انتشارات گاج دو کتاب هندسه پایه دهم رشته ریاضی و کتاب هندسه یازدهم را در یک کتاب با نام هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج تلفیق کرده است. درسنامه این کتاب کامل بوده و شامل تست های ایده دار مختص دانش آموزان قوی می باشد. البته کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج چندین نمونه سوال راحت را برای دانش آموزان ضعیف تر هم قرار داده است. مهمترین ویژگی این کتاب پاسخنامه تشریحی سوالات و تست ها می باشد؛ زیرا در برخی از پاسخ ها نکات کنکوری جالبی ذکر شده که در درسنامه ها به آنها اشاره نشده است.

بهترین کتاب آموزشی

کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج به جهت افزایش توانایی دانش آموزان در پاسخگویی به تست های کنکور و همچنین موفقیت در آزمون های آزمایشی همراه با تقویت کردن خلاقیت و تفکر آنها به تالیف رسیده است. سطح علمی این کتاب تا اندازه ای بالاتر از سطح کتاب درسی می باشد اما چینش فصل ها با ترتیب کتاب درسی هندسه پایه دهم و کتاب هندسه یازدهم تناسب دارد و پیوستگی خوبی در میان فصل دیده می شود. لحن کتاب به صورت ساده و روان بیان شده اما در برخی از قسمت های پاسخنامه برای درک بهتر دانش آموزان لحن صمیمی به کار گرفته شده است.

نحوه آموزش درسنامه در کتاب هندسه پایه گاج

کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج در چندین درسنامه نگاشته شده است که تمامی درسنامه ها به صورت ساده و روان کلیه توضیحات و نکته های مورد نیاز را ذکر کرده و تا حد بسیار مناسبی به مثال ها پاسخ های صحیحی ارائه داده است. در این کتاب بلافاصله بعد از توضیح مبحث، مثالی در رابطه با موضوع بیان شده تا دانش آموزان به طور عینی موضوع را درک کنند،البته برای زیبا سازی کتاب، تمام مثال ها و همچنین تمرین ها با کادر خاکستری رنگ مشخص شده اند. درسنامه ها تمام فعالیت ها، کار در کلاس ها و هرگونه پرسش دیگری را همراه با جواب درستی پوشش می دهند به طوری که تمرین های پایانی کتاب در قالب نکته های آموزشی در این کتاب توضیح داده شده اند.

معمولا مخاطبین این کتاب دانش آموزان برتر هستند و اصولا چون دو کتاب در یک جلد کتاب ادغام شده است به طور حتم برخی موضوعات ساده که برای دانش آموزان ضعیف مفید می باشد حذف شده اند پس تست های این کتاب می تواند دانش آموزان ضعیف را با چالش هایی روبرو سازد. درسنامه های  این کتاب برای تقویت تست زنی داوطلبان کنکور و بررسی نکات مهم موجود در کتاب هندسه دهم و یازدهم می تواند گزینه مناسبی باشد؛ زیرا درسنامه ها به صورت نکته وار پیشرفته و در حجم معقولانه ای گردآوری شده اند. کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج می تواند کمک بسزایی را به بسیاری از متقاضیان داشته باشد.

 طبقه بندی تست ها در کتاب

کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج به بخش های مجزایی تقسیم بندی شده است که به هر کدام تعداد مناسبی تست اختصاص داده شده است. البته بخش های جدیدی مانند نظام شبکه ای و یا مبحث تفکر تجسمی که در سال های قبل تست ها و سوالاتی ندارند مولفین سعی کرده با ذکر تمرین های خوب و به تعداد کافی موضوعات این بخش از کتاب هندسه را برای دانش آموزان به درستی توضیح دهند. سوال های این کتاب از متوسط تا دشوار چیده شده و از نگاشته شدن سوالات ساده تا حد ممکن خودداری شده است، تست ها در بخش جداگانه ای از درسنامه ها آورده شده اما به شکل میکرو طبقه بندی نیستند.

بیشتر سوالات تستی این کتاب به صورت تالیفی بوده بنابراین تست های ایده دار جالبی در بین آنها گنجانده شده است. برخی از تست ها با عنوان IQ+ برای دانش آموزان علاقمند به صورت بسیار دشوار مطرح شده که حل آنها برای دانش آموزان سطح متوسط ضرورت ندارد. تست های کنکور سراسری سال های اخیر می تواند بیشترین استفاده را برای مخاطبین این کتاب داشته باشد، در پاسخ های تشریحی تست ها و تمارین کتاب که به شکل پاسخنامه ای جامع می باشد نکته های کنکوری جالبی بیان شده است. در بخش پاسخنامه قسمت هایی با عنوان تجربه و نیم نگاه آورده شده که خود می تواند یک ایده بسیار خلاقانه برای حل تست ها باشد.

کمیت های کتاب

کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج دارای ۱۰۲۵ تست تالیفی و  کنکوری است که در بین هفت فصل از این کتاب مطابق با حجم مطالب تقسیم شده است. بیشترین تست را مبحث دایره به عنوان اولین فصل از کتاب هندسه یازدهم با ۱۸۹ تست به خود اختصاص داده است و کمترین تست با ۱۲۴  عدد به فصل قضیه تالس مربوط به هندسه دهم می باشد. این کتاب به غیر از تعدادی تست مشخص شده هیچ نوع آزمونی را برای ارزیابی دانش آموزان در درسنامه ها و یا پایان کتاب  قرار نداده است.

ویژگی های کتاب هندسه IQ گاج

این کتاب زیر مجموعه مناسبی از کتاب های آموزشی انتشارات گاج است که برای دانش آموزان متوسطه دوم نظام قدیم و دانش آموزان دهم و یازدهم رشته ریاضی بسیار مناسب می باشد. مولفین کتاب هندسه پایه دهم و یازدهم IQ گاج آقایان خشایار کاویان پور و همینطور رضا شریف خطیبی هستند. تعداد صفحات کتاب ۳۶۵ صفحه می باشد که آخرین چاپ آن در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است، تست های مهم به صورت نشانه دار مشخص نشده اند و در کنار تست های تالیفی تست های کنکور سال های اخیر به چاپ رسیده است، در این کتاب هیچ گونه نمونه سوال تشریحی مناسب برای امتحانات نهایی در نظر گرفته نشده و هیچ تستی هم مربوط به آزمون های آزمایشی نمی باشد. این کتاب ضمیمه رایگان ندارد و به شکل تک جلدی در اختیار متقاضیان قرار دارد.

دسته بندی شده در: