اهیمت درس حسابان در میان دروس اختصاصی موجود در کنکور رشته‌ی ریاضی بر کسی پوشیده نیست. درس ریاضی در کنکور نظام جدید رشته‌ی ریاضی شامل ۵۵ سؤال می‌شود که از این تعداد ۲۰، ۱۸، ۱۰ و ۷ سؤال به ترتیب مربوط به حسابان، هندسه، گسسته و آمار و احتمال هستند. درس حسابان با بیشترین تعداد سؤال مهم‌ترین بخش دروس ریاضی است. طبق بودجه‌بندی ارائه شده برای سؤالات حسابان کنکور نظام جدید، بیش از نیمی سؤالات حسابان از مباحث حسابان پایه‌ی دوازدهم طرح می‌شوند. به دلیل تأثیر فراوان تراز درس حسابان ۲ بر رتبه‌ی نهایی کنکور، دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی ریاضی معمولاً وقت بسیار زیادی برای یادگیری کامل این درس، افزایش تسلط خود بر مطالب آن و بالا بردن مهارت تست‌زنی خود در آن می‌گذارند.

در همین راستا، پیدا کردن به یک منبع کمک آموزشی کاربردی که هم تمامی مباحث  حسابان ۲ را به بهترین شکل به دانش‌آموزان آموزش دهد و هم به کمک ارائه‌ی یک بانک تست‌ جامع و کامل به همراه پاسخنامه‌ی تشریحی بر تسلط دانش‌آموزان در پاسخدهی به سؤالات این درس بیفزاید، در اولویت تمامی دانش‌آموزان و متقاضیان شرکت در کتکورهای سراسری قرار دارد. از طرفی، تنوع بالای کتاب‌های آموزش و تست موجود در بازار باعث شده است که پروسه‌ی انتخاب بهترین کتاب کمک آموزشی برای هر درس، چه برای دانش‌آموزان و چه برای معلمین، بسیار زمانبر و گیج‌کننده باشد. به همین جهت در ادامه‌ی این متن برای کمک به تسهیل این پروسه، کتاب تست حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم از انتشارات خیلی سبز و کتاب حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم از انتشارات نشر الگو، که هر دو از مشهورترین و محبوب‌ترین انتشارات کتب کمک آموزشی هستند، بررسی و با هم مقایسه خواهند شد.

بررسی کلی حسابان دوازدهم خیلی سبز و الگو

حسابان دوازدهم خیلی سبز

این کتاب به تألیف میثم حمزه‌لویی، علی شهرابی و مهرداد کیوان در یک جلد با ۳۹۴ صفحه ارائه شده است. این کتاب به طور کل دارای ۱۴۴۹ مثال آموزشی و تست است که از این تعداد تست ۱۶۹، ۲۲۵، ۱۳۱، ۳۶۶ و ۳۳۵ تست به ترتیب مربوط به فصل اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم کتاب درسی است. استفاده‌ی به جا از رنگ‌های بنفش و خاکستری در کنار رنگ مشکی در این کتاب باعث شده است که چشمان دانش‌آموزان تا حد ممکن دیرتر خسته شود. در این کتاب همچنین از شکل‌ها، نمودارها و جداول گوناگونی برای انتقال بهتر و عیق‌تر مطالب به دانش‌آموزان استفاده شده است.

علائم و نمادهای استفاده شده در این کتاب مشابه دیگر کتب تست خیلی سبز هستند اما متأسفانه توضیحی در مورد آن‌ها در هیچ کجای کتاب داده نشده است. بخش «مقدمه‌ی مؤلفان» در ابتدای این کتاب نیز تنها شامل توضیحاتی بسیار کلی و خلاصه در مورد کتاب می‌شود. در همین راستا تمامی توضیحات لازم برای استفاده‌ی کامل و بهینه از این کتاب در خلل توضیحات ارائه شده در ادامه‌ی این متن نوشته شده است.این کتاب برای همه‌ی دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی ریاضی، چه آنان که وقت کافی و هدف یادگیری کامل مباحث را داشته و چه آنان که  می‌خواهند در فرصتی محدود به درصدی مطلوب در سؤالات کنکور این  درس دست یابند، بسیار مفید است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کتاب ارائه‌ی یک کد QR در ابتدای کتاب است که دانش‌آموزان با اسکن کردن این کد می‌توانند به تست‌های کنکور ۱۴۰۰ مرتبط با این کتاب دسترسی داشته باشند.

حسابان دوازدهم تست خیلی سبز

حسابان دوازدهم تست خیلی سبز

نویسنده : علی شهرابی
ناشر : خیلی سبز
قیمت : ۳۱۶,۰۰۰۳۹۵,۰۰۰ تومان

حسابان دوازدهم نشر الگو

این کتاب به تألیف کاظم اجلالی و ارشک حمیدی در یک جلد با ۴۴۴ صفحه ارائه می‌شود. در این کتاب به طور کل ۲۱۷۲ تست آموزشی و تمرینی گرد‌آوری شده است که از این تعداد ۲۶۱، ۲۸۴، ۲۰۳، ۴۹۷، ۴۷۳ و ۱۸۳ تست به ترتیب مربوط به فصل اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم کتاب درسی و کنکورهای سراسری برگزار شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ می‌شوند. این کتاب نیز مشابه کتاب خیلی سبز، با هدف تسهیل مطالعه‌ی دانش‌آموزان و جلوگیری از اذیت شدن چشمان این عزیزان علاوه بر رنگ مشکی از سه رنگ خاکستری، سبز-آبی روشن و تیره استفاده کرده است. این کتاب نیز به اندازه‌ی کافی برای انتقال بهتر مطالب به دانش‌آموزان از نمودارها و شکل‌های متنوع بهره برده است.

از ویژگی‌های خوب این کتاب می‌توان به بخش «پیشگفتار» در ابتدای کتاب اشاره کرد. در این بخش توضیحات کاملی در مورد سطح سؤالات کتاب و نحوه‌ی استفاده از این کتب نوشته  شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های برتر این کتاب نسبت به کتب خیلی سبز ارائه‌ی سؤالات مربوط به مباحث حسابان ۲ از کنکورهای سراسری سال‌های ۹۸ و ۹۹ همراه با پاسخنامه‌ی تستی به طور یک جا در انتهای کتاب است. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند با اسکن کردن کدهای QR ارائه شده در ابتدای این سؤالات کنکوری به پاسخنامه‌ی تشریحی مفصّل این سؤالات نیز دسترسی پیدا کنند.

حسابان دوازدهم تست الگو

حسابان دوازدهم تست الگو

نویسنده : ارشک حمیدی
ناشر : الگو
قیمت : ۲۸۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰ تومان

بررسی و مقایسه‌ی ساختار کلی دو کتاب‌

هر دو کتاب برای ارائه‌ی مطالب ترتیب مشابهی دارند؛ هر دو کتاب ابتدا درسنامه‌های هر مبحث را ارائه کرده و تست‌های  مربوط به هر مبحث را در انتهای درسنامه‌های همان مبحث قرار داده‌اند. پاسخنامه‌ی تشریحی سؤالات نیز در انتهای کتب قرار داده شده است. همچنین هر دو کتاب مطالب هر فصل از کتاب درسی را به چند بخش کوچکتر تقسیم کرده و درسنامه‌ها و تست‌ها را نیز بر خسب همین تقسیم‌بندی ارائه کرده‌اند. هر دو کتاب ازمطالب هر فصل کتاب درسی تعدادی آزمون جامع فصل ارائه کرده‌اند. کتاب نشر الگو این آزمون‌ها را به همراه سؤالات کنکورهای سراسری سال ۹۸ و ۹۹ در انتهای کتاب قرار داده است و به ارائه‌ی پاسخنامه‌ی کلیدی این سؤالات در کتاب اکتفا کرده است؛ اما کتاب خیلی سبز آزمون جامع هر فصل را در انتهای سؤالات همان فصل قرار داده و پاسخ تشریحی سؤالات آزمون‌ها را نیز مشابه باقی سؤالات کتاب در پاسخنامه‌ی تشریحی نوشته است. کتاب خیلی سبز جهت دسترسی ساده‌تر دانش‌آموزان به گزینه‌ی درست سؤالات، یک پاسخنامه‌ی کلیدی در انتهای کتاب قرار داده است؛ اما کتاب نشر الگو تنها برای سؤالات آزمون‌ها و کنکورهای ۹۸ و ۹۹ پاسخنامه‌ی تستی آورده است و برای باقی سؤالات به پاسخنامه‌ی تشریحی اکتفا کرده است. جدول زیر طبقه‌بندی موضوعی انجام شده در هر دو کتاب را با جزئیات لازم نشان می‌دهد:

 کتاب تست حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم خیلی سبزکتاب حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم نشر الگو
فصل اول: تابعدرس ۱: تبدیل نمودار توابع درس ۲: تابع درجه‌ی سوم و توابع صعودی و نزولی درس ۳: بخش‌پذیری و تقسیم آزمون جامع فصلدرس اول: تبدیل نمودار توابع درس دوم: تابع درجه‌ی سوم، توابع یکنوا، بخش‌پذیری و تقسیم آزمون جامع ۱ و ۲
فصل دوم: مثلثاتدرس ۱: اتحادهای مثلثاتی درس ۲: تناوب و تابع تانژانت درس ۳: معادلات مثلثاتی آزمون جامع فصلدرس اول: تناوب و تابع تانژانت درس دوم: معادلات مثلثاتی آزمون جامع ۳ و ۴
فصل سوم: حدهای نامتناهی  و حد در بی‌نهایتدرس ۱: حد بی‌نهایت درس ۲: حد در بی‌نهایت آزمون جامع فصلدرس اول: حدهای نامتناهی درس دوم: حد در بی‌نهایت آزمون جامع ۵ و ۶
فصل چهارم: مشتقدرس ۱: آشنایی با مفهوم  مشتق درس ۲: مشتق‌پذیری و پیوستگی ۱ درس ۳: مشتق‌پذیری و پیوستگی ۲ درس ۴: آهنگ متوسط و آهنگ لحظه‌ای آزمون جامع فصل ۱ آزمون جامع فصل ۲درس اول: آشنایی با مفهوم  مشتق درس دوم: مشتق‌پذیری و پیوستگی درس سوم: آهنگ تغییر متوسط و آهنگ تغییر لحظه‌ای، معادله‌ی خط مماس آزمون جامع ۷، ۸ و ۹
فصل پنجم: کاربردهای مشتقدرس ۱: اکسترمم‌های یک تابع و توابع صعودی و نزولی ۱ درس ۲: اکسترمم‌های یک تابع و توابع صعودی و نزولی ۲ درس ۳: جهت تعقر نمودار یک تابع و نقطه‌ی عطف آن درس ۴: رسم نمودار توابع آزمون جامع فصل ۱ آزمون جامع فصل ۲درس اول: اکسترمم‌های یک تابع و توابع صعودی و نزولی درس دوم: جهت تعقر نمودار یک تابع و نقطه‌ی عطف آن درس سوم: رسم نمودار تابع آزمون جامع ۱۰، ۱۱ و ۱۲
کنکورها   کنکورهای سراسری سال ۹۸ و ۹۹

بررسی و مقایسه‌ی درسنامه‌ها

شباهت‌ها

  • ارائه‌ی درسنامه‌های هر موضوع قبل از تست‌ها
  • ارائه‌ی تمرین و مثال آموزشی فراوان برای انتقال بهتر مطالب به دانش‌آموزان و بالا بردن توانایی دانش‌آموزان در تحلیل سؤالات
  • دسته‌بندی موضوعی مطالب هر فصل کتاب درسی
  • مفصّل و کاربردی بودن نکات و توضیحات درسنامه‌ها
  • بیان نکات مهم هر مبحث و مشخص کردن این نکات با عنوان «نکته»
  • ارائه‌ی تمامی تعاریف و قضایای مهم و لازم برای یادگیری در کادرهای مشخص و با عناوین «تعریف» و «قضیه»

تفاوت‌ها

  • کتاب نشر الگو نکات تکمیلی هر مبحث را با عنوان «تذکر» در کادرهای مشخص نوشته است.
  • کتاب خیلی سبز توضیحات تکمیلی هر مبحث را جهت فهم بهتر دانش‌آموزان و لذت‌بخش کردن فرآیند یادگیری برای آن‌ها، با لحنی صمیمی، بیانی طنز و فونتی متفاوت از سایر متون کتاب ارائه کرده است.

در جدول زیر تعداد تمارین و مثال‌های آموزشی مطرح شده در درسنامه‌های هر دو کتاب مقایسه شده است:

 کتاب تست حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم خیلی سبزکتاب حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم نشر الگو
فصل اول (تابع)تعداد تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۲۹تعداد تست‌های آموزشی۴۰
فصل دوم (مثلثات)تعداد تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۳۶تعداد تست‌های آموزشی۳۹
فصل سوم (حدهای نامتناهی  و حد در بی‌نهایت)تعداد تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۱۹تعداد تست‌های آموزشی۴۷
فصل چهارم (مشتق)تعداد تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۶۷تعداد تست‌های آموزشی۶۷
فصل پنجم (کاربردهای مشتق)تعداد تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۷۲تعداد تست‌های آموزشی۷۸
کل کتابتعداد کل تست‌ها و مثال‌های تشریحی آموزشی۲۲۳تعداد کل تست‌های آموزشی۲۷۱

بررسی و مقایسه‌ی تست‌ها

شباهت‌ها

  • مرتب کردن تست‌ها بر اساس دسته‌بندی موضوعی انجام شده در درسنامه‌ها
  • ارائه‌ی یک، دو یا سه آزمون جامع از تمامی مباحث هر فصل (البته لازم به ذکر است که آزمون‌های کتاب نشر الگو همگی در انتهای کتاب قرار داده شده‌اند در حالیکه آزمون‌های کتاب کتاب خیلی سبز در انتهای هر فصل آورده شده‌اند.)
  • ذکر منبع تست‌ها با جزئیات لازم در کنار تست صورت سؤال تست‌‌ها
  • ارائه‌ی تست‌های تألیفی و کنکوری جدید (لازم به ذکر است که هر دو کتاب به جهت منطبق‌سازی تمامی تست‌ها بر کتب درسی نظام جدید، در صورت لزوم بعضی تست‌های کنکوری را با حفظ قالب کلی اندکی تغییر داده‌اند.)
  • بیان رشته، سال و نوع کنکور (داخل یا خارج کشور) مربوط به تست‌های کنکوری جدید
  • دسته‌بندی سؤالات  از منظر سطح دشواری (لازم به ذکر است که کتاب خیلی سبز تنها سؤالات دشوار را جدا کرده است ولی کتاب نشر الگو تست‌های هر مبحث را به سه دسته‌ی ساده و مفهومی، متوسط و دشوار تقسیم کرده است.)

تفاوت‌ها

  • کتاب خیلی سبز در انتهای هر فصل تست‌های دشوار و کم کاربردتر را در بخشی جداگانه تحت عنوان«سری Z» ارائه کرده است. این دسته از تست‌ها مخصوص دانش‌آموزان پرتلاشی که به دنبال سؤالات چالشی‌تر هستند، نوشته شده است.
  • کتاب نشر الگو در هر بخش تست‌های کنکوری آن مبحث را در بخشی جداگانه و در انتهای تست‌های هر بخش با عنوان «کنکور سراسری» قرار داده است؛ اما در کتاب خیلی سبز تست‌های کنکوری در لابه‌لای تست‌های هر مبحث مطرح شده‌اند.
  • کتاب خیلی سبز شماره‌ی تست‌های مهم‌تر هر مبحث را با رنگ بنفش مشخص کرده است تا دانش‌آموزان با وقت کمتر بتوانند این سؤالات را به راحتی پیدا کرده و از بررسی باقی سؤالات صرفه نظر کنند؛ ولی کتاب نشر الگو چنین کاری نکرده است.
  • کتاب خیلی سبز علاوه بر تست‌های تألیفی، کنکوری جدیدتر، تست‌های برگرفته از کتاب درسی و تست‌های کانون فرهنگی آموزش را نیز با ذکر سال برگزاری آزمون مربوطه آورده است. این کتاب همچنین سؤالات خوب کنکورهای قدیمی‌تر را نیز با عنوان «ق.م» ارائه کرده است.
  • در انتهای کتاب نشر الگو سؤالات مربوط به مباحث جسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم از کنکورهای سراسری ریاضی و تجربی داخل و خارج کشور برگزار شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به صورت یک جا قرار گرفته است. این بخش می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند در پایان مطالعه‌ی کامل کتاب، تسلط خود بر تمامی مباحث را با سؤالات استاندارد این کنکورها محک بزنند.

جدول زیر تعداد تست‌های مختلف هر دو کتاب را مقایسه می‌کند:

 کتاب تست حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم خیلی سبزکتاب حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم نشر الگو
فصل اول (تابع)کل تست‌ها۱۶۹کل تست‌ها۲۶۱
تست‌های مهم و پرکاربرد۵۷تست‌های ساده و مفهومی۷۱
تست‌های دشوار و کم کاربرد۱۱تست های متوسط۱۱۶
تست‌های آزمون جامع فصل۱۵تست‌های دشوار۴۲
 تست‌های کنکوری۱۲
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۲۰
فصل دوم (مثلثات)کل تست‌ها۲۲۵کل تست‌ها۲۸۴
تست‌های مهم و پرکاربرد۸۹تست‌های ساده و مفهومی۷۳
تست‌های دشوار و کم کاربرد۱۴تست های متوسط۹۸
تست‌های آزمون جامع فصل۱۵تست‌های دشوار۵۸
 تست‌های کنکوری۳۵
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۲۰
فصل سوم (حدهای نامتناهی  و حد در بی‌نهایت)کل تست‌ها۱۳۱کل تست‌ها۲۰۳
تست‌های مهم و پرکاربرد۵۸تست‌های ساده و مفهومی۵۹
تست‌های دشوار و کم کاربرد۸تست های متوسط۱۰۰
تست‌های آزمون جامع فصل۱۵تست‌های دشوار۲۸
 تست‌های کنکوری۶
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۲۰
فصل چهارم (مشتق)کل تست‌ها۳۶۶کل تست‌ها۴۹۷
تست‌های مهم و پرکاربرد۱۴۳تست‌های ساده و مفهومی۱۶۲
تست‌های دشوار و کم کاربرد۱۴تست های متوسط۱۷۱
تست‌های آزمون‌های جامع فصل۳۰تست‌های دشوار۹۸
 تست‌های کنکوری۳۶
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۳۰
فصل پنجم (کاربردهای مشتق)کل تست‌ها۳۳۵کل تست‌ها۴۷۳
تست‌های مهم و پرکاربرد۱۲۶تست‌های ساده و مفهومی۱۴۰
تست‌های دشوار و کم کاربرد۱۸تست های متوسط۱۷۲
تست‌های آزمون‌های جامع فصل۳۰تست‌های دشوار۸۱
 تست‌های کنکوری۵۰
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۳۰
کنکورهای سراسری ۹۸ کل تست‌ها۱۰۰
کنکورهای سراسری ۹۹ کل تست‌ها۸۳
کل کتابکل تست‌ها۱۲۲۶کل تست‌ها۱۹۰۱
تست‌های مهم و پرکاربرد۴۷۳تست‌های ساده و مفهومی۵۰۵
تست‌های دشوار و کم کاربرد۶۵تست های متوسط۶۵۷
تست‌های آزمون جامع فصل۱۰۵تست‌های دشوار۳۰۷
 تست‌های کنکوری۳۲۲
تست‌های آزمون جامع در انتهای کتاب۱۲۰

بررسی و مقایسه‌ی پاسخنامه‌ها

شباهت‌ها

  • به شدت کامل و مفصّل توضیح دادن حل سؤالات در پاسخنامه‌های تشریحی
  • ارائه‌ی شکل و نمودارهای گوناگون برای فهم بهتر دانش‌آموزان
  • بیان فرمول‌های استفاده شده در حل هر سؤال (حتی ساده‌ترین فرمول‌ها)
  • حل مرحله به مرحله‌ی سؤالاتی که حلشان چند مرحله‌ای است
  • ارائه‌ی چندین روش حل متفاوت برای بعضی سؤالات جهت آشنا سازی دانش‌آموزان با انواع روش‌های حل مسئله

تفاوت‌ها

  • کتاب خیلی سبز نکات مهم و لازم برای فهم بهتر حل سؤالات را با علامت مشخص (مثلثی در یک کادر) بیان کرده است. این کتاب همچنین نکاتی  که ممکن است در دید اول به ذهن دانش‌آموزان نرسد را با عنوان «تذکر» نوشته است. اما در پاسخنامه‌های تشریحی کتاب نشر الگو نکته‌ی خاصی مشخص نشده است.
  • کتاب خیلی سبز توضیحات تکمیلی لازم را با فونتی متفاوت و لحنی صمیمی نوشته است. این در حالی است که لحن بیان کتاب نشر الگو یک لحن رسمی برای تمامی متون کتاب است.
  • کتاب خیلی سبز در صورت لزوم به ارائه‌ی پاسخ درست سؤالات بسنده نکرده است و تمامی گزینه‌های بعضی سؤالات را بررسی کرده است. این کتاب همچنین در بعضی سؤالات از روش رد گزینه‌های نادرست نیز استفاده کرده است. این در حالی است که کتاب نشر الگو تنها به حل سؤال و بررسی گزینه‌های درست اکتفا کرده است.
  • کتاب  خیلی سبز علاوه بر پاسخنامه‌ی تشریحی سؤالات در انتهای هر فصل، به هدف آسان نمودن دسترسی دانش‌آموزان به گزینه‌ی درست سؤالات، پاسخنامه‌ی کلیدی کل تست‌های کتاب را در انتهای کتاب قرار داده است.
  • کتاب نشر الگو برای تست‌های ارائه شده در فصل‌های مربوط به کتاب درسی پاسخنامه‌ی کلیدی ارائه نکرده است. اما برای سؤالات کنکوری و همچنین سؤالات آزمون‌های جامع فصلی تنها پاسخنامه‌های تستی قرار داده و از ارائه‌ی پاسخنامه‌ی تشریحی برای این دسته از سؤالات اجتناب کرده است.

جمع‌بندی

هر دو کتاب تست حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم از انتشارات خیلی سبز و کتاب حسابان ۲ پایه‌ی دوازدهم از انتشارات نشر الگو کتب کمک آموزشی بسیار مفیدی برای دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی ریاضی که می‌خواهند مطالب این درس را عمیقاً فرا گرفته و در نهایت به بهترین نتیجه در کنکورهای سراسری و یا آزمون‌های آزمایشی دست یابند، هستند. این دو کتاب از نظر میزان دشواری سؤالات حدوداً در یک سطح قرار دارند و تست‌های هر دو کتاب از نظر میزان دشواری مشخص شده‌اند و در نتیجه دانش‌آموزان با هر سطحی می‌توانند از هر کدام این کتاب‌ها استفاده کرده و گام به گام به کمک آن‌ها پیشرفت کنند. همجنین ارائه‌ی تعداد زیادی تست در هر دو کتاب باعث شده است دانش‌آموزان بتوانند مهارت تست‌زنی خود در این درس را تا حد ممکن بالا ببرند.

 هر دوی این کتاب‌ها علاوه بر ارائه‌ی جامعی از تست‌های متنوع تألیفی و کنکوری و پاسخنامه‌های تشریحی مفصّل، درسنامه‌هایی بسیار کاربردی شامل نکات و تعداد زیادی مثال آموزنده ارائه کرده‌اند. به همین دلیل باید متذکر شد که با توجه به شباهت ساختاری فراوان این دو کتاب، مطالعه‌ی تنها یکی از آن‌ها برای یادگیری کامل مطالب حسابان ۲ و افزایش تسلط بر آن‌ها، بالا بردن مهارت تست زدن سریع و درست برای کنکور و در نهایت دستیابی به نتیجه‌ی عالی در کنکورهای سراسری یا آزمون‌های آزمایشی کفایت می‌کند. البته باید توجه نمود که در کل کتاب نشر الگو تست‌های خیلی بیشتری نسبت به کتاب خیلی سبز گردآوری کرده است؛ اما این امر چیزی  از کامل و متنوع بودن سؤالات کتاب خیلی سبز کم نمی‌کند.

دسته بندی شده در: