بیا از کتابچی بگیر

دور دنیا در نیم ساعت گاج

کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت گاج

جمع‌بندی در سال کنکور را می‌توان به دو مرحله تقسیم کرد؛ مرحلهٔ اول، جمع‌بندی دروس به صورت تک‌به‌تک است که برای هر درس باید یک کتاب جمع‌بندی تهیه کنید و با حل تست و تحلیل آن، مشکلات خود را در هر یک از دروس بیابید و آن را رفع کنید. زمان انجام این مرحله معمولا فروردین و اردیبهشت قبل از کنکور است. مرحلهٔ دوم جمع‌بندی به روش «سه روز یک‌بار» است که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مطلب «جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار و ابزارهای لازم برای آن» در مجلهٔ کتابچی مراجعه کنید. زمان انجام این مرحله نیز خرداد ماه است که البته باید مراقب زمان امتحانات نهایی باشید. انتشارات گاج برای مرحلهٔ اول جمع‌بندی، سری کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت را ارائه داده است که با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند منبع مناسبی برای دانش‌آموزان به‌شمار رود. این کتاب‌ها به‌نوعی همان کتاب‌های خط ویژه گاج هستند که با تغییرات اساسی به چاپ رسیده‌اند. یعنی بخش زیادی از معایب کتاب‌های خط ویژه، در کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت برطرف شده است. در ضمن تمام کتاب‌ها به صورت تمام‌رنگی با طراحی بسیار زیبا و جذاب به‌چاپ رسیده‌اند.

کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت برای رشته‌های مختلف

در این قسمت کتاب‌های مخصوص به هر رشته را معرفی خواهیم کرد.

رشتهٔ ریاضی

رشتهٔ تجربی

دروس عمومی (همهٔ رشته‌ها)

ویژگی‌های کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت گاج

سری کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت از سه بخش اصلی «تست»، «آزمون‌های جامع» و «پاسخنامه تشریحی» تشکیل شده‌اند و درسنامه ندارند (البته کتاب دور دنیا در نیم ساعت ادبیات فارسی، کادرهای کوچکی با عنوان درسنامه دارد.) بنابراین اصل کار در این کتاب با تست‌ها و تحلیل آن‌ها انجام می‌شود. برای توضیحات بیشتر هر یک از این بخش‌ها، با ما همراه باشید.

تست

تست‌های این کتاب‌ها در چندین سکانس ارائه شده که در ابتدای هر یک از این سکانس‌ها، شماره سکانس، موضوع، پایه و شماره صفحات کتاب درسی بیان شده است. در این تست‌ها هدف اصلی، پوشش همهٔ مطالب با تست‌ها است. تست‌ها اکثراً تالیفی هستند، البته از سوالات کنکور سال‌های گذشته نیز استفاده شده است. تست‌های تالیفی با نیم‌نگاهی به سوالات کنکور ۹۹ طرح شده‌اند که بیشترین شباهت را با کنکور سراسری داشته باشند. بنابراین تست‌های تالیفی آن در چهارچوب کنکور هستند. رویکرد طراحان سوالات کنکور در چند سال اخیر نیز در این تست‌ها اعمال شده است.

آزمون‌های جامع

بعد از اتمام تست‌های مبحثی، در هر یک از این کتاب‌ها چند آزمون جمع‌بندی آورده شده که برای هر یک از این آزمون‌ها مدت زمان پیشنهادی ارائه شده است. با این وجود شما با یک کتاب، تست‌های مبحث به مبحث و جامع خواهید داشت. این آزمون‌ها را بهتر است در زمان پیشنهادی، از خود آزمون بگیرید که تجربهٔ آزمون دادن شما بیشتر شود.

پاسخنامه تشریحی

شاید بتوان گفت قوی‌ترین بخش این کتاب‌ها، پاسخنامهٔ تشریحی آن‌ها است. این پاسخنامه‌ها به حدی کامل‌اند که عدم وجود درسنامه در آن‌ها خیلی به چشم نمی‌آید. این درسنامه‌ها با چاپ رنگی علاوه بر زیبایی، ارتباط معنایی پارامترها را به هم نشان داده است. برای مثال یک عدد در صورت سوال در تمام قسمت‌های پاسخ، رنگ مخصوص به خود را دارد و دانش‌آموز می‌تواند نقش و سرنوشت هر یک از پارامترهای موجود در سوال را، در حل آن ببیند. این ویژگی برای اولین بار است که در کشور برای کتاب‌های کمک آموزشی استفاده شده است. به طور کلی این پاسخنامه‌ها ارزش این را دارند که حتی برای سوالاتی که درست پاسخ داده‌اید نیز بررسی شوند.

کتاب‌های پرفروش دور دنیا در نیم ساعت

کتاب‌های جدید دور دنیا در نیم ساعت