1. کفش‌باز: خاطرات بنیان‌گذار نایکی (Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike)
  2. ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس، و مأموریت برای آینده‌ای شگفت (Elon Musk: How the Billionaire CEO of SpaceX and Tesla is Shaping our Future)
  3. فروشگاه همه چیز: جف بیزوس و عصر آمازون (The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon)
  4. شکست بخورید و برخیزید (How to Fail at Almost Everything and Still Win Big: Kind of the Story of My Life)
  5. ساخت آمریکا: خاطرات سم والتون، بنیان‌گذار وال‌مارت (Sam Walton: Made in America)
  6. زندگی نامه استیو جابز (Steve Jobs: The Exclusive Biography)
  7. علی‌بابا: خانه‌ای که جک‌ ما ساخت (Alibaba: The House That Jack Ma Built)
  8. داستان تأسیس مک‌دونالد (Grinding It Out: The Making of McDonald’s)
  9. به پیش: داستان موفقیت‌ها و شکست‌های استارباکس (Onward: How Starbucks Fought For Its Life without Losing Its Soul)
  10. اعترافات یک تبلیغاتچی (Confessions of an Advertising Man)

به احتمال قوی، شما هم کارآفرینان و ستارگان دنیای موسیقی را از نزدیک دیده‌اید؛ همه آن‌ها یک وجه مشترک دارند و آن، این است که همگی زندگی‌نامه‌ها و به واسطه آن، تجربیات پیشینیان خود را مطالعه کرده و از آن‌ها درس و الهام گرفته‌اند.

در این جا، شما را با ۱۰ نمونه از بهترین عناوین کتاب‌های زندگی‌نامه و خلاصه‌ای از آن‌ها آشنا خواهیم کرد. با این حال، ابتدا قصد داریم تا به پرسشی پاسخ دهیم که همواره مطرح می‌شود:

مطالعه زندگی‌نامه سایرین چه مزیتی دارد؟

واقعیت این است که لزومی ندارد من و شما همه زیر و بم‌های زندگی را به طور کامل تجربه کنیم تا شاید بتوانیم از آن‌ها درس بگیریم؛ در بسیاری از موارد، بهترین و عاقلانه‌ترین راه این است که از تجربیات سایرین، بهره‌مند شویم. افراد نامدار با نوشتن زندگی‌نامه خود و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران، تلاش می‌کنند تا آن‌چه که شاید به بهای فراوانی آموخته‌اند را در اختیار دیگران قرار دهند. بنابراین، مطالعه زندگی‌نامه آن‌ها به ما کمک خواهد کرد تا بدون زحمت و مشقت چندانی با فراز و نشیب‌های مسیر پیشرفت‌شان آشنا شده و از آن‌ها درس بگیریم.

از نظر ما، بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه که باید خواند عبارتند از:

۱- کفش‌باز: خاطرات بنیان‌گذار نایکی (Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike) اثر فیل نایت (Phil Knight)

اگر دوست دارین با داستان به وجود آمدن و به قدرت رسیدن برند نایکی (Nike) آشنا شوید، این کتاب را مطالعه کنید.

درباره کتاب

خواننده در این کتاب با داستان موفقیت برند نایکی (Nike) و فراز و فرودهای آن آشنا شده و درمی‌یابد که برخلاف آن‌چه که شاید در ابتدا به نظر بیاید، دستیابی به موفقیت چندان سهل و باشکوه نیست. درواقع، موفقیت مسیری پر هرج و مرج، آشفته و مخاطره آمیز است که گذر از آن به انجام مبارزات فراوان، سخت کوشی، دلشکستگی و از خود گذشتگی نیازمند است. اگر شما هم به دنبال رمز و رازهای موفقیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید.

به احتمال قوی، تا کنون بسیاری از کتاب‌های نظری و نوشته‌های مربوط به کارآفرینی را خوانده‌اید. با این حال، این کتاب از خردی ذاتی و تعالیمی حکایت می‌کند که با دشواری هر چه تمام‌تر و به بهایی گزاف به دست آمده‌اند. واقعیت این است که هر کارآفرینی باید این کتاب را مطالعه کرده و با روش‌های خیز برداشتن به سمت توفیق آشنا شود. این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای، تجربیاتی از قبیل، تلاش مداوم برای تأمین بودجه و جوانب مثبت و منفی جذب سرمایه عمومی، روابط تجاری و تغییر مسیرهای ناگهانی و کلی در مدیریت، نوآوری و دستیابی به موفقیت‌هایی نامحتمل را با شما به اشتراک می‌گذارد.

کفش‌‎باز

کفش‌‎باز

ناشر : میلکان
قیمت : ۲۲۹,۵۰۰۲۵۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • همه ما با افرادی که درباره موفقیت به وعظ و خطابه می‌پردازند آشنا هستیم. این کتاب از این قبیل موعظه‌ها فاصله می‌گیرد. شخصی این مطالب را بازگو می‌کند که خود در مسیر دستیابی به موفقیت گام برداشته، کسی که آینده را با دست‌های خویش ساخته و برای تحقق رویاهای خویش با تمام وجود مبارزه و تلاش کرده است.
  • مطالعه این کتاب برای همه افراد، اعم از منطقی یا احساساتی جالب خواهد بود. در این‌جا، علاوه بر آشنایی با منطق ایجاد یک کسب و کار، داستان جذاب زندگی یک کارآفرین را نیز مطالعه خواهید کرد.

۲- ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌اکس، و مأموریت برای آینده‌ای شگفت (Elon Musk: How the Billionaire CEO of SpaceX and Tesla is Shaping our Future) اثر اشلی ونس (Ashlee Vance)

در این کتاب به طور مداوم با تجربیاتی از قبیل «هیچ چیز غیر ممکن نیست» و «تغییر دنیا» مواجه خواهید شد. این کتاب را مطالعه کنید.

درباره کتاب

در این کتاب با یکی از مشهورترین کارآفرینان و بزرگ‌ترین پیشران‌های کارآفرینی دنیای امروز آشنا شده و در زوایای ذهن او به سفر خواهید پرداخت. این اثر تنها یک شرح حال نیست؛ بلکه، کتابی است که به شما کمک خواهد کرد تا مانند ایلان ماسک (Elon Musk) فکر و رویاپردازی کنید. به این ترتیب، یاد می‌گیرید که چگونه باید اهدافی مترقی را تعیین کرده و سطح کار و موفقیت خود را ارتقاء دهید.

متن این اثر بسیار خوب و روان نگاشته شده و جزئیات جالبی را درباره ایلان ماسک با شما به اشتراک می‌گذارد. از چگونگی آغاز به کار نخستین استارتاپ‌های Zip2 و X.Com گرفته تا ایجاد یک امپراتوری عظیم با استفاده از نگرش و رفتارهای دیوانه‌وار مواردی هستند که با آن‌ها آشنا شده و توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. این تنها اثر نگاشته شده توسط ایلان ماسک است. این اثر و شرح مفصل زندگی و کارآفرینی درج شده در آن، حاصل مصاحبه نگارنده با بیش از ۳۰۰ نفر و برخورداری از تفکرات و خاطرات آن‌ها است.

ویژگی‌های این اثر

  • این کتاب با قلمی عالی نگاشته شده؛ به اندازه‌ای که به هیچ عنوان احساس نمی‌کنید در حال مطالعه یک کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای و پیچیده هستید.
  • اگر به ایلان ماسک و زندگی و فعالیت‌های او علاقه دارید به طور حتم باید این کتاب را مطالعه کنید.
  • در خلال این اثر با تلاش‌های پایان ناپذیر ایلان ماسک برای حل مشکلات جهان آشنایی خواهید یافت.

۳- فروشگاه همه چیز: جف بیزوس و عصر آمازون (The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon) اثر برد استون (Brad Stone)

امروزه، شرکت آمازون سهم عظیمی از تجارت الکترونیک جهانی را به خود اختصاص داده است. برای آشنایی با رمز و راز فعالیت آن‌ها بهتر است این کتاب را مطالعه کنید.

درباره کتاب

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا با داستان موفقیت شرکت آمازون و روش پیشی گرفتن آن در دنیای اینترنت آشنا شوید. تنها مشکل این اثر آن است که به قلم خود جف بیزوس (Jeff Bezos) نگاشته نشده است. کل کتاب با استفاده از اطلاعات افرادی به جز خود جف بیزوس نوشته شده و به نسبت از دقت بالایی برخوردار است. به احتمال قوی، خواننده تمایل خواهد داشت که این اثر را بارها و بارها مطالعه کرده و از تجربیات و تعالیم آن بهره جوید.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، این اثر جوایز معتبری از قبیل، کتاب سال Financial Times و Goldman Sachs Business Book را به خود اختصاص داده است. اگر شما هم تمایل دارید کسب و کار تازه‌ای را راه اندازی کنید؛ یا اگر در حال حاضر، تجارت خودتان را اداره می‌کنید، بهتر است این کتاب را بخوانید و از آموزه‌های آن بهره‌مند شوید. به این ترتیب، با موقعیت‌های سهمناک تجاری و روش برخورد با آن‌ها آشنایی خواهید یافت.

فروشگاه همه چیز

فروشگاه همه چیز

ناشر : نوین
قیمت : ۱۲۱,۵۰۰۱۳۵,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • اگر همیشه از ابعاد و گسترش شرکت آمازون متعجب بوده و به داستان موفقیت آن علاقه‌مند هستید، مطالعه این کتاب برای شما جالب خواهد بود.
  • در این اثر، با زندگی جف بیزوس از ابتدا تا کنون آشنایی یافته و در خواهید یافت که چگونه به یکی از بی‌باک‌ترین رهبران تجاری قرن اخیر تبدیل شده است. داستان موفقیت‌های جف بیزوس به عنوان یک کارآفرین تازه‌کار الهام بخش شما بوده و تشویق‌تان خواهد کرد تا برای تبدیل شدن به یکی از همین رهبران جهانی تلاش کنید.

۴- شکست بخورید و برخیزید (How to Fail at Almost Everything and Still Win Big: Kind of the Story of My Life) اثر اسکات آدامز (Scott Adams)

به احتمال قوی، این کنایه آمیزترین زندگی‌نامه‌ای است که تا کنون مطالعه کرده‌اید. مطمئن باشید، خواندن این کتاب تأثیر عمیقی بر شما گذاشته و شما را برای همیشه دگرگون خواهد کرد.

درباره کتاب

این کتابی سرگرم کننده و آموزنده است که تفکرات شما را درست مانند یک کارآفرین به چالش می‌کشد. به عنوان مثال، نگارنده در این اثر پیشنهاد می‌کند که به جای تعیین اهدافی متعلق به آینده و دور از دسترس که اغلب هم به همین دلیل از ارزش چندانی برخوردار نیستند، سیستمی را در نظر بگیرید و با کمک آن همه فعالیت‌های روزمره خود را تنظیم کنید.

این کتاب به شما می‌آموزد که واقع بین باشید و به جای دنبال کردن یک سری توهمات از توانایی‌های ذاتی خود پیروی کرده و این توانایی‌ها را چنان پرورش دهید تا به چیزی ارزشمند تبدیل شوند. در خلال مطالعه این اثر با روش تولید محصولاتی آشنایی خواهید یافت که از ماهیتی مقیاس پذیر برخوردار باشند. همچنین، با نحوه درک الگوها، مدیریت شانس و مهارت‌های لازم برای ایجاد فرصت‌های تازه و دستیابی به مقاصد ذکر شده آشنایی خواهید یافت.

شکست بخورید و برخیزید

شکست بخورید و برخیزید

ناشر : دنیای اقتصاد
قیمت : ۲۷۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • این کتاب به ظاهر اثری ساده و روان است؛ با این حال، هرگز نباید تعالیم و خرد موجود در بطن آن را دست کم بگیرید. با به کار گیری آموزه‌های مندرج در این کتاب، شما هم مانند اسکات آدامز قادر خواهید بود از زندگی خوبی بهره‌مند شوید.
  • لازم است بدانید که شکست هم بخش اجتناب‌ناپذیری از مسیر موفقیت است. باور کنید که هرگز بدون پرداخت بهای چیزی به آن دست نخواهید یافت.
  • اتخاذ «رویکرد سیستم» به جای «رویکرد هدف» بهترین درسی است که از این کتاب می‌توان گرفت.

۵- ساخت آمریکا: خاطرات سام والتون، بنیان‌گذار وال‌مارت (Sam Walton: Made in America) اثر مشترک سم والتون و جان هیوی (Sam Walton & John Huey)

هر کارآفرینی اعم از قدیمی، جدید، بزرگ و کوچک باید این کتاب را مطالعه کند.

درباره کتاب

این کتاب برای صاحبان کسب و کار و خرده‌فروشان بسیار مفید خواهد بود. در این اثر، خواهید فهمید که وال‌مارت برند خود را چگونه ایجاد کرده است. در این اثر، چهار نکته توجه شما را به خود جلب خواهد کرد:

  • با زندگی کارآفرینی آشنا خواهید شد که کار خود را از صفر آغاز کرده و به موفقیت‌های عظیمی دست یافته است. با به کار گیری تعالیم این کتاب، شما هم قادر خواهید بود در زمره چنین کارآفرینانی قرار بگیرید.
  • اغلب کارآفرینان تمایلی ندارند که بر سر قیمت رقابت کنند. با این حال، سم والتون کسب و کار خود را تنها با تمرکز بر پائین نگه داشتن قیمت و با پیروی از همین الگو ایجاد کرد.
  • با توجه به این‌که این اثر شامل توصیه‌ها و تجربیات واقعی فردی است که مسیر موفقیت تجاری را از آغاز تا پایان پیموده، لازم است که در برنامه آموزشی همه رشته‌های مدیریت کسب و کار نیز گنجانده شود.
  • کارمندان سم والتون برای او از ارزش بسیار زیادی برخوردار بودند. بنابراین، او به کارکنان مجموعه خود دستمزدهای بسیار بالایی پرداخت می‌کرد و آن‌ها نیز در عوض، خدماتی عالی به مشتریان ارائه می‌دادند.
ساخت امریکا

ساخت امریکا

ناشر : میلکان
قیمت : ۶۶,۶۰۰۷۴,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • اگر تمایل دارید با چکیده موارد مربوط به کارآفرینی در کتابی کم حجم آشنا شوید، توصیه می‌کنیم این اثر را مطالعه کنید.
  • در این اثر داستان موفقیت سم والتون را به طور مستقیم از زبان او خواهید شنید.
  • «مشتری ولی‌ نعمت است» اگر شما هم برای مشتریان خود به اندازه کافی ارزش قائل باشید، بی‌تردید به موفقیت دست خواهید یافت.

۶- زندگی نامه استیو جابز (Steve Jobs: The Exclusive Biography) اثر والتر ایزاکسون (Walter Isaacson)

این کتاب گزارش کاملی از زندگی، کارآفرینی و تأثیر گذاری او در دنیای کنونی است.

درباره کتاب

این کتاب مجموعه‌ای است که از بیش از ۴۰ مصاحبه خصوصی با شخص استیو جابز و بیش‌تر از یکصد گفتگو با اعضای خانواده، نزدیکان، عزیزان، دوستان، همکاران، مخالفان و بسیاری افراد دیگر تشکیل شده است. بنابراین، همه موارد مندرج در این اثر بر اساس حقایق نگاشته شده و به هیچ عنوان جنبه تخیلی و داستانی ندارند.

در خلال این اثر با مردی خودخواه، شرور و گاهی با یک عوضی تمام عیار آشنا خواهید شد؛ با این حال، استیو جابز از خصوصیات خوبی هم برخوردار بوده است؛ ویژگی‌هایی که او را به عنوان مردی قابل احترام به جهانیان معرفی کرده‌اند. از جمله بهترین ویژگی‌های جابز می‌توان به مدیریت و قابلیت پیشروی او اشاره کرد. انتقادات انجام شده هرگز او را نگران نکرده و در مسیر پیاده سازی دیدگاه‌های خود متزلزل نساختند. به همین دلیل، می‌توان او را فردی نامید که از توانایی تغییر واقعیت برخوردار است و به این ترتیب، خود را به برجسته‌ترین کارآفرین قرن تبدیل کرده است.

استیو جابز

استیو جابز

ناشر : جویا
قیمت : ۲۲۵,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • این کتاب با قلمی عالی نگاشته شده است؛ به شکلی که با مطالعه آن قادر خواهید بود هر یک از داستان‌ها، صحنه‌ها و جزئیات دقیق زندگی استیو جابز را به وضوح تجربه کنید.
  • هر فردی دارای فضایل و رذایلی است. نگارنده این اثر، برای تبلیغ فضایل جابز از رذایل او صرف نظر نکرده است. همین امر، این کتاب را بسیار باور پذیر می‌کند.
  • داستان زندگی و کارآفرینی استیو جابز از آغاز تا پایان، همه عواطف شما را درگیر کرده و شما را ترغیب می‌کند تا آرمان‌شهر خود را بنا کرده و در این جهان تأثیر گذار باشید.

۷- علی‌بابا: خانه‌ای که جک‌ ما ساخت (Alibaba: The House That Jack Ma Built) اثر دانکن کلارک (Duncan Clark)

آیا یک معلم زبان انگلیسی می‌تواند، کسب و کاری چند میلیون دلاری را راه اندازی کند؟ اگر فکر می‌کنید که این امر توهمی بیش نیست، بهتر است این کتاب را مطالعه کنید.

Alibaba - The House That Jack Ma Built

Alibaba - The House That Jack Ma Built

نویسنده : Duncan Clark
ناشر : جنگل
قیمت : ۳۶,۰۰۰۴۵,۰۰۰ تومان

درباره کتاب

علی‌بابا (Alibaba) شرکت بسیار بزرگی است که با عظیم‌ترین شرکت‌های جهان نظیر وال‌مارت و آمازون رقابت می‌کند. در این کتاب با توانایی‌های افراد و امکان انجام اموری شگرف آشنایی خواهید یافت. این اثر در آغاز، روند زندگی جک‌ ما و فعالیت او به عنوان یک معلم انگلیسیی را با فروتنی هر چه تمام‌تر به تصویر کشیده و سپس، نشان می‌دهد که چگونه در ایجاد شرکت علی‌بابا توفیق یافته است.

پس از گذشت یک و نیم دهه از آغاز فعالیت، این شرکت همچنان مانند غولی عظیم‌الجثه به حیات خود ادامه داده و اقتصاد جهانی را به میزان قابل توجهی تغییر داده است. نویسنده اثر، در سال ۱۹۹۹ در یک آپارتمان کوچک با جک‌ ما ملاقات کرده است. نگارنده، نه تنها نخستین مشاور شرکت علی‌بابا به شمار می‌رفته، بلکه رشد و توسعه این شرکت و عملکرد جک‌ ما به عنوان رهبر این سازمان را نیز شاهد بوده است. این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌های اختصاصی و تجربیات شخصی را در برمی‌گیرد. بنابراین، نه تنها بهترین کتابی است که به شرح زندگی جک‌ ما می‌پردازد، بلکه تصویری واقعی از اوضاع اجتماعی و شرایط سیاسی آن روزهای چین را نیز به تصویر می‌کشد.

ویژگی‌های این اثر

  • زندگی جک‌ ما و داستان رهبری او برای خواننده الهام بخش خواهد بود.
  • این کتابی کوتاه و ۳۰۰ صفحه‌ای است که طی چند ساعت می‌توان مطالعه آن را به اتمام رساند و درس‌های بزرگی از آن گرفت.
  • مطالعه این کتاب برای علاقه‌مندان به اقتصاد رقابتی چین و تغییر و تحولات آن بسیار مفید خواهد بود.

۸- داستان تأسیس مک‌دونالد (Grinding It Out: The Making of McDonald’s) اثر ری کراک (Ray Kroc)

اگر در سن ۵۲ سالگی کسب و کاری را آغاز کنید، آیا قادر خواهید بود در آن به موفقیت دست یابید؟ مطالعه این کتاب موجب خواهد شد باور کنید که انجام این کار امکان پذیر است.

درباره کتاب

مطالعه این کتاب به دو دلیل عمده حائز اهمیت است. نخست، خواندن این اثر، دید جامعی را درباره رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد ارائه می‌دهد. دوم، این یک خود زندگی‌نامه است. بنابراین، ما را قادر خواهد ساخت تا از نزدیک و بدون هیچ حائلی با تجربیات خالق اثر آشنا شده و داستان شیرین رویای آمریکایی را با تمام وجود تجربه کنیم. مطالعه این کتاب از آن جهت اهمیت دارد که خواننده را با حقایق دنیای مک‌دونالد آشنا کرده و شایعات دروغینی را که در این زمینه وجود دارند، نیز با او به اشتراک می‌گذارد.

مطالب این کتاب ثابت می‌کند که در صورت اتخاذ یک استراتژی عالی می‌توانید شعبه‌های کسب و کار خود را گسترش دهید. موقعیت مکانی از جمله ویژگی‌هایی رقابتی موفقیت کسب و کار ری کراک به شمار می‌رفت. او بعدها تأئید کرد که موفقیت تجاری وی بیش از هر چیز دیگری حاصل برتری موقعیت مکانی آن بوده است. علاوه بر این، ری کراک در آغاز فعالیت خود در مک‌دونالد یک مرد میانسال ۵۲ ساله بود که به بیماری دیابت مبتلا بود و به تازگی تحت جراحی کیسه صفرا قرارگرفته بود. در عین حال از بیماری روماتیسم مفصلی نیز رنج می‌برد!

داستان وی نه تنها الهام بخش است، بلکه به ما یادآوری می‌کند که آتش اشتیاق تا چه اندازه ممکن است در دستیابی به موفقیت تأثیر گذار باشد.

جان کندن: داستان شکل‌گیری مک‌دونالدز

جان کندن: داستان شکل‌گیری مک‌دونالدز

نویسنده : ری کراک
ناشر : معیار اندیشه
مترجم : بهاره قنادزاده‌یزدی

ویژگی‌های این اثر

پشتکار و قبول زحمت رمز موفقیت است. اگر شما هم از این صفات برخوردار هستید به طور قطع در زندگی موفق خواهید شد. این زندگی‌نامه زیر و بم‌های انجام این کار را به شما خواهد آموخت. به همین دلیل، مطالعه این کتاب را به همه کارآفرینان پیشنهاد می‌کنیم.

این داستان به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید از فرش به عرش برسید؛ در عین حال، خواهید آموخت که در خلال دستیابی به موفقیت همچنان می‌توانید در زندگی سایرین تأثیر گذار بوده و در مسیر رشد آن‌ها نقش مثبتی ایفا کنید. صرف نظر از درآمد شعبه‌ها، ری کراک همیشه آماده بود که به آن‌ها مشاوره دهد و به توسعه و گسترش آن‌ها کمک کند.

این زندگی‌نامه به شما می‌آموزد که فارغ از زمان‌بندی‌های رایج و دست و پنجه نرم کردن با انواع بیماری‌ها و در عین تنهایی و بدون هیچ پشتیبانی باز هم می‌توانید کار خود را آغاز کرده و به موفقیت دست یابید. انجام این امر، مستلزم آمادگی و اشتیاق برای کسب پیروزی است. از همه این‌ها می‌توان نتیجه گرفت که موفقیت بیش از هر چیز به طرز تفکر شما بستگی دارد.

۹- به پیش: داستان موفقیت‌ها و شکست‌های استارباکس (Onward: How Starbucks Fought For Its Life without Losing Its Soul) اثر هاوارد شولتز (Howard Schultz)

در این کتاب با داستان احیاء یک شرکت توسط مدیر عامل پیشین آن در دشوارترین برهه از تاریخ آمریکا و با وحشتناک‌ترین شرایط مالی موجود آشنا خواهید شد.

درباره کتاب

اگر شما هم تا کنون شرکتی را تأسیس کرده و چندین سال آن را اداره کرده باشید، به خوبی می‌دانید که ادامه کار همیشه دشوارتر از آغاز آن است. این داستان روی موضوع بازگشت هاوارد شولتز به استارباکس در سال ۲۰۰۸ میلادی تمرکز دارد. در آن زمان، شرکت استارباکس از نظر مالی با شرایط بسیار دشواری مواجه بود. در آن شرایط، مدیریت خُرد تجربه مشتریان و اطمینان از کسب رضایت آن‌ها به هیچ عنوان کار ساده‌ای نبود.

در عین حال، همه کارشناسان مالی به استارباکس پیشنهاد می‌کردند که از ارائه تعدادی از محصولات خود صرف نظر کند؛ این ضرر و زیانی جدی برای این شرکت به شمار می‌رفت. در این هنگام، هاوارد شولتز متوجه شد که نوع نگرش قائم مقام او در طولانی مدت به شرکت کمکی نکرده و زیان‌های جبران ناپذیری به مجموعه تحمیل خواهد شد.

بنابراین، وی تصمیم گرفت تا دوباره در مقام مدیر عاملی به شرکت بازگشته و کنترل امور را در دست بگیرد. به این ترتیب، شولتز با ایجاد تغییر در فرهنگ کلی این شرکت موفق به ایجاد تحول در شرایط آن شد. با این حال، معلوم است که هر سازمانی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود. با مطالعه این زندگی‌نامه متوجه خواهید شد که اگر جانشین شما قادر به اداره شرکت نباشد چه باید بکنید.

ویژگی‌های این اثر

  • هر کارآفرینی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده باید این کتاب را مطالعه کند تا با استراتژی چرخشی و پیاده سازی آن آشنایی یابد.
  • بسیاری از کارآفرینان در معرض خطر رشد سریع قرار دارند. این کتاب به خواننده نشان می‌دهد که تمرکز صِرف بر موضوع رشد و گسترش کسب و کار زیان آفرین خواهد بود.
  • در صورتی که قادر به مدیریت و هدایت درست کارمندان خود نباشید، آن‌ها نیز قادر نخواهند بود نیازهای مشتری را تأمین کرده و او را راضی نگه‌دارند. مطالعه این کتاب شما را با روش‌های درست مدیریت و هدایت و به تبع آن با مسیر صحیح پیشرفت آشنا خواهد کرد.

۱۰- اعترافات یک تبلیغاتچی (Confessions of an Advertising Man) اثر مشترک دیوید اگیلوی و سر آلن پارکر (David Ogilvy and Sir Alan Parker)

اگر شما هم در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنید یا اگر قصد دارید به این عرصه وارد شوید این کتاب را مطالعه کنید.

درباره کتاب

این کتاب، داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که به عنوان «پدر تبلیغات» شناخته می‌شود. با مطالعه این اثر اطلاعات بسیار زیادی درباره دنیای تبلیغات به دست آورده و با این مرد آشنا خواهید شد. اگیلوی همه فصل‌های این کتاب را به گونه‌ای تقسیم بندی کرده است که شما می توانید فهرستی از موضوعات فرعی مربوط به حوزه تبلیغات را هم در آن مشاهده کنید.

به علاوه با داستان شهرت این مرد، داستان‌هایی در رابطه با حرفه‌اش، روش مدیریت یک شرکت تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر نیز آشنایی خواهید یافت. این کتاب در ابتدا در سال ۱۹۶۳ نگاشته شده است؛ با این حال، اگیلوی در سال ۱۹۸۸ آن را با عنوان «داستان پشت این کتاب» (The Story Behind This Book) بازنویسی کرده و به گفته خودش، برای جذب مشتریان جدید به آژانس تبلیغاتی خود، فصل تازه‌ای را نیز به آن افزود. باید اعتراف کرد که مرد بسیار صادقی بوده است!

اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

ناشر : سیته
قیمت : ۹۹,۰۰۰۱۱۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های این اثر

  • قبل از این‌که برای کسب و کار یا محصول و خدمات خود بازاریابی و تبلیغات کنید بهتر است به مطالعه این کتاب بپردازید. مطالب این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا از انجام اشتباهات رایجی نظیر در نظر نگرفتن قانون کپی‌رایت اجتناب کنید.
  • این کتابی کوتاه است که به زبانی قابل فهم نگاشته شده است. مطالعه این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا از تعالیم آن درس گرفته و در کسب و کار خود موفق شوید.
  • این کتاب زندگی‌نامه مردی است که به قلم خود او نگاشته شده و مسیر حرکت او را از زمانی که کارمند یک شرکت تبلیغاتی بوده تا هنگامی که لقب «پدر تبلیغات» را به خود اختصاص داده ترسیم می‌کند.

در نهایت، امیدواریم که از میان این ده کتاب برگزیده حداقل یکی را انتخاب و مطالعه کرده و تعالیم آن را در زندگی خود به کار گیرید. کتاب تنها دوستی است که جایگزینی ندارد و علاوه بر حس و حال خوب، آگاهی ژرفی را هم در شما به یادگار می‌گذارد.

https://www.wallstreetmojo.com/top-best-biographies-books/

دسته بندی شده در:

برچسب ها: