بیا از کتابچی بگیر

انتشارات گمان

کتاب‌های انتشارات گمان

در دانش‌نامه بریتاتیکا (ویرایش یازدهم) نشر و انتشارات یک حرفهٔ «کاملاً» تجاری تعریف شده است که بیشتر هدف این مشاغل کسب سود است تا حفظ و ارتقای کیفیت ترجمه و ادبیات. با این‌حال همان‌طور که در دنیا غول‌های برزرگی در صنعت نشر مانند رید الزویر و پیرسون وجود دارند، در ایران نیز انتشاراتی هستند که نام آن‌ها به خاطر کیفیت کتاب، تعهد به ترجمه، ارتقاء ادبیات و ارائه یک اثر فاخر بر سر زبان‌ها افتاده است. انتشارات گمان را به جرأت می‌توان یکی از غول‌های صنعت نشر در ایران دانست.

تاریخچهٔ انتشارات گمان

انتخاب موضوع مناسب برای نشر کتاب و داشتن مترجم و نویسنده حرفه‌ای را می‌توان دو کلید موفقیت انتشارات گمان دانست. این انتشارات با هدف فعالیت در حوزه فلسفه، ادبیات، تاریخ و هنر در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد. انتشارات گمان، تنها ناشری بود که در آن سال‌ها به سراغ چاپ کتاب‌هایی رفت که مسائل روزمره را به زبان فلسفی و روان بیان می‌کرد. مجموعه آثار «تجربه و هنر زندگی» نمونه‌ای از این کتاب‌ها است. انتشارات گمان با چاپ کتاب‌های به اصطلاح «فلسفه به زبان ساده»، به سوالات فلسفی نسل جدید و جوان، که در کتاب‌های موجود در بازار، وجود نداشت، با نثری روان و ساده پاسخ داد. سیاست‌های سازمانی نشر گمان بر این هدف استوار است؛ کتاب‌هایی را ترجمه و چاپ کنند که بیشتر به سوالات روزمره نسل جوان پاسخ دهد و همچنین این کتاب‌ها به مخاطبان کمک کند که جایگاه واقعی خودشان را در زندگی پیدا کنند.  شبنم نیک‌رفعت، مدیر فرهنگی انتشارات گمان در زمینه خط مشی چاپ و ترجمه کتاب‌های این مجموعه بیان می‌کند: «برای ما چاپ کتاب و آثارهایی اولویت دارد که دغدغهٔ نسل جدید را پاسخ‌گو باشد، به همین‌خاطر هر کتابی را منتشر نمی‌کنیم. »

افتخارات و دست‌آوردها نشر گمان

نشر گمان با این‌که بسیار نوپا بود در سال ۱۳۹۵ به عنوان ناشر برگزیده به دلیل استقبال خوبی که در میان خوانندگان کتاب و کتاب‌دوستان قرار گرفت، انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۹۶ نشر گمان در سی‌امین نمایشگاه کتاب به عنوان ناشر برتر نوپا، برای «انتخاب اثر و کیفیت کتاب‌های منتشرشده» برگزیده شد.

آثار برجسته و پرفروش انتشارات گمان

انتشارات گمان به دلیل این‎که بسیار گزیده و دقیق کتاب‌ها را ترجمه می‌کند و با دقت آثار فاخر را از نویسنده‌های ایرانی به چاپ می‌رساند، به جرأت می‌توان گفت که کلیه آثار این مجموعه برجسته هستند، با این حال در این مقوله چند کتاب پرفروش نشر گمان را معرفی می‌کنیم:

۱. همه دروغ می‌گویند - اثر ست استیونز داویدوویتس - مترجم ریحانه عبدی

کتاب همه دروغ می‌گویند، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر گمان است و از مجموعه خرد و زندگی این انتشارات است.  کتاب همه دروغ می‌گویند اولین کتاب داوید وویتز دانش‌آموخته رشته فلسفه و اقتصاد از دانشگاه‌های استنفورد و هاروارد است. نویسنده تنها با یک هدف، شروع به نوشتن این کتاب کرده است، «ما به همه دروغ می‌گوییم جز در سرچ‌های گوگل»، در واقع داوید وویتز در این کتاب با ارائه مثال‌های مختلف، به خواننده می‌گوید که چگونه اطلاعات و رازهای‌شان در حافظه گوگل ذخیره می‌شود.

۲. فلسفهٔ تنهایی - اثر لارس اسونسن - ترجمه شادی نیک‌رفعت

زندگی ما انسان‌ها خلاصه شده است در کار، کار و کار. گویی قرار نیست زمانی به خانواده، تفریح و استراحت اختصاص دهیم. لارس اسونسن، نویسنده این کتاب با پرداختن به این موضوع، فلسفه تنها بودن را به ساده‌ترین حالت بیان کند. کتاب فلسفهٔ تنهایی از مجموعه آثار تجربه و هنر زندگی با سرپرستی خشایار دیهیمی به چاپ رسیده است.

۳. کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم - اثر اسلاونکا دراکولیچ - مترجم رویا رضوانی

یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش نشر گمان کتاب «کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم» نوشته روزنامه‌نگار و نویسنده کروات یعنی اسلاونکا دراکولیچ و ترجمه رویا رضوانی است. این کتاب مشاهدات نویسنده از دوستان و آشنایانش در دیگر کشورهای اروپای شرقی که تحت حکومت‌های کمونیستی بوده‌اند، است. این کتاب نخستین جلد از مجموعهٔ تجربه و هنر زندگی است.

۴. اندر مزایای تنبلی - اثر ال جینی - ترجمه سما قرایی

دومین عنوان از مجموعهٔ خرد و حکمت زندگی، کتابی است از ال جینی با نام اندر مزایای تنبلی. در این کتاب که توسط سما قرایی ترجمه شده است، درباره مزایای مرخصی با حقوق، تعطیلات، فراغت و آسودگی در عصر پساصنعتی و این‌که انسان همیشه عاشق اوقات فراغت و تفریح بوده، به خوبی توضیح و روایت شده است.

۵. عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه - اثر جولین بارنز - ترجمه عماد مرتضوی

در میان آثار پرشمار جولین بارنز، کتاب عکاسی، بالون سواری، عشق و اندوه جایگاه ویژه‌ای را دارد. این کتاب که توسط عماد مرتضوی ترجمه شده، ترکیبی از خاطره، جستار و داستان است. در این کتاب نویسنده به دو روایت عشق و اندوه می‌پردازد.

نویسندگان و مترجم‌های انتشارات گمان

همان‌گونه که گفتیم یکی از کلیدهای موفقیت نشر گمان، داشتن مترجم و نویسنده‌های حرفه‌ای و کاربلد است که عبارتند از:

- ریحانه عبدی، مترجم

- محمدابراهیم محجوب، مترجم

- سما قرایی، مترجم

- خشایار دیهیمی، مترجم

- سونا انزابی، مترجم

- کیوان طهماسبیان، مترجم

- محمود نیک‌بخت، نویسنده

- احمد اخوت، نویسنده

عناوین پیشنهادی کتابچی

واقعیت این است که انتخاب از بین کتاب‌های فاخر نشر گمان بسیار سخت است، اما برای این‌که با این انتشارات بیشتر آشنا شوید، کتابچی چند عنوان کتاب از نشر گمان را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کند:

- فلسفه ترس؛ در این کتاب که ترجمه خشایار دیهیمی است، جنبه‌های مختلف ترس در هفت فصل بررسی و کالبدشکافی می‌شود.

- از گمشدگی تا رهایی؛ در این کتاب که نوشته محمود نیکبخت هست، دیالکتیک شعر و زندگی،  واقعیت‌های درونی و بیرونی فروغ فرخزاد در آثار و تکنیک شعرگویی وی مورد بررسی قرار گرفته است.

- راز مانا: زندگی و دیدگاه‌های استاد محمدرضا شجریان؛ در این کتاب به زندگی و بررسی آثار استاد محمدرضا شجریان پرداخته شده است. کتاب راز مانا که توسط چند تن از نویسندگان نشر گمان از جمله محسن گودرزی، محمدجواد غلامرضا کاشی، علی‌اصغر رمضانپور تدوین و گردآوری شده، حاصل گفت‌و گوهایی با خسروی آواز ایران و ا صطلاحات تخصصی فراوانی در حیطهٔ موسیقی است.

اطلاعات تهیه کتاب‌های نشر گمان

علاقه‌مندان برا مطالعه کتاب‎های آی‌بوک نشر گمان می‌توانند اپلیکیشن طاقچه را دانلود یا به وب‌سایت این مجموعه به نشانی http://www.taaghche.ir مراجعه کنند. نشر گمان کتاب‌های خود را با همکاری پنج مرکز پخش عمده کتاب، به سراسر کشور به دست کتاب‌فروشی‌ها می‌رساند. اگر کتاب‌های نشر گمان را در کتابفروشی‌های شهرتان پیدا نمی‌کنید می‌توانید با این مراکز یا واحد فروش نشر گمان تماس بگیرید:

- پخش گسترش؛ تلفن: ۷۷۳۵۴۱۰۵

- پخش سرزمین کتاب؛ تلفن: ۶۶۹۶۷۰۰۷

- پخش میعاد؛ تلفن: ۶۶۹۷۸۳۴۰

- پخش فرهنگ؛ تلفن: ۶۶۴۸۲۱۵۰

- پخش کلبه کتاب؛ تلفن: ۶۶۴۶۹۶۲۴

اطلاعات انتشارات گمان:

مدیر مسئول: مصطفی ملکیان

 آدرس: تهران، بلوار کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، کوچه سوم، پلاک ۲۷، واحد ۳

 تلفن: ۸۸۸۱۳۸۹۶

وب‌سایت: www. goman-pub.com

اینستاگرام: https://www.instagram.com/gomanpub

توئیتر: http://twitter.com/gomanpub

تلگرام: @gomanpublication

کتاب‌های پرفروش گمان

کتاب‌های جدید گمان