بیا از کتابچی بگیر

عربی عمار قلم چی

کتاب‌های عربی عمار قلم چی

درس عربی از پایهٔ هفتم به‌صورت رسمی وارد برنامهٔ درسی دانش‌آموزان می‌شود و تا پایهٔ دوازدهم ادامه دارد. دو هدف اصلی در کتاب‌های درسی عربی دنبال شده است؛ اول تقویت مهارت‌های ترجمه و دوم آموزش قواعد عربی. در سال‌های اخیر زبان عربی از کنکور سراسری حذف شده اما هم‌چنان جزو دروس مهم و تاثیرگذار در امتحانات کلاسی و نهایی به‌شمار می‌رود؛ به‌همین دلیل لازم است مطالعات خود را با دقت بالایی پیش ببرید و به تسلط کافی بر مباحث برسید. عناوین و محتوای کتاب درسی در خلاصه‌ترین قالب ممکن بیان شده‌اند و برای مطالعهٔ کامل باید مطالب هر مبحث را از گوشه‌وکنار کتاب‌های درسی جمع‌بندی کنید. به‌همین دلیل استفاده از منابع کمک‌آموزشی می‌تواند مسیر را برای شما ساده‌تر سازد. در ادامه به بررسی مجموعهٔ عربی عمار قلم چی می‌پردازیم.

بررسی ساختار کلی و ویژگی‌های ظاهری مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی

سری کتاب‌های عمار به همت همکاری با تیم‌هایی تخصصی از قلم چی طراحی شده‌اند. تالیف، ویراستاری و طراحی هر یک از کتاب‌های این مجموعه به دست افراد متخصص در هر زمینه سپرده شده و همین موضوع به کیفیت بالا در قسمت‌های مختلف هر اثر منجر شده است. این مجموعه کتاب‌ها جزو تخصصی‌ترین محتوای تولیدشده برای درس عربی به‌شمار می‌روند؛ از پایهٔ هفتم تا دوازدهم یک جلد کتاب (شامل درسنامه، بانک سوال و پاسخنامه) طراحی شده، در ادامه تعدادی کتاب برای جمع‌بندی و تقویت مهارت‌های تخصصی مثل خوانش متن و ترجمه نیز ارائه شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طراحی ظاهری ساده‌ای دارند؛ فونت نوشته‌ها خوانا و جذاب است و فضای خالی کافی برای یادداشت‌برداری وجود دارد. لحن غالب هر کتاب از این مجموعه، روان و شیوا است و مخاطب می‌تواند ارتباط گرمی با محتوای هر بخش برقرار سازد.

بررسی درسنامه‌های مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی

درسنامه‌های مجموعه کتاب‌های عمار قلم چی، درس عربی را به یکی از شیرین‌ترینش درس‌ها تبدیل کرده‌اند؛ مطالعهٔ این درس برای مخاطب ساده‌تر خواهد شد و داوطلبان می‌توانند سطح دانش و مهارت‌های خود را ارتقا بخشند. در ابتدا توضیحات کاملی برای موضوع اصلی هر بخش نوشته شده، در ادامه تعداد زیادی مثال آموزشی بررسی شده تا درک دانش‌آموز از مسئله عمیق‌تر شود؛ این موضوع کلید اصلی یادگیری قواعد است. جدول‌های مقایسه‌ای و نمودارهای جمع‌بندی از مهم‌ترین عوامل موجود در درسنامه‌ها هستند که روند مطالعه را تسریع می‌کنند؛ بررسی این مطالب در شب‌های امتحان و بازه‌های زمانی کوتاه می‌تواند نقش پررنگی در به‌خاطرسپردن مطالب ایفا کند.

بررسی پرسش‌های مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی

پرسش‌های موجود در بانک سوال مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی به شما کمک می‌کنند آمادگی بیشتری جهت حضور در امتحانات داشته باشید. این سری کتاب‌ها مجموعه‌ای کامل از پرسش‌های تالیفی و سوالات منتخب آزمون‌ها، امتحانات، کنکورها و… مختلف گردآوری کرده‌اند. این تنوع به شما کمک می‌کند سلیقهٔ طراحان مختلف را بشناسید. سطح کلی سوالات ساده و در برخی قسمت‌ها متوسط است؛ تعداد سوالات بسته به اهمیت و بودجه‌بندی مبحث متغیر است و بیشتر پرسش‌ها سوژه‌های سوالی معمول و رایجی دارند. بررسی سوالات این مجموعه به شما کمک می‌کند مطالب مهم و کلیدی در هر مبحث را بشناسید، آموخته‌های خود را به چالش بکشید و برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر استراتژی‌های پاسخ‌گویی را بیاموزید.

بررسی پاسخنامهٔ مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی

پاسخنامهٔ تشریحی این سری از کتاب‌ها با هدف حل سوالات و ابهامات طراحی شده، به‌همین منظور مولفان تلاش کرده‌اند در ساده‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن به تشریح مسائل بپردازند. از طرفی بررسی پاسخ‌ها به مخاطب کمک می‌کند شیوهٔ پاسخ‌گویی به سوالات تشریحی را بیاموزد، با بارم‌بندی سوالات آشنا شود و نمرهٔ کامل‌تری کسب کند. در نخستین گام ترجمهٔ متن سوال و گزینه‌ها نوشته شده است؛ این موضوع به دانش‌آموز کمک می‌کند خواستهٔ سوال را بهتر بشناسد و سریع‌تر به جواب صحیح برسد. نکات مهم در پاسخنامهٔ کتاب نیز تکرار شده‌اند و به دانش‌آموز کمک می‌کنند مرور منظمی داشته باشد. نمونه‌ای از کتاب‌های سری عربی عمار قلم چی را می‌توانید مشاهده بفرمایید:

واژه‌نامهٔ جامع عربی عمار ریاضی و تجربی قلم‌چی

عربی عمار جامع ریاضی و تجربی قلم‌چی

جمع‌بندی عربی عمار در ۲۰۰ نکته

خرید مجموعه کتاب‌های عربی عمار قلم چی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این مجموعه کتاب‌ها در مجموع سطح ساده‌ای دارند؛ اگر هنوز به تسلط کافی در درس عربی نرسیده‌اید می‌توانید به کمک درسنامه‌های آموزشی و پرسش‌های موجود در بانک تست کتاب با مباحث مختلف آشنا شوید و برای مطالعهٔ عناوین تخصصی و دشوارتر آمادگی بالاتری داشته باشید. هم‌چنین این کتاب‌ها گزینهٔ مناسبی برای امتحانات نهایی، نوبت اول و دوم و امتحانات کلاسی به‌شمار می‌روند و شباهت بالایی با ساختار کلی این آزمون‌ها دارند.  

کتاب‌های پرفروش عربی عمار

کتاب‌های جدید عربی عمار