از سری کتاب‌های الگو می‌توان به کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری اشاره کرد که برای دانش آموزان نظام جدید و داوطلبین کنکورها به نگارش درآمده است. در این کتاب نه فصل قابل مشاهده می‌باشد که در هر کدام موضوعات متنوعی به نگارش درآمده اند. آزمون‌های مبحثی و جامع نیز در این کتاب می‌تواند از ویژگی‌های بارز آن شناخته شوند که دارای نکات ریز و درشت مربوط به رشته شیمی می‌باشند. داوطلبین و دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه این کتاب در بخش انتهایی آن از پاسخنامه کاملاً تشریحی نیز استفاده نمایند.

کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم الگو

 نشر الگو از انتشارات شناخته شده و محبوب در میان دانش‌آموزان و داوطلبین کنکورهای سراسری و آزاد شناخته می‌شود. این انتشارات این روزها کتاب هایی با نام موج آزمون را روانه بازار کرده است که می‌توان به کتاب موج آزمون ریاضی، موج آزمون دین و زندگی، موج آزمون زبان انگلیسی، موج آزمون فیزیک و موج آزمون شیمی پایه و دوازدهم اشاره کرد. در مطلب امروز سعی داریم که به معرفی کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری از این انتشارات بپردازیم.

کتاب فوق که برای دانش آموزان رشته‌های مختلف به نگارش آمده بر اساس نظام آموزشی جدید تألیف شده است. نویسندگان این کتاب آقایان مسعود جعفری و امیر حسین معروفی می‌باشند که تلاش نموده اند کتابی کامل و جامع را برای دانش آموزان و داوطلبین تدارک ببینند. در ادامه بیشتر به معرفی کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری خواهیم پرداخت و در رابطه با ساختار اصلی آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های کتاب

  همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم از سری کتاب‌های موج آزمون الگو می‌باشد. در این کتاب شما می‌توانید آزمون‌های متنوع در حوزه‌های گوناگون را مشاهده کنید. موضوع جالب توجه این است که این آزمونها از سطح آسان به دشوار طبقه بندی شده اند که دانش آموزان بر اساس میزان سطح توانایی خود می‌توانند به آنها پاسخگو باشند.

تمامی دانش آموزان و داوطلبین نظام جدید آموزشی می‌توانند از این کتاب برای آموختن درس شیمی دوازدهم بهره‌مند شوند. کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری در سال ۹۸ به چاپ چهارم خود رسیده است و از کتاب‌های کامل در این زمینه محسوب می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ساختار آن که درسنامه و آزمون‌های مختلف و پاسخنامه تشریحی است اشاره کرد که در بخش بعدی بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

ساختار کلی کتاب موج  آزمون شیمی دوازدهم

از ساختارهای اصلی و مهم کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم می‌توان به درسنامه ابتدایی این کتاب اشاره کرد. این درسنامه که با عبارات درست و نادرست آغاز می‌شود می‌تواند دانش آموزان را در مرور نکات مهم کتاب شیمی دوازدهم یاری رساند. در کنار این ویژگی نباید از آزمون‌های مبحثی و جامع این کتاب غافل شد که هر کدام نیز نکاتی را در خود جای داده اند. نویسندگان این کتاب تلاش نمودند که با نگارش پاسخنامه تشریحی به نکاتی که در تمامی سؤالات درج شده به صورت ریزبینانه توجه کنند. شما عزیزان می‌توانید آزمون‌های متنوع را در این کتاب مشاهده کنید که در بخش‌های بعدی به معرفی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

نکات درج شده در کتاب موج  آزمون شیمی الگو

در کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم نکات مختلفی در تمامی صفحات آن دیده می‌شود. جالب است که این نکات در میان درسنامه، آزمون‌های جامع و همچنین پاسخ‌های تشریحی پراکنده شده اند و نمی‌توان حتی از یک مورد آنها نیز غافل شد. به عنوان مثال در میان عبارات درست و نادرست این کتاب نکاتی وجود دارد که شما را در مرور مطالب کتاب درسی یاری خواهد رساند.

پس از عبارات درست و نادرست می‌توانید به سراغ آزمون‌های مختلف با سطح دشوار و آسان بروید. همانطور که می‌دانید این کتاب دارای آزمون‌های متعددی است که آزمون‌های ابتدایی از سطح آسان‌تری برخوردارند. در تمامی آزمون‌های کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری نکات ریز و درشت شیمی دوازدهم درج شده اند. در انتها نیز در پاسخنامه تشریحی می‌توانید ایده‌ها و نکات جالبی را نیز برداشت نمایید.

آزمون‌های کتاب موج  آزمون شیمی

از مهمترین ویژگی‌های ساختاری کتاب آزمون‌های متنوعی است که در آن درج شده اند. جالب است بدانید که چندین آزمون با سطح‌های مختلف در این کتاب گردآوری شده اند. به عنوان مثال می‌توانید ۷ آزمون با تعداد سؤالات و موضوعات مشخص را در کنار ۳۸ آزمون با این ویژگی در این کتاب مشاهده کنید. آزمون هایی که دارای ۲۵ سؤال هستند مربوط به آزمون‌های تألیفی بر اساس کنکورهای جدید می‌باشند.

  آزمون‌های جامع وترکیبی نیز در این کتاب مشاهده می‌شوند که برای جمع بندی شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم در اختیار دانش‌آموزان و داوطلبان کنکورهای سراسری قرار گرفته اند. تنها کافیست کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری را تهیه نموده و از تمامی مباحث مخصوصاً آزمون‌های مبحثی و جامع آن استفاده نمایید.

فصل‌ها و پاسخنامه تشریحی کتاب موج  آزمون شیمی دوازدهم

کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم از ۹ فصل مجزا و مختلف برخوردار است که در هر کدام از آن‌ها می‌توانید موضوعات مربوط به شیمی‌های مختلف را مطالعه کنید. از فصل هفتم به بعد شما می‌توانید شیمی دوازدهم جامع، آزمون‌های‌ترکیبی و همچنین آزمون‌های جامع را در این کتاب کمک درسی مورد ارزیابی قرار دهید. در انتهای این کتاب نیز بخشی با نام پاسخنامه تشریحی قرار گرفته که دانش‌آموزان را در پاسخگویی به سؤالات آزمون‌ها یاری خواهند رساند.

البته توصیه می‌کنیم که در مرحله آخر به سراغ پاسخنامه تشریحی بروید تا با نقاط قوت و ضعف خود در درس شیمی دوازدهم بیشتر آشنا شوید. مطالعه کتاب موج آزمون شیمی دوازدهم و آزمون‌های جامع کنکوری را به همه دانش آموزانی که قصد کسب رتبه بالا در کنکور را دارند توصیه می‌کنیم.            

دسته بندی شده در: