یکی از کتاب های آموزشی مربوط به درس عربی انتشارات خیلی سبز، کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز می باشد که مجموعه ای از قواعد ذکر شده در کتاب عربی دهم و یازدهم دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی است. این کتاب تعداد تست های زیادی را در خود جای داده و این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده تا در حین آموختن هر یک از بخش های واژگان، قواعد، ترجمه و همینطور تعریف و مفهوم و درک مطلب تعدادی تست کنکور و تست های تالیفی را پاسخ دهند. این کتاب سوالات  تشریحی ندارد به همین دلیل نمی تواند برای متقاضیان امتحانات نهایی منبع مناسبی محسوب شود.

عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز

کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز با هدف آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری و همچنین هر آزمون آزمایشی به تالیف رسیده است. این کتاب تمام فصل های موجود در کتاب دهم و یازدهم عربی را به همان ترتیبی که در کتب درسی نگاشته شده است در خود جای داده و با لحنی صمیمی و ساده تمام جزییات قواعد را آموزش می دهد. انتشارات خیلی سبز برای تقویت تست زنی مخاطبین این کتاب در پایان هر درس تعداد مناسبی تست همراه با پاسخنامه تشریحی قرار داده است.

درسنامه کتاب

یکی از مهمترین مزیت های کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز لحن ساده و صمیمی درسنامه ها می باشد که باعث شده تا مخاطب با مولف ارتباط نزدیکی پیدا کرده و مفاهیم به سادگی آموخته شوند، از طرفی در متن درسنامه ها مولف با آوردن پرسش هایی سعی کرده تا با ایجاد صمیمیت محتوا و نکته های آموزشی را به دانش آموزان القاء دهد. ساختار کلی درسنامه ها به این صورت است که بعد از توضیح قواعد  در ابتدا یک تا دو مثال ذکر شده و سپس با طرح یک تست آموزش هر درسنامه به پایان می رسد و حجم درسنامه ها در اندازه ایده آلی در نظر گرفته شده اند.

مثال های آورده شده در درسنامه برای درک بهتر قواعد در شکل ساده ای طرح شده اما تست های پایان درس شامل نکات دقیق تر و تکمیلی تر هستند. البته در برخی از تست ها هم نکته هایی اضافه تر از کتب درسی ذکر شده دارند که می توانند برای حل تست های کنکور بسیار موثر باشند. درسنامه ها قواعد را به طور مفصل توضیح داده اند و حتی برخی از قواعد که تنها در کتاب درسی به آنها اشاره شده در درسنامه کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز به طور کامل بازگو و توضیح داده شده است. هدف از تالیف این کتاب تنها بررسی موضوعات قواعد عربی می باشد پس در این کتاب به دنبال پاسخ تمرین ها و یا ترجمه متن کتاب عربی دهم و یازدهم نباشید. کتاب عربی خیلی سبز می تواند برای هر دانش آموزی مفید باشد زیرا قواعد صرفا به صورت کلیدی و خلاصه ذکر نشده و در رابطه با هر موضوعی مفصلا توضیح داده شده است.

عربی جامع کنکور خیلی سبز

عربی جامع کنکور خیلی سبز

نویسنده : بهروز حیدربکی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۱۵۶,۸۰۰۱۹۶,۰۰۰ تومان

تست و سوالات کتاب عربی خیلی سبز

تست ها در کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز به چهار شکل  تقسیم بندی شده اند بنابراین شما این فرصت را در اختیار دارید تا تست های واژگان، تست های مفهومی مانند ترجمه و تعریب و همچنین تست های قواعد و درک مطلب را در پایان هر درس به صورت جدا شده پاسخ دهید. مولفین این کتاب در چاپ کلمات فعل و اسم و همینطور کلمات مترادف و متضاد سعی کرده اند از دو رنگ مجزا استفاده کنند تا دانش آموزان به راحتی این کلمه ها را از یکدیگر تشخیص دهند.

مهمترین بخش درسنامه، جدول واژگان است که برای پاسخ دادن به تست ها لازم است تا مطالعه شود، حجم بیشتری از سوالات کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز را تست های تالیفی پوشش داده اند و در مقابل تست های کنکوری تعداد کمی را در بر گرفته اند. البته توجه داشته باشید این دو گروه تست از یکدیگر تفکیک نشده و در بین آنها هم هیچ خبری از تست های آزمون آزمایشی نیست. نقطه عطف این کتاب، پاسخنامه جامع آن می باشد زیرا برای هر یک از گزینه ها توضیحات کاملی را ارائه می دهد. البته زمانی شما می توانید نکات قید شده در پاسخنامه را به کار بگیرید که به خوبی قواعد موجود در درسنامه ها را یاد گرفته باشید.

 

تعداد تست هر درس

کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز به طوری کلی شامل ۲۰۱۱ تست می باشد که به طور متعادل بین ۱۵ درس از این کتاب تقسیم شده است. مثلا درس ذاک هو الله دارای ۱۶۰ تست، الواعظ العددیه ۱۲۱ تست، المطر السمک ۱۹۵ تست و به همین ترتیب تعدادی از تست ها کل دروس عربی دهم را پوشش می دهند. در دروس عربی یازدهم درس من الایات الخلاق ۱۵۲ تست، فی محضر المعلم ۱۲۷ تست دارد و به همین سبک هفت درس موجود در کتاب عربی یازدهم دارای  تست های مناسبی هستند.

 

 ویژگی کتاب خیلی سبز عربی پایه دهم

کتاب عربی پایه دهم و یازدهم خیلی سبز در ۴۳۲ صفحه نگاشته شده است و می تواند گزینه انتخابی خوبی برای دانش آموزان دهم و یازدهم در رشته های تجربی و ریاضی باشد. این کتاب مجموعه ای از مطالب موجود در کتاب عربی دهم و یازدهم  پایه است و فاقد برخی نکات عربی برای دانش آموزان رشته انسانی می باشد. این کتاب با تلاش های بی وقفه مولفینی چون بهروز حیدربکی، کاظم غلامی و همینطور محسن آهویی و غزال موسوی گردآوری شده و توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. تست های این کتاب سطح بندی نبوده و هیچ تستی علامت دار نمی باشد، نمونه سوالات تشریحی نداشته و ضمیمه رایگانی برای آن در نظر گرفته نشده است. این کتاب در چندین جلد به تالیف رسیده که این توصیفات متعلق به جلد اول این کتاب است.

دسته بندی شده در: