کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز یک کتاب کمک آموزشی از انتشارات خیلی سبز می باشد که دو کتاب ریاضی دهم و همچنین کتاب حسابان یازدهم در یکدیگر ادغام شده و در قالب کتاب ارزشمندی به صورت تک جلدی به تالیف رسیده است. مولفین این کتاب به غیر از تست های تالیفی و تست های کنکور از هیچ منبع  تست دیگری، سوال طرح نکرده اند. درسنامه ها به صورت خلاصه هستند اما تست ها متنوع می باشند، ترتیب در تست ها رعایت شده و آزمون های در پایان هر فصل برای ارزیابی دانش آموزان نگاشته شده است.

مقدمه ای در رابطه با این کتاب

هدف از تالیف کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز برای متقاضیان، آمادگی آنها برای کنکور و آزمون های آزمایشی که به صورت تستی هستند، می باشد. در این کتاب مطالب کتاب ریاضی پایه دهم و همینطور مباحث حسابان پایه یازدهم به صورت تجمعی در قالب یک فصل مثلا مثلثات و تابع گردآوری شده است. لحن کتاب کاملا ساده و روان بوده و در بخشی از درسنامه ها خصوصا در پاسخ های تشریحی سعی شده برای درک بهتر دانش آموزان از لحن صمیمی و محاوره ای استفاده شود که این تفاوت لحن حتی در ظاهر کتاب به سادگی قابل تشخیص می باشد زیرا فونت زبان رسمی با زبان محاوره ای فرق دارد. 

آموزش (درسنامه)

کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز به طور کلی به شکل کنکوری و تستی نگاشته شده است و هر یک از درسنامه ها مطابق با مفاهیم و نکته های موجود در تست ها موضوعات را آموزش می دهند، یعنی بدون هیچ توضیح اضافه ای بیشترین هدف درسنامه ها نحوه پاسخگویی به تست ها می باشد. لحن درسنامه ها اغلب ساده و روان است و بلافاصله پس از درسنامه تعدادی تست ساده آورده شده تا دانش آموزان با پاسخ دهی سریع به آنها اعتماد به نفس پیدا کنند. مولفین این کتاب با توجه به سلیقه طراحان کنکور سال های اخیر، موضوعات درسنامه ها را بیان کرده و سعی داشته اند تا در رابطه با تمام نکات درسی موجود در کتاب ریاضی دهم و کتاب حسابان یازدهم تست ها را تالیف کنند. بهتر است بدانید تمام نکته ها در درسنامه ها قید نشده بلکه به برخی از موضوعات در پاسخ های تشریحی اشاره شده است که این می تواند نکته های موجود در کتاب های نظام قدیم را برای دانش آموزان نظام جدید با توجه به ذکر سوال بیشتر در ذهن مخاطب باقی نگه دارد.

تست (تمرین )

کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز به طور میانگین برای هر فصل ۱۴۸ تست را در نظر گرفته است که بیشتر تیپ تست ها در قالب تست های کنکوری سال ۸۰ به بعد در آزمون های خارجی و داخلی پوشش دهی شده اند. برای استفاده هر چه بیشتر دانش آموزان و داوطلبان آزمون های سراسری، در کنار تست های کنکوری تعدادی تست های ایده دار و دشوار با عنوان سوالات سری Z قرار گرفته که دانش آموزان ضعیف لازم نیست به این سری از تست ها پاسخ دهند؛ زیرا این دسته از تست های کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز به هیچ عنوان در کنکور  مطرح نخواهند شد و بیشتر جنبه ورزش مغزی را برای متقاضیان ایجاد می کند. در بین تست ها این کتاب هیچ تستی از آزمون های آزمایشی آورده نشده است. نکته مثبت کتاب این است که تعدادی از تست های مهم و نکته دار به صورت علامت دار مشخص شده اند و متقاضیان می توانند برای مرور کتاب تنها آنها را مورد هدف خود قرار دهند. همچنین در انتهای هر فصل از کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز آزمونی شامل ۱۰ تا ۱۵ تست قرار گرفته که می تواند آموخته های دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد. تست ها از نظر دشواری تقسیم بندی شده و معمولا از ساده ترین تست شروع شده و به ترتیب تست ها سخت می شوند. در پاسخ تشریحی برخی از تست ها دو راه حل ذکر شده تا دانش آموزان دیدگاه های خود را مورد سنجش قرار دهند.

حسابان و ریاضی پایه رشته ریاضی خیلی سبز (جلد اول)

حسابان و ریاضی پایه رشته ریاضی خیلی سبز (جلد اول)

نویسنده : علی شهرابی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۳۶۴,۰۰۰۴۵۵,۰۰۰ تومان

کمیت کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب در مجموع دارای ۱۴۸۱ تست است که تعدادی از آنها به درسنامه ها تعلق دارد و برخی دیگر از آنها تست های آزمون های پایان هر فصل را شامل می شوند. مولفین در برخی از مباحث کتاب مانند تابع که گستردگی زیاد دارد دو آزمون را برای فصل در نظر گرفته اند که هر کدام از آزمون ها دارای ۱۵ تست جداگانه هستند، این کتاب ۱۰ فصل را تشکیل داده که هر کدام  از مباحث به طور جداگانه خود شامل درسنامه و یک آزمون می باشد.

ویژگی کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز

این کتاب از جمله کتاب های آموزشی انتشارات خیلی سبز می باشد که برای دانش آموزان متوسطه دوم و همچنین پایه های دهم و یازدهم رشته ریاضی به تالیف رسیده است. مولفین این کتاب آقای علی شهرابی و آقای میثم حمزه لویی است که این کتاب ارزشمند را در ۵۵۲ صفحه جمع آوری کرده اند، این کتاب درسنامه های مفیدی داشته که در کنار آموزش مباحث مختلف تست های زیادی را گنجانده است. تست ها سطح بندی نیستند اما تعدادی از تست های مهم به صورت علامت دار مشخص شده اند. این کتاب نمونه سوالات تشریحی ندارد اما تست های تالیفی نسبتا خوبی را در خود جای داده است بنابراین برای امتحانات نهایی دانش آموزان نمی تواند منبع مناسبی باشد. کتاب ریاضیات پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز تک جلدی بوده و ضمیمه رایگان ندارد.

دسته بندی شده در: