بیا از کتابچی بگیر

جان مورفی (John J. Murphy)

کتاب‌های جان مورفی (John J. Murphy)

اگر علاقه‌مند به بازار بورس هستید حتما نام «جان مورفی» یا بهتر بگیم پدر تحلیل تکنیکال  به گوشتان رسیده است. او یکی از تحلیلگران قدرتمند در این حوزه به شمار می‌رود که بیش از ۴۰ سال سابقه در این زمینه دارد.

برای آشنایی بیشتر با جان مورفی نگاهی به زندگی او می‌کنیم:
او در اواخر دهه ۱۹۶۰ با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تجاری از دانشگاه فوردهام آمریکا فارغ التحصیل شد. بعد از اتمام تحصیلات، در یک شرکت به عنوان دستیار مدیر پورتفولیو کار می‌کرد و نمودار سهام منتشر می‌کرد. او در دهه ۱۹۷۰ برای مریل لینچ با سمت مدیر مشغول به کار شد و به سرعت پله‌های ترقی را پشت سر گذاشت. در ادامه پیشرفت‌ها ادامه داشت و در دهه ۱۹۸۰ شروع به تدریس دوره‌های عصرانه در موسسه مالی نیویورک کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۶ شرکت خود با نام مورفی موریس که در زمینه آموزش و تحلیل‌های تکنیکال برای سرمایه گذاران بود را با همکاری گِرِگ موریس تاسیس کرد. از جمله افتخارات جان مورفی فعالیت به عنوان تحلیلگر در شبکه سی ان بی‌سی و مدیریت ارشد موسسه مریل لینج و شرکت جی جی‌ام بوده است.

آغاز نویسندگی جان مورفی

 جان مورفی هنگامی که تدریس می‌کرد شروع به نوشتن اولین کتاب خود با نام «تحلیل تکنیکال بازارهای مالی » کرد، که همین کتاب مرجع مهمی برای تحلیل‌های تکنیکال شد. این کتاب که توسط موسسه مالی نیویورک منتشر شد بیش از ۵ سال به عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی به چاپ رسیده که می‌توان گفت یکی از کامل‌ترین منابع آموزشی در زمینه تحلیل نموداری آماری و ابزار مختلف مالی برای معامله گران و دانشجویان این رشته به شمار می‌رود. ازاین کتاب با عنوان «کتاب مقدس تحلیل‌گران تکنیکال» هم نام برده می‌شود. جان مورفی کتاب‌های متعدد دیگری هم در زمینه تحلیل بازارهای بورس به نگارش درآورده است.

مرجعی به نام جان مورفی

اگر قصد دارید وارد بازار بزرگ و پیچیده بورس و سرمایه گذاری شوید به جای گشتن در فضای مجازی و دنبال کردن افراد بی‌تجربه کافیست سری به کتاب‌های جان مورفی بزنید، مفاهیم کتاب‌های او را بفهمید و یاد بگیرید. در سراسر جهان این کتاب‌ها  از مراجع مهم به شمار می‌روند.

مروری گذرا بر کتاب تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال شیوه‌ای به منظور پیش بینی قیمت‌ها در بازار به وسیله مطالعه وضعیت گذشته بازار است. در این تحلیل به وسیله بررسی تغییرات و نوسانات قیمت و حجم معامله‌ها در کنار عرضه و تقاضا می‌توان وضعیت قیمت‌ها را در آینده کوتاه مدت و حتی میان مدت به خوبی پیش بینی کرد. در ادامه مطلب به مفاهیم و سرفصل‌های مهم کتاب تحلیل تکنیکال بازارهای مالی اشاره می‌کنیم:

  • قانون طلایی جان مورفی
  • ترسیم روندها
  • تشخیص روندها
  • بازشناسی حمایت و مقاومت‌ها در تحلیل تکنیکال
  • ترسیم خطوط
  • دنبال کردن میانگین
  • یادگیری چرخش‌ها
  • بازشناسایی علائم هشدار دهنده
  • وجود یا عدم وجود یک روند
  • بازشناسایی علائم تایید کننده

از دیگر آثار جان مورفی

دست‌آوردهای جان مورفی

جایزه یک عمر دستاورد برای کمک به تجزیه و تحلیل فنی جهانی

جایزه سالانه انجمن تکنسین‌های بازار  ۲۰۰۲

کتاب‌های پرفروش جان مورفی

کتاب‌های جدید جان مورفی