ریچل هالیس (Rachel Hollis)

کتاب‌های ریچل هالیس (Rachel Hollis)

الهام بخش زنان جوامع مختلف

ریچل هالیس، متولد ۹ ژانویه ۱۹۸۳، نویسندهٔ آمریکایی، سخنران انگیزشی و وبلاگ نویس وب سایتی به نام The Chic Site است. او از سال ۲۰۱۸ با انتشار کتاب محبوب و پرفروش خود به عنوان «خودت باش دختر»، به شهرت زیادی دست پیدا کرد. این کتاب برای بیش از هفت ماه جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های سال بود و به عنوان دوازده کتاب برتر معرفی شد. این کتاب در ایالات متحدهٔ آمریکا، بیش از ۸۸۰۰۰۰ نسخه به فروش رسیده است.

جالب است بدانید که پدربزرگ و مادربزرگ ریچل، برای تامین هزینه‌های زندگی شش فرزند خود، در مزرعهٔ پنبه کار می‌کردند.  ریچل هالیس پس از اتمام دبیرستان به لس آنجلس نقل مکان کرد. او به خاطر آرزوی قلبی خود جهت ازدواج با مت دیمون، برای میراماکس رزومهٔ شغلی فرستاد و در آن‌جا استخدام شد. هنگامی که ریچل در لس آنجلس زندگی می‌کرد، با همسرش آشنا شد و پس از ازدواج با او، یک شرکت برنامه ریزی رویدادها، به عنوان Chic Events تأسیس کرد که برای او موفقیت‌های زیادی را به ارمغان آورد.

آثار ریچل هالیس

هالیس ابتدا کتاب «خودت باش دختر» را با زیر عنوان «خاطرات، نکات انگیزشی، آیه‌هایی از انجیل و حرف‌های دخترانه با عقلی سلیم» از طریق واشنگتن پست منتشر کرد. کتاب «خودت باش دختر» که الهام بخش زنان جامعهٔ آمریکا و سایر جوامع است، زیر پرچم فمینیستی نوشته شده و به شما یادآور می‌شود که «در نهایت شما و فقط شما مسئول خوشحال کردن خودتان هستید».

از زمان موفقیت کتابش، هالیس و خانواده‌اش به خارج از آستین، تگزاس نقل مکان کردند. او مرتباً فیلم‌هایی با پیام‌های اخلاقی متفاوت در YouTube ارسال می‌کند و بیش از ۱۶۳، ۰۰۰ فالوور به دست آورده است.

در سال ۲۰۱۹، هالیس کتاب «عذرخواهی بسه دختر» را منتشر کرد. اما جالب است بدانید که برخی انتشارات‌ها هالیس را به سرقت ادبی در آثار، کتاب‌ها و سخنان انگیزشی محکوم کرده‌اند. در ۲۷ ژوئیه سال ۲۰۲۰، هارپر کولینز راجع به انتشار کتاب جدیدی از هالیس در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۲۰ خبر داد. این کتاب با عنوان «آمدنش را نمی‌دیدم» به چاپ خواهد رسید و راجع به عبور از بحران‌ها، مقابله با غم از دست دادن و اندوه‌های مختلف خواهد بود.

کتاب آشپزی ریچل هالیس

کتاب آشپزی ریچل هالیس با عنوان «شام‌های واقعی» به چاپ رسید. این کتاب در مورد دستورالعمل‌های جالب، تازه و سریع برای شام‌های خانگی است که خود هالیس در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کند.

او در این کتاب ادعا می‌کند که زندگی واقعی، مجموعه‌ای از عکس‌های پر زرق و برق اینستاگرامی نیست. زندگی واقعی آشفته، عجیب‌غریب و زیبا است و گاهی اتفاقات غیر منتظره ممکن است تعادل شما را بهم بزند. تنها چیزی که در طول زندگی تغییر نمی‌کند، غذا خوردن است.  آشپزی و غذا خوردن به عنوان جزئی از یک خانواده همیشه در زندگی ما وجود دارد. اینکه شما به عنوان یک مادر یا یک زن بتوانید غذایی برای اهالی خانواده درست کنید، اوج موفقیت است. ولی زمانی که برای پختن آن صرف می‌کنید و کیفیت غذا نیز نقش مهمی دارد.

ریچل هالیس، بر اساس وعده‌های غذایی که برای شوهر همیشه گرسنه، سه پسر و دختر بچهٔ خود تهیه می‌کند، دستور پخت شام‌هایی واقعی را در این کتاب به اشتراک می‌گذارد. این کتاب بیش از ۸۰ عکس و دستور العمل دارد که از آن‌ها می‌توان به صبحانهٔ کوسادیلا، نه روش مختلف برای آشپزی با نان تست، طرز تهیهٔ ساندویچ‌های فریزی، تاکوی روز سه‌شنبه، طرز تهیهٔ پورهٔ سیب‌زمینی‌های شیرین و ترد، طرز تهیهٔ مرغ پستو یا مرغ ترش، طرز تهیهٔ سوپ سیب‌زمینی، برنج مخصوص ریچل و… اشاره کرد. به طور کلی، دستور پخت‌هایی که ریچل هالیس در این کتاب نوشته است، به شما برای آشپزی در زندگی روزمره کمک خواهد کرد.

از دیگر آثار او می‌توان به دختر باهوش، خجالت نکش دختر، تو شاهکاری دختر و شرمنده نباش دختر اشاره کرد.

کتاب‌های پرفروش ریچل هالیس

کتاب‌های جدید ریچل هالیس