کتاب فارسی دوازدهم خیلی سبز دارای ۱۳۰۰ پرسش چهار گزینه ای است. این کتاب مختص دانش آموزانی است که تمایل دارند با تسلط کامل بر درس ادبیات فارسی در آزمون‌های مختلف شرکت کنند. در ادامه به معرفی کتاب فارسی جامع جلد دوم خواهیم پرداخت.

کتاب فارسی دوازدهم خیلی سبز

 کتاب فارسی جامع جلد خیلی سبز برای دانش آموزان پایه دوازدهم به نگار در آمده است. نظارت محتوایی این کتاب بر عهده دکتر کوروش بقایی راوری بوده است. نویسندگان این کتاب افشین محی الدین، دکتر ابوالفضل غلامی، دکتر جلال الدین دهقانی و امیر افضلی می‌باشند. کتاب فوق مخصوص کنکور جدید است و به مانند کتاب درسی دارای ۱۸ درس مختلف می‌باشد. بخشی به عنوان نیایش و بخش دیگر به عنوان تاریخ ادبیات و گونه شناسی نیز در این کتاب قابل مشاهده می‌باشند.

پاسخنامه تشریحی و پاسخنامه کلیدی دو عنصر دیگر از محتوای کتاب فارسی جامع جلد دوم از انتشارات خیلی سبز می‌باشند. ترتیب قرار گرفتن مطالب نیز در ابتدا پرسش‌های چهار گزینه ای و سپس درسنامه است. بی شک کتاب فوق برای عزیزان پشت کنکوری یک منبع بسیار مفید، ایده آل و کامل محسوب می‌شود. البته این کتاب در دو جلد از انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده که برای فهم هر چه بیشتر مطالب پیشنهاد می‌شود هر دو جلد کتاب را تهیه کرده و مورد مطالعه قرار دهید.

ادبیات فارسی دوازدهم تست خیلی سبز

ادبیات فارسی دوازدهم تست خیلی سبز

نویسنده : ابوالفضل غلامی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۱۸۰,۰۰۰۲۲۵,۰۰۰ تومان

ساختار کلی کتاب

 اگر بخواهیم ساختار کلی کتاب فارسی جامع از انتشارات خیلی سبز را معرفی کنیم باید بگوییم که این کتاب کمک درسی به مانند جلد اول کتاب فارسی جامع پایه نگارش شده است. ابتدا کتاب را با پرسش‌های چهارگزینه ای درس به درس پیش برده ایم. در هر درس به‌ترتیب به مباحث لغت و املا، قرابت معنایی و آرایه‌های ادبی به همراه زبان فارسی پرداخته شده است.

در پایان این پرسش‌ها، درسنامه و پرسش‌های چهارگزینه‌ای (تاریخ ادبیات و گونه شناسی) آورده شده است. در بخش بعدی کتاب درسنامه‌های درس به درس بر اساس کتاب دوازدهم ذکر شده است. دقت زیادی شده تا حدود این درسنامه‌ها رعایت شود. بعد از این درسنامه‌ها پاسخ سؤالات نگارش شده است. ابتدا به صورت تشریحی و سپس به صورت کلیدی پاسخ به سؤالات در کتاب فارسی جامع جلد دوم از انتشارات خیلی سبز گردآوری شده اند. از نظر روانی و فهم مطالب کتاب مورد نظر فوق العاده ایده آل و مطلوب می‌باشد.

ویژگی‌های کتاب

کتاب فارسی جامع خیلی سبز دارای ویژگی‌هایی به شرح ذیل می‌باشد.

  • وجود بیش از ۱۳۰۰ پرسش چهارگزینه ای همراه با پاسخنامه تشریحی و کلیدی
  • ارائه درس نامه به شکل درس به درس بعد از پرسش‌های چهارگزینه‌ای
  • پرداختن به نکات مهم در بخش پاسخ‌های تشریحی
  • رسیدن به نکات مهم و ریز تست‌های کنکور سراسری گذشته
  • آشنایی با تیپ‌های مختلف سؤالات کنکورهای سراسری
  • تألیف و نگارش بر اساس کنکور جدید
  • قابلیت استفاده برای دانش آموزان شب امتحانی (برای فهم بهتر مطالب می‌توانید به بخش پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید)
  • جدول بندی ادبیات به شکل کاملاً مشخص و مرتب
  • توجه کامل به املای کلماتی که از نظر دید بسیاری از دانش آموزان پنهان هستند.

 در پایان برای همه پشت کنکوری‌های عزیز آرزوی موفقیت و سلامتی داریم

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,