کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج یکی از کتب کمک آموزشی از طرف انتشارات گاج است که تحت عنوان سه کتاب در یک کتاب عرضه شده است. این کتاب برای درس شیمی پایه دوازدهم مناسب می باشد و در سه بخش آموزش، کنکور و امتحان، به آموزش محتوای کتاب درسی به دانش آموزان، آمادگی آنها برای آزمون کنکور و آمادگی دانش آموزان برای امتحان نهایی پرداخته است.

شیمی دوازدهم

شیمی یکی از شاخه های مهم علمی است که بیشتر با ماده، ساختار و ویژگی های آن سروکار دارد. این علم یکی از علوم گسترده است که از زمان های بسیار دور تحت عنوان کیمیا در شرق شناخته می شد. درس شیمی یکی از دروس اصلی در نظام آموزشی است که از مقطع متوسطه برای دانش آموزان تدریس می شود و یکی از منابع امتحانی آزمون سراسری کنکور می باشد. این درس دارای ۳۵ سوال در دفترچه ی تخصصی کنکور سراسری می باشد که از درس شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم تشکیل شده است. هر سوال این درس دارای ضریب ۲ یا ۳ با توجه به رشته های زیرگروه های یک، دو و سه نسبت به سایر درس های تخصصی می باشد.

شیمی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

شیمی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

نویسنده : محمدرضا نصیری اوانکی
ناشر : گاج
قیمت : ۳۱۵,۷۰۰۳۸۵,۰۰۰ تومان

کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج 

کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج  یکی از کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری می باشد که در یک جلد منتشر شده است. این کتاب را می توان سه کتاب در یک کتاب دانست که سه مبحث آموزش، کنکور و امتحان را پوشش داده است و یکی از کتاب های کامل برای درس شیمی دوازدهم به شمار می رود. اگر بخواهیم ویژگی های این کتاب را در یک نگاه بیان کنیم، می توان این کتاب را یک منبع مناسب برای آموزش از طریق حل تست، یک منبع مناسب برای تمرین در قالب تست و آموزش مناسب دانست.

درسنامه کتاب

در بررسی این کتاب از لحاظ درسنامه، می توان بیان کرد که کتاب دارای درسنامه ای ساده است که به خوبی قابل فهم می باشد. در آموزش درس شیمی دوازدهم از نکات خوبی استفاده شده است اما باید به این نکته توجه کرد که تمام تیپ سوالات کنکوری پوشش داده نشده است. برخلاف چیزی که در قسمت مقدمه توسط نویسنده بیان شده است. روال درسنامه بدین گونه است که در آن تمامی نکات کتاب درسی شامل فعالیت ها و خودآزمایی ها کاور شده است و سپس در انتهای هر بخش از درسنامه، یک بخش برای مرور درس و ارزشیابی آموخته ها ایجاد شده است. یکی از ویژگی های خوب این کتاب را می توان استفاده از آن توسط هر دانش آموزی با هر سطحی بیان کرد. از دیگر ویژگی های درسنامه این کتاب می توان به درسنامه آن که در چهارچوب آزمون کنکور است، اشاره نمود. 

تست و تمرین سیر تا پیاز شیمی دوازدهم

در مورد تمرین ها و تست های سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج باید گفت که تعداد تست ها به تعداد مناسب و کافی آورده شده است. ویژگی تست های این کتاب مرتب شدن آنها از سطح آسان به سخت است که می توان آن را دارای یک ریز طبقه بندی دانست. تست های کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج تیپ های مختلفی از تست های کنکور را پوشش می دهند. همچنین در لابلای تست ها از سوالات کنکور نیز استفاده شده است اما در بعضی موارد آدرس تست ها آورده نشده است.

طراحی تست ها در سطح سوالات کنکوری طرح شده اند و تست های سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج را دانش آموزان با سطوح مختلف می توانند انجام دهند. یکی دیگر از ویژگی های خوب تست های سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج را می توان  مشخص نمودن و استفاده از تست های مرور و جمع بندی در این کتاب دانست. ضعف تست های این کتاب را می توان کمتر توجه شدن به برخی شکل های کتاب، کمتر استفاده کردن از تست هایی با ایده های نو دانست. تست های این کتاب در بخش سوم کتاب قرار گرفته است که پس از آن، پاسخنامه تشریحی نیز برای تست ها گنجانده شده است.

یکی دیگر از ویژگی های این کتاب را می توان لحن رسمی آن دانست که البته در بعضی از نکات، از زبان محاوره ای برای بیان بهتر مطالب استفاده شده است. لازم است به این نکته نیز توجه شود که در برخی از مطالب این کتاب غلط های ادبی و نگارشی نیز دید می شوند.

جمع بندی در مورد کتاب

در انتها به طور خلاصه و با توجه به بررسی کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم می توان گفت:

  • کتاب دارای حجم مناسب و معقولی می باشد.
  • این کتاب از سه بخش آموزش، کنکور و امتحان تشکیل شده است که هر سه بخش به خوبی در یک کتاب گنجانده شده است.
  • به طور کلی کتاب سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج را می توان یک کتاب مناسب برای آموزش، تست و به خصوص آمادگی برای امتحان نهایی دانست که برای درس شیمی دوازدهم در مقطع متوسطه دوم بسیار مناسب می باشد.
  • این کتاب دارای ۳۷۶ صفحه و سال چاپ آن ۱۳۹۷ می باشد.
  • در مورد تست ها به طور خلاصه می توان گفت که تست ها از آسان به سخت مرتب شده اند که غالب تیپ های سوالات کنکوری را پوشش می دهند ولی در جلد اول سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج از تست ها با ایده های نو و جدید استفاده نشده است.
  • محتوای آموزشی سیر تا پیاز شیمی دوازدهم گاج به خوبی تمام مطالب کتاب درسی را پوشش داده است که در انتهای هر بخش، قسمتی تحت عنوان ایستگاه مرور برای جمع بندی کل دروس ایجاد شده است.

دسته بندی شده در: