بیا از کتابچی بگیر

راندا برن (Rhonda Byrne)

کتاب‌های راندا برن (Rhonda Byrne)

راندا برن کیست؟ از افسردگی حاد تا سرمشقی برای موفقیت

راندا برن نویسنده کتاب راز امروزه تبدیل به فردی شناخته‌شده در عرصه روان‌شناسی موفقیت شده است. او در ۱۲ مارس ۱۹۴۵ در ملبورن استرالیا به دنیا آمد، تا قبل از اتفاقی که زندگی‌اش را زیرورو کند زندگی پرتلاطمی را پشت سر گذاشته بود. او تا قبل از آن‌که در سال ۲۰۰۶ با قانون جذب آشنا شود و کتاب راز را بنویسد، کسی بود که ساعات طولانی‌ای به کارهای سخت اشتغال داشت و ناگهان با مرگ پدرش در سال ۲۰۰۴ مواجه شد. اتفاق تلخی که منجر به افسردگی حاد او شد و رابطه‌اش با آشنایان و دوستان را دچار آسیب‌های زیادی کرد. برن به دنبال یافتن پاسخی برای این‌همه بدبیاری و شکست در زندگی بود که تصمیم گرفت به پیشنهاد دخترش کتابی از والاس والتز را مطالعه کند: علم ثروتمند شدن. خواندن این کتاب در حکم یک نقطه عطف برای راندا بود. او دریافت که جهان بر پایه قوانین ثابت تغییر می‌کنند و خیرهایی همچون ثروت، سلامتی و شادی نیز از این قوانین مستثنا نیستند. مهم‌ترین قانون چیزی است که برن به آن «قانون جذب» می‌گوید.

قانون جذب؛ برای هر چیزی که بخواهید یا نخواهید!

در کتاب و فیلم راز به قانون جذب به‌عنوان قانونی که می‌توان با دانستن آن انقلابی در زندگی خود به وجود آورد، پرداخته می‌شود. راندا برن بر این باور است که جهان بیرون به‌شدت تحت تأثیر ذهنیات و افکار درونی ماست. این خود ما هستیم که مسئول خوشبختی و بدبختی، شادی و غم و موفقیت و شکست خودمان هستیم. اغلب افراد موقعی که به دستاوردی خوب در زندگی‌شان می‌رسند آن را برآیندی از تلاش و کوشش خود ارزیابی می‌کنند و هیچ‌کس را در پدیدارشدن آن به‌جز خود در منتهای تأثیرگذاری نمی‌دانند. اما هر وقت که شکست می‌خورند و باید ناخوشی‌های متأثر از آن را تحمل کنند هر کس و چیزی را مقصر می‌دانند به‌غیراز خود. آن‌ها هیچ‌گاه از خود نمی‌پرسند که چگونه دیگران همه در پدید آمدن یک شکست مقصرند اما دررسیدن به موفقیت تنها یک نفر نقش دارد؟ برن به مخاطبان خود یک توصیه حیاتی دارد: اگر به دنبال کسی برای سرزنش یا کسی برای تحسین هستید به خودتان نگاه کنید. موفقیت‌های شما نتیجه انرژی مثبت درونی و خواست واقعی نیل به وضعیت مطلوب بوده است. شما مدت‌ها خود را در شرایط دلخواهتان تصور می‌کردید و اکنون‌که آن محقق شده است چیزی به‌جز تحقق ذهن خلاق و مثبت اندیش شما نیست.

کتاب‌های برن، اگر لازم است تغییر کن

در کتاب‌های راندا برن همچون راز، قدرت، معجزه سپاسگزاری، قهرمان و راز هستی می‌آموزیم که جهان و انسان مفاهیمی ایستا نیستند. امروزه سرعت تغییر در جهان به‌شدت بالا رفته است. تغییر و پویایی واقعیتی انکار نشدنی است که از آن گریزی نیست. مخاطبان برن اگر خواهان دستیابی به موفقیت و بهره‌گیری از راز جهان هستند باید به خود نگاه کنند، ارزیابی‌ای کلی از افکار و احساساتشان به دست آورند و اگر لازم باشد بدون هیچ‌گونه نگرانی و ترسی آن‌ها را تغییر دهند. ما باید مدام از خود بپرسیم که «حال من چطور است؟ ». اگر حس کردیم افکار منفی و بدبینانه مزاحم بهره‌گیری از قانون جذب هستند، باید آن‌ها را مدیریت و کنترل کرده و تبدیل به احساسات مثبت کنیم. احساساتی که مسیرمان به سمت خیر مطلوب را ترسیم می‌کنند.

کتاب راز، زندگی خوب برای همه

برن زمانی که به راز جهان پی برد، آن را پنهان نکرد و تصمیم گرفت نحوه استفاده از آن برای رسیدن به وضعیت مطلوب را به بقیه افراد آموزش دهد. در سال ۲۰۰۷ کتاب راز به بیش از ۴۰ زبان زنده ترجمه‌شده و نزدیک به ۱۹ میلیون نسخه از آن به فروش رفته بود. همچنین فیلم مستندی که با الهام از آموزه‌های کتاب تولیدشده بود توانست فروش نزدیک به ۲ میلیون حلقه دی‌وی‌دی را تجربه کند. برن به کشورهای مختلف دنیا رفت تا یافته‌اش را با دیگران به اشتراک بگذارد. او همچنین به ایالات‌متحده رفت و در برنامه اپرا وینفری حضور پیدا کرد. اکنون همه روندا برن را می‌شناسند. کسی که معتقد است منبع بی‌پایان انرژی در جهان راه موفقیت برای همه را هموار کرده است. تنها لازم است کمی آگاهانه‌تر به جهان بنگریم.

رنگین‌کمانی از رازها

برن بعد از نوشتن کتاب راز و دیگر کتاب‌هایش دریافت که او تنها کسی نبوده که به قدرت قانون جذب پی برده است. او با هزاران نفر دیدار کرد و پای صحبت‌ها و داستان‌هایشان نشست. آنان با برن بی‌پرده از زمانی گفتند که با شکستی سهمگین فکر می‌کردند به پایان زندگی رسیده‌اند و دیگر تلاش برای بهتر کردن شرایط ارزشی ندارد. اما در زندگی هرکدام مانند برن نقطه عطفی پیش آمد. صحبت با فردی تأثیرگذار، خواندن داستان تاجران موفق، ملاقات باکسانی که از خاکستر شکست‌های بدتری برخاسته بودند و…. اما یکی از جالب‌ترین بخش صحبت این افراد سخن گفتن از کتاب‌های برن بود. او دریافت که بسیاری از افراد هم بوده‌اند که کتاب راز نقطه عطف زندگی‌شان بود. کسانی که پس از مطالعه راز بار دیگر برخاستند و تلاش کردند… اما با بینشی جدید و به‌مراتب قوی‌تر از گذشته. برن خوانندگانش را با میانبری در مسیر موفقیت آشنا کرد به نام قانون جذب. نشریه معتبر تایم در سال ۲۰۰۷ وی را جزو صد نفر افرادی دانست که بیشترین تأثیرگذاری را بر جهان داشتند. برن نه‌تنها خود فردی تأثیرگذار است، بلکه می‌توان با کتاب‌هایش آموخت که چگونه می‌توان به فردی تأثیرگذار تبدیل شد.

کتاب‌های پرفروش راندا برن

کتاب‌های جدید راندا برن