سال 1403

انتشارات نی

کتاب‌های انتشارات نی

معرفی انتشارات نی

یکی از نشریات فعال در بازار نشر امروز در ایران «انتشارات نی» است. این مجموعه جزو موسساتی است که به دههٔ چهارم فعالیتش نزدیک می‌شود و در سطح گسترده‌ای با نشرهای مطرح دیگر در بازار چاپ و انتشار کتاب درحال رقابت است. نشر نی در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد و تا امروز در حوزه‌هایی مثل ادبیات، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی، دین، فلسفه، تاریخ، روان‌شناسی، علوم طبیعی و هنر بیش از ۱۵۰۰ عنوان کتاب را به بازار نشر تزریق کرده‌است.

دسترسی و امکانات

یکی از تمایزات مثبت این مجموعه با رقبای خود در ایجاد راه‌های ارتباطی قابل‌دسترسی و گسترده‌ای است که از بسیاری از دغدغه‌های مخطبان کتاب می‌کاهد. این راه‌های ارتباطی از شعبه‌های متعددی که در تهران و شهرستان‌ها دارد قابل بیان است؛ اما این گستردگی فقط به بازار فروش محدود و انتشارات نی چه در وبسایت و چه در فضای مجازی، بسیار خوب عمل کرده است. دسته‌بندی‌های موضوعی به خوبی در وبسایت انجام شده و فضای مخصوصی برای نویسندگان و مترجم‌هایی قرار گرفته که آثارشان توسط نشر نی به چاپ رسیده‌است.

کتاب‌های معروف نشر نی

از کتاب‌های زیر می‌توان به عنوان آثار معروف و پرفروش نشر نی نام برد:

ایران بین دو انقلاب

تاریخ جهان

بازآفرینی بازار

ایران، جامعه کوتاه مدت

تاریخ ایران مدرن

فقه و سیاست در ایران معاصر

قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام

مفهوم قانون در ایران معاصر

شعبه‌ها و مراکز فروش انتشارات نی

«نشر نی» یکی از موسسه‌هایی است که تعداد مراکز فروش زیادی دارد و دسترسی خوبی را به آسانی برای مشتریان گذری یا پروپاقرص کتاب فراهم کرده‌است. این مجموعه همچنین فقط به تهران اکتفا نکرده و علاوه‌بر ۱۰ شعبه‌ای که در تهران تاسیس کرده، در ۶ شهر اصفهان، مشهد، شیراز، اهواز، سنندج و رشت هم مخاطب‌های خود را کسب کرده‌است. یک شعبهٔ برون‌مرزی از این انتشارات هم در کشور هم‌زبان افغانستان مشغول به فعالیت است و از این جهت اهمیت موسسه در تبادلات فرهنگی و بین‌المللی دوچندان می‌شود.

تاسیس و پیشینه

این مجموعه در سال ۶۳ با همکاری جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان حوزهٔ نشر تشکیل شد که یکی از افراد «جلال رفیع» بود. این نشر در طول این سال‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد که باعث کناره‌گیری موسسان آن هم شد و امروز فقط «جعفر همایی» از بین آن‌ها باقی مانده که مدیریت این مجموعه را به عهده دارد. اما این چالش‌ها جلوی پیشرفت در فعالیت آن را نگرفت و هرساله غرفهٔ فروش انتشارات نی یکی از پرفروش‌ترین بخش‌ها در نمایشگاه کتاب تهران محسوب می‌شود. در این مدت عناوین مطرحی که نشر نی در حوزهٔ علوم پایه منتشر کرده جای آثار این نشر را به عنوان منبع کتاب‌های دانشگاهی تثبیت کرده‌است.  

راه‌های ارتباط و خرید کتاب

تهران، خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، بالاتر از خیابان فکوری، شماره ۲۰

کدپستی: ۱۴۱۳۷۱۷۳۷۱

تلفن دفتر مرکزی:  ۸۸۰۲۱۲۱۴- ۰۲۱

نمابر:  ۸۹۷۸۲۴۶۴ -۰۲۱

تلفن واحد فروش: ۹ – ۸۸۰۰۴۶۵۸

آیدی کانال تلگرام: @neypub

اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر: @nashreney

ایمیل: info@nashreney.com

کتاب‌های پرفروش نی

کتاب‌های جدید نی