما شدن

میشل اوباما چگونه میشل اوباما شد؟ مطمئنا زنی به این بزرگ‌واری را نمی‌توانید صرفا با یک مقالهٔ کوتاه بشناسید. اگر واقعا قصد دارید راجع به زندگی او بیشتر بدانید و از حرف‌هایش انگیزه بگیرید، به شما خواندن کتاب «شدن میشل اوباما» یا «میشل اوباما شدن» را توصیه می‌کنیم. این کتاب توسط انتشارات و مترجم‌های مختلفی به چاپ رسیده است و از سه بخش مختلف تشکیل می‌شود: من شدن، ما شدن، بیشتر شدن. او در بخش من شدن، از سختی‌های زندگی در محله‌ای نژادپرست در آمریکا صحبت می‌کند. او از تلاش‌ها و زندگی سختی که سپری کرده می‌گوید و این نکته را صریحانه بیان می‌کند که هیچ‌وقت بچهٔ نازپرورده‌ای نبوده است. سپس در بخش ما شدن، از شروع فعالیتش در دفتر حقوقی و آشنایی با باراک اوباما صحبت می‌کند. مردی که چند سال بعد، به عنوان یکی از بهترین رئیس‌جمهورهای ایالات متحدهٔ آمریکا انتخاب شد. بعد از آن، در بخش بیشتر شدن، از پیشرفتش در کنار باراک اوباما صحبت می‌کند. ولی نکته‌ای که در طول کل سه بخش کتاب به آن تاکید دارد این است که میشل اوباما، صرفا به لطف «باراک اوباما» مشهور نشد. بلکه فعالیت‌های بسیار زیادی داشت و خودش با تکیه بر توانایی‌ها و تحصیلاتش، به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد. اگر می‌خواهید کتابی انگیزه بخش از یکی از زنان موفق آمریکا بخوانید تا برای انجام اهداف خود، به انگیزی بیشتری دست پیدا کنید، طبیعتا خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب‌های پرفروش میشل اوباما

کتاب‌های جدید میشل اوباما