کتاب موج آزمون این روزها از محبوب ترین کتاب‌ های موجود در بازار رقابت با کتاب‌ های کمک درسی در میان دانش‌ آموزان رشته تجربی می‌ باشد. این کتاب کتابی جامع برای فراگیری درس ریاضی در رشته تجربی می‌ باشد. نویسندگان و مولفان این کتاب، آقای کاظم اجلالی، مهرداد کیوان و آقای علی افضل زاده با توجه به نوع تنظیم و محتوای این کتاب بر این باور هستند که بهترین بازه برای استفاده از این کتاب پس از تعطیلات عید نوروز و جهت جمع بندی می‌ باشد.

 با توجه به حجم بالای درس ریاضی در رشته تجربی به گونه ای است که در نگاه اول به دلیل قطر زیاد آن ممکن است شما را در استفاده از آن به تردید بیندازد؛ اما محتوای کتاب موج آزمون به‌ گونه ای تنظیم شده است که برای دانش آموزان تجربی در هر سطحی که هستند، کاربردی باشد و بیش از اندازه مشکل نباشد. علیرغم توصیه های مولفان به زمان استفاده از این کتاب ( بعد از نوروز) کادر ما به استفاده منظم و مداوم در طول سال تحصیلی توصیه می‌ کند؛ بهتر است این کتاب به صورت مرتب در طول سال تمرین شود و یا اگر حل سوالات آن به پس از عید موکول می شود بهتر است به صورت گزینشی برخی از آزمون های آن حل شود. 

بررسی اجمالی کتاب موج ریاضی 

کتاب موج آزمون که چاپ شده توسط انتشارات نشر الگو می‌ باشد شامل بیش از ۱۰۰ آزمون از نمونه سوالات کتاب‌ های ریاضی ۱و ۲ و ۳، ریاضی عمومی ۱ و ۲، هندسه آمار و مدلسازی می‌باشد. نمونه سوالات به شکل آزمون‌ های بست سوالی در کتاب گنجانده شده است. در کنار این مجموعه سوال‌ های ۲۰ سوالی، مجموعه ای از آزمون های مشابه کنکور ۳۰ سوالی نیز در کتاب موج ریاضی قرار داده شده است. به طور کلی کتاب موج ریاضی شامل ۲۹۸۴ تست از آرمون‌ های سراسری داخل و خارج می‌ باشد. 

کتاب موج آزمون به گونه‌ ای طراحی شده است که هر فصل پیش نیاز فصل قبلی می‌ باشد و در انتهای آن مجموعه ای از تست‌ ها از آزمون سراسری دو سال گذشته قرار داده شده است. طبقه بندی کتاب موج آزمون ریاضی به گونه‌ ای است که فصل‌ های آن هر کدام شامل چند زیر فصل می‌ باشند که به صورت دقیق تر و جزئی تر به مباحث پرداخته‌ اند. این جزئی نگری در کتاب موج ریاضی باعث شده است تا دانش آموز بتواند تسلط کافی را در هر مبحث بدست آورد. هر کدام از این زیر فصل ها خود تشکیل شده از دو آزمون بیست سواله می‌ باشند. میزان سختی این دو آزمون افزایشی بوده به طوری که آزمون دوم دشوار تر از آزمون اول خواهد بود. زمان در نظر گرفته شده از طرف خود مولفان برای آزمون اول نیز طولانی تر است. 

پاسخ تمرین‌ های تستی کتاب در پایان کتاب قرار گرفته شده است. این در حالی است که پاسخ سوال‌ های تشریحی کتاب موج نشر الگو به صورت مفصل در کتاب پاسخنامه این کتاب قرار گرفته است. در کتابچه پاسخ تشریحی، سطح بندی تمام تست ها به صورت A ساده B متوسط C سخت D بسیار سخت است که تعداد سوالات با بالا ترین سطح دشواری کمتر است. 

کتاب ۵۷۶ صفحه‌ ای موج ریاضی تجربی نشر الگو شامل ۱۸ فصل می‌ باشد. این کتاب از ظاهر زیبایی برخوردار است و در دو رنگ از جذابیت بالایی برخوردار شده است.