یکی از موضوعاتی که همیشه برای مردان و زنان جذابیت داشته است، دانستن نکات و رازهایی از خصوصیات اخلاقی، رفتاری و… جنس مخالف است. به همین دلیل در نمایش‌گاه‌های کتاب یا حتی در سطح وب، کتاب‌هایی با عنوان رازهایی درباره‌ی زنان یا رازهایی درباره‌ی مردان را می‌بینید. این نوع کتاب‌ها مخاطبین خاص خود را دارند.

بدون شک مردان و زنان مخاطب کتابی هستند که بتواند از آن اطلاعاتی را در مورد جنس مخالف کسب کنند. البته ناگفته نماند که مردان و زنان با خواندن کتابی که موافق جنس خود است، به میزان زیادی بر روی خود شناخت پیدا کنند. به همین دلیل در ادامه تصمیم داریم تا دو کتاب «رازهایی درباره‌ی زنان» و «رازهایی درباره‌ی مردان» را به نقد و بررسی بگذاریم.

بررسی کتاب «رازهایی درباره‌ی زنان»

رازهایی درباره‌ی زنان، اثر خانم باربارا دی آنجلیس نویسنده و سخن‌ور مشهور آمریکایی است. البته او را بیش‌تر به عنوان یک متخصص روابط می‌شناسند. رازهایی درباره‌ی زنان را هادی ابراهیم‌زاده به زبان فارسی ترجمه کرده است. کتابی که در حال حاضر توسط نشر نسل نو اندیش انتشار یافته است.

بدون شک این کتاب درمورد نیازهای زنان و خصوصیات اخلاقی آن‌ها نوشته شده است که شاید درک آن برای مردان ناشناخته باشد. خیلی از خصوصیاتی که زنان دوست دارند مردان بدانند اما آقایان از آن بی‌اطلاع هستند.

دلایل نویسنده، برای نوشتن کتاب چه بوده است؟

در این کتاب، سعی شده تا همه‌ی نکاتی که زن‌ها دوست دارند، مردان بدانند آورده شوند. همان‌طور که گفته شد، باربارا دی آنجلیس یک متخصص روابط است و به گفته‌ی خود با زنان زیادی در ارتباط بوده است. او به حرف‌هایی که در مورد نیازهای زنان است، به خوبی گوش داده است. همین موضوع خود یک تجربه‌ی بزرگ در این زمینه است که می‌تواند دست‌مایه‌ی نوشتن کتاب شود.

او در ادامه می‌گوید که با مردان زیادی نیز کار کرده که نیازها و انتظارات‌شان برآورده نشده و حرف‌های آنان را در مورد عقاید و باورهایی که درباره عشق، روابط جنسی و … دارند به خوبی شنیده است. آنجلیس متوجه شده که تا چه اندازه مردان از زنان متعجب و حیرت‌زده هستند. به همین دلیل تصمیم گرفته تا نیازهای زنان را برای مردان ترجمه کند.

از زبان خود نویسنده

باربارا دی آنجلیس گفته در حقیقت رازهایی درباره زنان را برای مردان نوشتم تا از آنان دعوت کنم، به شکلی که هرگز تا به حال تجربه نکرده‌اند زنان را درک کنند. نویسنده می‌گوید:

همه من را به دلیل داشتن مهارت در برقراری ارتباط با مخاطبین مرد می‌شناسند. تلاش زیادی کردم تا در این کتاب مردان را به شکلی مخاطب قرار دهم تا موضوع را بپذیرند. هرچند به خوبی می‌دانم که برای مردان مشکل است تا مهارت‌های احساسی لازم را که ما زنان انتظار داریم کسب کنند. یا این‌که از نظر احساسی صمیمی‌تر رفتار کنند تا قلب زن زندگی‌شان را بهتر درک کنند.

نقد کتاب «رازهایی درباره‌ی زنان»

نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با شنیدن صحبت‌های زنان و خواسته‌های آنان، مجموعه‌ای را گردآوری کند که مردان بتوانند با خواندن آن آگاهی بیشتری از زنان داشته باشند. با توجه به سابقه‌ی کاری، تخصص و هم‌چنین تسلط نویسنده می‌توان متوجه شد که کتاب می‌تواند در تغییر نگرش مردان نسبت به زنان و آگاهی رساندن به آنان موفق عمل کند.

هرچند که نویسنده‌ی این کتاب در آمریکا زندگی می‌کند و تحقیقات خود را در آمریکا انجام داده است، اما با توجه به احساسات زنان می‌توان آن را برای غالب زنان دنیا در نظر گرفت. خود نویسنده بیان کرده که این کتاب را برای باید‌ها و نبایدهایی که ما در زندگی انجام می‌دهیم نیست. بلکه یک شناخت نسبت به زنان است. با این تفاسیر خواندن این کتاب به آقایان توصیه می‌شود.

رازهایی دربارهٔ زنان

رازهایی دربارهٔ زنان

ناشر : نسل نو اندیش
قیمت : ۴۱۳,۹۱۰۴۵۹,۹۰۰ تومان

بررسی کتاب «رازهایی درباره‌ی مردان»

یکی دیگر از آثار باربارا دی آنجلیس که توسط هادی ابراهیم‌زاده ترجمه شده است و به وسیله نشر نسل نو اندیش انتشار یافته است. این کتاب در ابتدا به نام رازهایی درباره‌ی مردان به چاپ رسید. در ادامه نسخه‌ی دیگری به نام رازهایی درباره‌ی مردان که هر زنی باید آن‌ها را بداند به چاپ رسید. کتاب دوم برگردانی از کتاب اول به اضافه‌ی دوفصل دیگر است. این دو فصل در مورد سردکننده‌هاى جنسى و نگرش مردان به روابط جنسى صحبت می‌کند.

همان‌طور که در کتاب قبل در مورد خصوصیات و اخلاقیات زنان صحبت شد، در این کتاب هم درباره ویژگی‌های اخلاقی مردان که شاید زنان حتی خیلی از آن‌ها را هم نداند صحبت شده است. این کتاب به خوبی می‌تواند به زنان برای برقراری ارتباط بهتر با مرد زندگی‌شان کمک کند.

رازهایی دربارهٔ مردان

رازهایی دربارهٔ مردان

ناشر : نسل نو اندیش
قیمت : ۲۹۶,۹۱۰۳۲۹,۹۰۰ تومان

دلایل نویسنده، برای نوشتن کتاب چه بوده است؟

نویسنده‌ی کتاب همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، یک متخصص روابط است. او با زنان زیادی که با همسران‌شان به مشکل برخورده‌اند، صحبت کرده است. او می‌گوید:

با زنان زیادی که از همسرشان شکایت داشتند صحبت کردم. اکثر آنان از رفتار همسرشان در روزهای تعطیلات در مقایسه با روزهایی که پس از کار به منزل می‌آیند، شکایت داشتند.

این اتفاق به دلیل آن است که مردها در هنگامی که از فعالیت کاری دور هستند، فشار و اضطراب کمتری را دارند. با این اتفاق فشار بر روی نیم کره سمت راست مغز آن‌ها کم می‌شود و نیم کره‌ی چپ آن‌ها برای بیان احساسات و علاقه‌ی آزادی عمل بیش‌تری دارد. به همین دلیل است که در روزهای تعطیل، همسرتان به شما توجه بیشتری می‌کند زیرا ذهن او دچار تغییر وضعیت نمی‌شود.

نقد کتاب «رازهایی درباره‌ی مردان»

زنان درمورد رفتارهای مردان در زندگی خود همیشه دچار سردرگمی‌هایی می‌شوند. سردرگمی‌هایی که برای رفع آن‌ها به مشکل می‌خورند. در این کتاب به شکلی متفاوت و موشکافانه، رفتارهای متفاوت مردان را برای زنان بازگو کرده است. شاید به این شیوه، آنان بتوانند ارتباط بهتری با همسرشان برقرار کنند. در این کتاب، نویسنده قصد دارد تا زنان را با احساس واقعی مردان نسبت به آنان دارند آشنا کند. هم‌چنین درمورد روابط جنسی که بین آن‌ها است، صحبت می‌کند. او سعی دارد رازهایی را برای آنان بازگو کند که هیچ‌گاه مردان به آن‌ها نخواهند گفت.

خیلی از مواردی که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده، شاید در هیچ‌کجای دیگر به زنان گفته نشود پس بهتر است زنانی که تصمیم دارند رازهایی در مورد مردان را بدانند این کتاب را مطالعه کنند.

در آخر

خواندن کتاب‌هایی مانند رازهایی درباره‌ی مردان و رازهایی درباره‌ی زنان، می‌تواند به حل مشکلاتی که بین مردان و زنان وجود دارد کمک بزرگی کند. درک بهتر از جنس مخالف می‌تواند به برطرف شدن سوءتفاهم‌های موجود در جامعه و نگرش‌های اشتباهی که رایج شده است، کمک کند. خواندن این کتاب‌ها اطلاعاتی را در اختیارتان می‌گذارد. اطلاعاتی که شاید به هیچ شکل دیگری نتوانید آن‌ها را متوجه شوید.

دسته بندی شده در: