بیا از کتابچی بگیر

تیزهوشان مهروماه

کتاب‌های تیزهوشان مهروماه

یکی از اهداف مهم تحصیلی دانش‌آموزان دورهٔ ابتدایی قبولی در آزمون‌های ورودی مدارس برتر کشور به خصوص مدارس تیزهوشان است. این هدف در دانش‌آموزان دورهٔ متوسطهٔ اول نیز به طور جدی‌تر دنبال می‌شود. دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان معمولاً دروس هر پایه را در سطحی فراتر از کتب درسی یاد می‌گیرند و به همین دلیل در دورهٔ متوسطهٔ دوم پایهٔ قوی‌تری نیز دارند. همان طور که می‌دانید انتشارات مهروماه یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین انتشارات کتب کمک درسی در ایران است. کتاب‌های به چاپ رسیده توسط این انتشارات هر ساله به تعداد زیادی از دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دانش‌آمزان مطالب را بهتر یاد بگیرند و به تسلط کاملی روی مطالب برسند. این انتشارات کتاب‌های زیادی نیز برای دانش‌آموزان مستعد و پرتلاشی که می‌خواهند در آزمون‌های ورودی مدارس برتر کشور از جمله مدارس تیزهوشان قبول شوند و یا در حال تحصیل در چنین مدارسی هستند، به چاپ رسانیده است. این کتاب‌ها همگی در مجموعه کتاب تیزهوشان انتشارات مهروماه جمع‌آوری شده است. در ادامه، سری کتاب‌های تیزهوشان از انتشارات مهروماه با جزئیات لازم معرفی و بررسی شده است.

دسته‌بندی کلی و لیست کتاب‌های مجموعهٔ تیزهوشان انتشارات مهروماه

همان طور که می‌دانید بخشی از سؤالات آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان چه برای دورهٔ متوسطهٔ اول و چه دورهٔ متوسطهٔ دوم، مختص سؤالات هوش است و بخشی دیگر به سؤالات طرح شده از کتب درسی اختصاص داده شده است. از این رو دانش‌آموزان نه تنها باید اشراف کاملی بر مباحث کتب درسی خود داشته باشند، بلکه باید تمام تلاش خود را برای تقویت هوش و استعداد تحلیلی به کار برند. این درست است که بعضی دانش‌آموزان از نظر هوش و استعداد تحلیلی بهتر از برخی دیگر عمل می‌کنند؛ ولی هوش و استعداد تحلیلی نیز درست مثل هر مهارت دیگری قابل ارتقا است و بهترین راه ارتقای آن نیز آشنایی با مباحث متنوع هوش و یادگیری تکنیک‌های آن از طریق بررسی سؤالات متنوع است. خوشبختانه انتشارات مهروماه برای هر دو بخش مذکور کتب بسیار خوبی ارائه نموده است. شرح کتاب‌های مجموعهٔ تیزهوشان از انتشارات مهروماه به صورت زیر است:

بررسی کلی کتاب‌های مجموعهٔ تیزهوشان انتشارات مهروماه

در ابتدا ساختار کتاب‌هایی از این مجموعه که برای کتب درسی ارائه شده‌اند را بررسی می‌نماییم. این کتاب‌ها دروسی همچون ریاضی و فارسی پایه‌های چهارم تا نهم را پوشش می‌دهند. در این کتاب‌ها درسنامه‌ای ارائه نشده است و در واقع این کتاب‌ها تنها شامل بانک سؤال و پاسخنامهٔ تشریحی سؤالات می‌شوند. سؤالات ارائه شده در کتاب‌های این مجموعه همگی به صورت تستی هستند. دلیل این امر نیز تستی بودن امتحانات ورودی مدارس تیزهوشان است. همان طور که می‌دانید معلمان در دورهٔ متوسطهٔ اول و همچنین دورهٔ دبستان هیچ گونه توجهی به آشنایی دانش‌آموزان با انواع تست‌ها و نحوهٔ پاسخ دادن به آن‌ها ندارند و در نتیجه دانش‌آموزان اگر می‌خواهند تست زدن را برای شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان تمرین کنند باید از کتب کمک آموزشی مختص تست کمک بگیرند. یک ویژگی مشترک بین بانک تست‌های کتاب‌های کمک درسی مجموعه تیزهوشان آن است که تست‌ها از ساده به دشوار چیده شده‌اند و سطح تست‌ها به طور کلی بالاتر از کتب درسی است. در مورد کتاب جامع نهم از مجموعه تیزهوشان انتشارات مر و ماه نیز لازم به ذکر است که این کتاب شامل دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی، پیام‌های آسمانی، قرآن و مطالعات اجتماعی می‌شود. در این کتاب همچنین نمونه‌هایی از آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان نیز ارائه شده است.

کتاب‌های مرتبط با مبحث هوش از این مجموعه نیز کتاب‌های بسیار خوبی هستند. این کتاب‌ها مختص دانش‌آموزان پایه‌های ششم و نهم که می‌خواهند وارد مقطع بعدی تحصیلی خود شوند، نوشته شده است. کتاب‌های هوش این مجموعه تمامی حوزه‌های هوش اعم از هوش ریاضی، هوش کلامی و ادبی، هوش تصویری، خلاقیت، سرعت و دقت را پوشش می‌دهند. به عنوان مثال، در کتاب هوش کمپلکس پنجم  و ششم به هر کدام از مباحث هوش و استعداد غیر کلامی، هوش و استعداد کلامی، هوش ریاضی، هوش فضایی و فنی، دقت توجه و تمرکز و خلاقیت، یک فصل مجزا اختصاص داده شده است. کتاب هوش  کمپلکس هشتم و نهم از این مجموعه نیز تمامی این مباحث را پوشش می‌دهد. کتاب‌های مینی کمپلکس هوش از این مجموعه فقط یک مبحث هوش را آموزش داده‌اند. این کتاب‌ها علاوه بر تست‌های فراوان آموزش‌های مختصری نیز ارائه کرده‌اند؛ اما مهم‌ترین بخش این کتاب‌ها بانک سؤالات تستی و تشریحی کامل و جامع آن‌ها است. دقت کنید که در مباحث مرتبط با هوش نیز روش بالا بردن تسلط و مهارت، تمرین فراوان است. کتاب‌های هوش تیزهوشان مهروماه به طور کلی دارای درسنامه‌های بسیار مختصر و مفید، بانک سؤالات کاملاً استندارد و پاسخنامه‌های تشریحی تفصیلی هستند.

کلام آخر

مجموعه کتاب تیزهوشان از انتشارات مهروماه شامل کتاب‌های بسیار مفیدی برای دانش‌آموزان مقطع دبستان که می‌خواهند در آزمون‌های ورودی مدارس برتر کشور از حمله مدارس تیزهوشان قبول شوند، می‌شود. برخی از کتب این مجموعه نیز مختص دانش‌آموزان دوره متوسطهٔ اول که می‌خواهند برای دورهٔ متوسطهٔ دوم در مدارس تزهوشان تحصیل کنند، تألیف شده است. این مجموعه هم شامل کتاب‌های کمک درسی برای دروس ریاضی، فارسی و… می‌شود و هم شامل کتاب‌های آموزش حوزه‌های مختلف هوش. به طور کلی، سطح کتاب‌های این مجموع بالا است و مخاطب هدف آن دانش‌آموزان مستتعد و پرتلاش هستند.

کتاب‌های پرفروش تیزهوشان

کتاب‌های جدید تیزهوشان