بیا از کتابچی بگیر

فرمول بیست گاج

در تغییرات جدید اعمال‌شده در ساختار کلی آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری، نمرهٔ کسب‌شده در امتحان، تاثیر مستقیمی بر نتیجهٔ نهایی کنکور و ورود به دانشگاه خواهد داشت؛ از این‌رو لازم است مطالعات خود را در این زمینه با دقت بیشتری دنبال کنید. یکی از موضوعات قابل توجه در رابطه با امتحانات نهایی، عملکرد کلی دانش‌آموزان در پاسخ به سوالات است. پیش‌تر امتحانات نهایی سطح ساده‌ای داشتند و کسب نمرات بالا، به‌سادگی، حتی با مطالعهٔ اندک، ممکن بود. در سال‌های اخیر با توجه به تاثیر قطعی معدل، سطح کلی پرسش‌ها چند پله دشوارتر شده. بنابر این صرف تکیه بر کتاب‌های درسی ضامن موفقیت داوطلب نخواهد بود. به همین منظور تعداد زیادی منبع کمک‌آموزشی با محتوای امتحانات نهایی طراحی و تالیف شده است؛ در ادامه به بررسی مجموعهٔ فرمول بیست گاج می‌پردازیم.

ویژگی‌های ظاهری مجموعهٔ فرمول بیست گاج

کتاب‌های فرمول بیست، به همت انتشارات گاج روانهٔ بازار شده‌اند. این سری کتاب‌ها جزو بهترین منابع موجود برای امتحانات کلاسی و نهایی به‌شمار می‌روند و می‌توانند نقش چشم‌گیری در میزان تسلط شما بر مطالب و شناخت ساختار کلی سوال داشته باشند. این سری کتاب‌ها در حجم کم نوشته شده‌اند و در بازه‌های زمانی کوتاه می‌توانید به بررسی آن‌ها بپردازید. صفحه‌آرایی این مجموعه کتاب‌ها، به شکلی ساده و جذاب انجام شده است؛ این موضوع علاوه‌بر آن‌که به جذابیت ظاهری و گیرایی اثر افزوده، از خستگی زودهنگام چشم‌ها و ذهن مخاطب حین مطالعه جلوگیری می‌کند. لحن غالب مولفان در کتاب‌های فرمول بیست، ساده و روان است، جملات با ادبیاتی شیوا نوشته شده‌اند و جوی صمیمی در سرتاسر کتاب حاکم است.

بررسی درسنامه‌های مجموعهٔ فرمول بیست گاج

درسنامه‌های مجموعه کتاب‌های فرمول بیست بالاترین تطابق را با محتوای کتاب‌های درسی دارند. هدف اصلی از طراحی و تالیف این درسنامه‌ها، آشنا ساختن مخاطب با بخش‌های مختلف کتاب درسی (متن، پرسش‌ها و تمرین‌ها، فعالیت‌های کلاسی، شکل‌ها، نمودارها و…) است. در سال‌های اخیر توجه طراحان سوال به مباحث جزئی بیشتر شده است؛ برای مثال در درس زیست‌شناسی، ایدهٔ اصلی تعداد چشم‌گیری از سوالات شکل‌های موجود در کتاب درسی است یا در دروس عربی و زبان انگلیسی، واژگان که در تصاویر کتاب درسی مطرح شده‌اند نیز به برگهٔ سوالات راه یافته‌اند.

بررسی بانک سوال مجموعهٔ فرمول بیست گاج

هدف اصلی از طراحی مجموعهٔ فرمول بیست، آشنا ساختن داوطلب با کلیات آزمون، شیوهٔ پاسخ به سوالات، استراتژی‌های مدیریت زمان، اولویت‌بندی مطالعه و… است. سوالات در سبک‌های متنوعی هم‌چون جای خالی، چهارگزینه‌ای، وصل‌کردنی، پاسخ کوتاه، پاسخ تشریحی و… نوشته طرح شده‌اند. تعداد سوالات بسته به اهمیت موضوع و تنوع زیرعنوان‌ها، متفاوت است اما در مجموع همین تعداد پرسش شما را از سایر منابع مشابه بی‌نیاز می‌سازد. سطح کلی سوالات متوسط و مشابه امتحانات نهایی است؛ بیشتر سوالات ایده‌های تکراری و رایجی دارند (۷۰ درصد پرسش‌های امتحانات نهایی را سوژه‌های ثابت و مشخصی تشکیل می‌دهند که در هر دوره شانس حضور بالایی دارند). در طرح تعدادی از پرسش‌ها مولفان خلاقیت به خرج داده‌اند و به بررسی ایده‌هایی جدید و خلاقانه پرداخته‌اند. سوالات کتاب‌های فرمول بیست به‌صورت درس‌به‌درس چیده شده‌اند؛ این ویژگی از کتاب‌ها به مخاطب اجازه می‌دهد در طول سال تحصیلی و برای آمادگی جهت شرکت در امتحانات کلاسی نیز به بررسی و مطالعه بپردازد. در بخش انتهایی کتاب تعدادی نمونه سوال نوبت اول و نوبت دوم به‌عنوان معیاری برای ارزیابی و جمع‌بندی قرار گرفته است.

بررسی پاسخنامهٔ مجموعهٔ فرمول بیست گاج

پاسخنامهٔ مجموعه کتاب‌های فرمول بیست به‌صورت تشریحی نوشته شده و در درجهٔ اول به رفع ابهامات و سوالات پیش‌آمده می‌پردازد. بررسی این پاسخنامه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اصلی‌ترین دلیل این موضوع رسیدن دانش‌آموز به شناخت کامل از شیوهٔ پاسخ‌گویی به سوالات تشریحی و توجه به بارم‌بندی سوال است. از طرفی ممکن است روش‌های حلی که در طول سال تحصیلی بکار گرفته‌اید، روش‌هایی مصوب و مورد تایید کتاب‌های درسی نباشند؛ بنابراین نمرهٔ سوال مربوطه را کسب نخواهید کرد.  نمونه‌ای از کتاب‌های سری فرمول بیست گاج را می‌توانید مشاهده بفرمایید:

فرمول بیست فارسی دوازدهم گاج

فرمول بیست دین و زندگی دوازدهم گاج

فرمول بیست عربی دوازدهم گاج

خرید مجموعهٔ فرمول بیست گاج به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

با توجه به اهمیت امتحانات نهایی و کافی نبودن کتاب‌های درسی، به‌عنوان تنها منبع، بهتر است بررسی مجموعهٔ فرمول بیست را در اولویت مطالعاتی خود قرار دهید. فارغ از سطح علمی که دارید، می‌توانید به بررسی درسنامه‌ها و پرسش‌های این سری کتاب‌ها بپردازید و آمادگی خود را برای شرکت در امتحانات نهایی افزایش دهید.

کتاب‌های پرفروش فرمول بیست

کتاب‌های جدید فرمول بیست