سال 1403

سیر تا پیاز گاج

کتاب‌های سیر تا پیاز گاج

در کتاب‌های سیر تا پیاز گاج که از آن‌ها به عنوان خود آموز نیز یاد می‌شود تلاش بر این بوده تا علاوه بر پوشش دهی خط به خط مطالب و مفاهیم کتاب درسی، استعدادها و توانایی‌های درسی دانش آموزان نیز تقویت یابد که نه تنها دانش آموزان بلکه معلمان نیز می‌توانند از آن به عنوان یک کتاب آموزشی کامل بهره ببرند.

 دیگر دلایلی که می‌توان از این کتاب به عنوان کتابی کامل نام برد داشتن درسنامه‌ای جامع و کامل برای هر فصل، که حتی می‌توان از آن برای آموزش از راه دور نیز استفاده کرد.


پرسش و آموزش در کتاب‌های سیر تا پیاز

با نگاه کلی به کتاب‌های سیر تا پیاز گاج می‌توان مطالب آن‌ها را به سه بخش مجزا تقسیم کرد.

1-آموزش

2-پرسش‌های تشریحی

3-پرسش‌های چهارگزینه‌ای

که این سه بخش در قالب دو جلد مجزا با عنوان جلد آموزش و جلد تست در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است که در ادامه به بررسی هر بخش می‌پردازیم.

اولین بخش که آموزش نام دارد طبق سر فصل‌های کتاب درسی در قالب درسنامه به آموزش کامل و دقیق مفاهیم درسی با راهکارهایی جدید و متنوع به منظور کمک به دانش‌آموز برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم درسی است به صورت مبحث به مبحث تالیف و به نگارش درآمده‌اند. در این آموزش نامه‌ها و درسنامه‌ها مثال‌ها و تست‌های متنوع حل شده‌ای با چیدمانی مناسب قرار دارد که مرور آن‌ها سبب تسلط بیشتر دانش آموزان بر فرمول‌ها و مطالب می‌شود و همچنین روند آموزش را سرعت می‌بخشند.

در دومین بخش از این سری کتاب‌ها پرسش‌های تشریحی درس به درس و استانداردی قرار دارد که کل مطالب کتاب درسی را در بر میگیرد. این پرسش‌ها با توجه به بودجه بندی سوالات امتحانی آموزش و پرورش برای سال‌های قبل انتخاب و ضمیمه هر درس شده‌اند.

بخش سوم پرسش‌های چهار گزینه‌ای یا همان تست است که این تست‌ها شامل تست‌های تالیفی، المپیادها، نمونه دولتی و تیزهوشان و کنکورهای داخل و خارج از کشورمی باشد، که پس از مطالعه درسنامه‌ها و پاسخ دادن به سوالات تشریحی دانش‌آموز با تکیه بر بانک تست ارائه شده در این بخش می‌تواند دانسته‌های خود را بسنجد و با نحوهٔ طراحی تست از این مباحث آشنا شود. طراحی وترتیب این تست‌ها به گونه‌ای است که دانش آموز با جواب دادن به آن‌ها می‌تواند کل مطالب کتاب درسی را مرور کند اما اگر به هردلیلی دانش آموزان با کمبود وقت مواجه باشد می‌تواند به تست‌هایی که اهمیت بالاتری نسبت به دیگر تست‌ها دارند و با علامت ستاره کنار آن سوال مشخص شده‌اند پاسخ دهد و در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بهره را ببرد.

به طور کلی در سری کتاب‌های سیر تا پیاز گاج تلاش شده که مطالب کتاب درسی عمیق‌تر بررسی شود و تمام جوانب مباحث، مورد بررسی قرار گیرد.

کتاب‌های پرفروش سیر تا پیاز

کتاب‌های جدید سیر تا پیاز