فاگوزیست دوازدهم فاگو (جلد اول) یک کتاب کمک آموزشی و تستی برای دانش آموزان پایه دوازدهم است که می خواهند در درس زیست این پایه، به صورت مفهومی درسنامه آن را درک کنند و با کمک تست های این کتاب، خود را برای آزمون سراسری کنکور آماده کنند.

زیست شناسی

زیست شناسی یا بیولوژی یکی از درس های نظام آموزشی در ایران است که مقطع متوسطه دوم در رشته علوم تجربی به دانش آموزان مربوطه تدریس می شود. به طور کلی علم زیست شناسی یا بیولوژی (Biology)، یکی از علوم طبیعی است که به کاوش در مورد جانداران می پردازد. از جمله موضوعاتی که در این علم می توان به بررسی آنها پرداخت، می توان به چگونگی پیدایش گونه ها و افراد، بررسی ویژگی ها و رفتارهای جانداران، تعامل جانداران با یکدیگر و محیط اطراف آنها اشاره نمود. این درسی یکی از درس های با اهمیت بالا است که برای آزمون کنکور مهم تلقی می شود. از این درس معمولا در حدود میانگین ۱۶ تست در کنکور تجربی سوال طرح می شود.

کتاب فاگوزیست دوازدهم فاگو 

کتاب فاگوزیست دوازدهم فاگو یکی از کتاب های کمک آموزشی برای درس زیست دوازدهم است که در دو جلد از سوی انتشارات فاگو منتشر شده است. این کتاب را می توان یک کتاب مکمل کامل از نظر درسی و آموزشی و از نظر تستی و تمرینی در کنار کتاب درسی معرفی نمود که به صورت کامل به آموزش عمیق مطالب درسی پرداخته است.  همچنین می توان کتاب فاگوزیست دوازدهم فاگو را یک کتاب کامل برای آمادگی برای آزمون سراسری دانست که در آن، چیدمان مطالب درسی مطابق کتاب بوده و مطالب اضافه ای در فهرست آن عنوان نشده است. روال این کتاب به اینگونه است که هر فصل به چند بخش تقسیم بندی می شود تا مطالب درسی برای درک بهتر طبقه بندی شوند و پس از هر قسمت، تست های مربوط به آن بخش قرار داده شده است.

فاگوزیست دوازدهم فصل اول ملکول‌های اطلاعاتی

فاگوزیست دوازدهم فصل اول ملکول‌های اطلاعاتی

نویسنده : فردین جوادی
ناشر : فاگو
قیمت : ۲۳,۴۰۰۲۶,۰۰۰ تومان

درسنامه فاگوزیست دوازدهم فاگو 

در مورد آموزش و همچنین درسنامه کتاب فاگوزیست دوازدهم فاگو باید گفت که این کتاب دارای درسنامه ای ساده و صمیمانه ای است که در آن، مولفان سعی می کنند تا از روش های گوناگون برای بیان مفهوم و درک مطالب به خوبی استفاده نمایند. مطالب درسنامه به اندازه کافی ساده و قابل فهم می باشد. برای پوشش کامل مباحث درسی، می توان گفت این کتاب دارای حجم کمی بیشتر از حد انتظار دارد اما می توان آن را منطقی دانست. به طور خلاصه در مورد آموزش این کتاب می توان گفت درسنامه این کتاب به صورت عمیق و نکته وار به عنوان یک کتاب کمک آموزشی می تواند در کنار سال تحصیلی برای یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. مخاطبان این کتاب را می توان برای دانش آموزان سطح متوسط و قوی مناسب تر دانست. زیرا دانش آموزان ضعیف ممکن است برای درک کامل این کتاب، نیاز به خواندن چندین باره مطالب کتاب داشته باشند. مولف سعی کرده است در طول آموزش از مباحث درسی و کنکوری خارج نشود و به فهم دانش آموز بیشتر و بهتر بپردازد. یکی دیگر از نکاتی که در مورد محتوای آموزشی کتاب باید گفت این است که سوال و جواب هایی نیز قرار داده شده است که می تواند در لابه لای آموزش مفید واقع شود. 

تمرین و تست های فاگوزیست دوازدهم فاگو 

همانطور که گفتیم، در ابتدا هر فصل به چندین بخش درسنامه ای تقسیم بندی شده است که بعد از هر درسنامه مربوط به آن، تست های مربوطه قرار داده شده اند. این ویژگی یکی از مزایای کتاب است که می تواند در درک دانش آموز از وضعیت درسی خود در بخش های مختلف درسی موثر باشد. البته لازم است دانش آموزان به این نکته توجه نمایند که این توالی تست ها بعد از درسنامه، نیازمند یک فاصله زمانی برای حل تمارین و تست ها است. تست های به کار رفته در این کتاب مانند کنکور طراحی شده اند و لحن و ساختاری شبیه آن دارند. نوع تست ها به صورت تالیفی و مانند سوالات کنکور می باشد و از خود سوالات کنکور استفاده نشده است. تست ها به گونه ای طراحی شده اند که برای کسانی که می خواهند با سوالات کنکور آشنا و برای آن آماده شوند، مناسب می باشد و نه برای کسی که می خواهد درک آموزشی خود را با این تست ها بیازماید. پاسخ های تست ها به صورت تشریحی و کامل ارائه شده است که تمام گزینه ها و تست ها مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین در این کتاب، درجه سختی تست ها در چهار بخش تقسم بندی شده اند.

جمع بندی در مورد کتاب

در انتها باید در مورد کتاب به صورت خلاصه در دو بخش گفت: درسنامه ی فاگوزیست دوازدهم فاگو  یکی از درسنامه های کامل، عمیق و نکته وار است که مولف تلاش می کند تا درک و مفهوم را به هر روشی به دانش آموز برساند. اما پیشنهاد ما برای استفاده از درسنامه ی این کتاب، برای دانش آموزان متوسط و قوی می باشد. همچنین در مورد تست ها و تمرین های کتاب کمک درسی فاگوزیست دوازدهم فاگو  می توان گفت که تست ها بعد از هر درسنامه آورده شده است که در چهار بخش از نظر سختی تقسیم بندی شده است. تست ها به نوعی تالیف شده اند که تمام انواع سوالات کنکوری را پوشش می دهند ولی از خود سوالات کنکور استفاده نشده است.

دسته بندی شده در: