بیا از کتابچی بگیر

فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn)

کتاب‌های فلورانس اسکاول شین (Florence Scovel Shinn)

فلورانس اسکاول شین، خطیب و هنرمند آمریکایی‌ست که در ۲۴ سپتامبر ۱۸۷۱ در شهر کامدن نیوجرسی به دنیا آمد. او در مدرسه مرکزی فرندز فیلادلفیا به تحصیل پرداخت و در ۱۸۸۹ میلادی به آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا پیوست. فلورانس در حین تحصیل در آکادمی، با یکی از نقاش‌های مشهور آن زمان، اورت شین، آشنا شد. آن‌ها مدتی بعد با یک‌دیگر ازدواج کردند و در یک استودیو آپارتمان حوالی میدان واشنگتن نیویورک ساکن شدند. اورت که به تئاتر علاقه زیادی داشت، خانه تئاتری را در نزدیکی آپارتمان‌شان تاسیس کرد و سه نمایش‌نامه نوشت که فلورانس در هر سه به عنوان بازیگر اصلی هنرنمایی کرد.

شکوفایی فلورانس شین

فلورانس در اوایل سال ۱۹۰۰ کار خود را به عنوان تصویرگر کتاب و مجلات آغاز کرد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین تصویرگران آن زمان تبدیل شد. او که علاوه‌بر تصویرگری، در عرصهٔ نویسندگی و تدریس علم متافیزیک نیز شهرت جهانی دارد، با الهام از داستان زندگی مراجعین و تفکرات نواندیش و مثبت‌گرایانه‌اش، آثار تاثیرگذار و عمیقی از خود به جای گذاشته است. فلورانس اسکاول شین در بیان اصول موفقیت خود و نحوه پیاده‌سازی آن‌ها به روشی سرگرم‌کننده و ساده، توانایی بی‌نظیری داشت. او توانسته نقش نگرش مثبت در رسیدن به موفقیت، سعادت و خوش‌بختی را در آثارش به شکلی روان و باورپذیر شرح دهد. اگرچه اسکاول شین به مدت ۷ سال در آکادمی هنر به تحصیل پرداخت، اما نقاشی و نوشته‌هایش بازتابی از استعداد ذاتی و روح معنوی اوست و به ندرت می‌توان ردپایی از تکنیک‌های فنی و آموزش‌های آکادمیک را در آثارش مشاهده کرد.

آثار برجسته فلورانس

نویسندگی فلورانس اسکاول شین در سال ۱۹۲۵، با انتشار کتاب «بازی زندگی و نحوه انجام آن» آغاز شد. این کتاب که یکی از کتاب‌های مجموعه چهار اثر فلورانس است، نقل قول‌هایی از کتاب مقدس و هم‌چنین نحوه درک فلورانس از خدا و انسان را روایت می‌کند و فلسفهٔ اصلی آن بر قدرت مثبت‌اندیشی متمرکز است. فلورانس معتقد است انسان هرچه در زندگی بکارد، همان را درو خواهد کرد: «اگر عشق بورزید، عشق دریافت خواهید کرد و اگر نفرت داشته باشید، نفرت دریافت می‌کنید.» او در این کتاب عنوان کرده: «زندگی هر شخص بازتاب تصویری است که در ذهنش از زندگی می‌سازد.» شین در سال ۱۹۲۸ یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه چهار اثر فلورانس یعنی «کلام تو، عصای معجزه‌گر توست» را منتشر کرد. این کتاب که به نوعی دنباله «بازی زندگی و نحوه انجام آن» است، بر قدرت کلام تاکید دارد. فلورانس می‌گوید: حرف انسان عصای معجزه‌گر اوست که سرشار از جادو و قدرت است» و با استناد به جمله‌ای از عیسی مسیح با مضمون «مرگ و زندگی انسان در قدرت زبان است» تاثیر کلمات را غیر قابل انکار می‌داند. کتاب «درب مخفی موفقیت» فلورانس، آخرین اثری‌ست که در زمان حیات او و در سال ۱۹۹۷ میلادی منتشر شد. شین در «درب مخفی موفقیت» عنوان می‌کند:

همیشه از انسان‌های موفق درباره راز موفقیت‌شان سوال می‌شود، اما هرگز از یک فرد شکست خورده، رمز شکستش را نمی‌پرسند. زیرا هیچ‌کس علاقه‌ای به شکست ندارد و همه به دنبال کشف درب اسرارآمیز موفقیت هستند.

اسکاول شین در این کتاب بیش از سایر آثارش از کتاب مقدس به عنوان مرجع استفاده کرده است. او باور دارد با آگاهی از قوانین ماورءالطبیعی می‌توان از تفکرات منفی رها شد و کنترل زندگی را به دست گرفت. فلورانس، رعایت این نکته را کلید باز شدن درهای موفقیت می‌داند. آخرین بخش از مجموعه چهار اثر فلورانس، «قدرت کلام» نام دارد که پس از مرگ وی و در سال ۱۹۵۴ توسط یک دانشجو منتشر شد. این کتاب خلاصه‌ای از یادداشت‌های خانم شین است.

دستاوردها و افتخارات فلورانس

شین نه‌تنها با رعایت اصول خودآفرینی، بلکه با دنبال کردن اصول اخلاقی منحصربه‌فردش، الگوی بسیاری از کسانی است که در پی استقلال و خودساختگی هستند. زمانی‌که هیچ ناشری حاضر به چاپ «بازی زندگی و نحوه انجام آن» نشد، فلورانس آن را به تنهایی منتشر کرد و این اثر در نهایت به یکی از مشهورترین آثار متافیزیک عملی در صد سال گذشته تبدیل شد. جادوی کلام، تصاویر و تفکرات فلورانس شین باعث شد او نه‌تنها در بین مردم آمریکا بلکه در سراسر جهان، طرفداران و دوستداران زیادی به‌دست آورد. جایگاه چهار اثر فلورانس در میان جامعه روان‌شناسی، هنر و ادبیات سراسر دنیا می‌تواند محکم‌ترین دلیل بر شهرت و محبوبیت جهانی فلورانس اسکاول شین باشد. او از معدود زنانی بود که در زمان حیاتش توانست بر اندیش‌مندان معنوی نسل خود، از جمله نویسنده و ناشر صاحب‌نام، لوئیز هی و همچنین دختر ارشد مارتین لوتر کینگ، یولاندا کینگ تأثیر زیادی بگذارد.

کتاب‌های پرفروش فلورانس اسکاول شین

کتاب‌های جدید فلورانس اسکاول شین