حمید طالب تبار

کتاب‌های حمید طالب تبار

جناب آقای حمید طالب‌تبار یکی از دبیران برجسته درس زبان و ادبیات فارسی کشور به شمار می‌آیند. از تألیفات ارزشمند ایشان می‌توان به تمامی کتاب‌های ادبیات فارسی انتشارات مبتکران مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اعم از کتاب فارسی چهارم ابتدایی مبتکران، فارسی پنجم ابتدایی مبتکران، فارسی ششم ابتدایی مبتکران، فارسی هفتم مبتکران، فارسی هشتم مبتکران، فارسی نهم مبتکران، فارسی دهم مبتکران، فارسی یازدهم مبتکران، فارسی دوازدهم و قرابت معنایی مبتکران اشاره کرد. هدف استاد طالب‌تبار از تألیف کتاب‌های فارسی انتشارات مبتکران در تمامی مقاطع، به تسلط رساندن دانش‌آموزان از سطوح پایه تا داوطلبان کنکور سراسری رشته‌های تحصیلی مختلف در درس زبان و ادبیات فارسی است. آقای حمید طالب‌تبار با لحن ساده و رسمی خود در تمامی کتاب‌های تألیف خود، کلیه نکات و موارد موردنیاز دانش‌آموزان را بیان کرده است. سلیقه ایشان در به‌کارگیری قالب‌ها و کادرها و جدول‌های به‌کاررفته در کتاب و هم‌چنین صفحه‌آرایی، کادرها و حواشی صفحات، بسیار خلاقانه بوده و کتاب را برای نوجوانان به منابعی جذاب و خواندنی مبدل کرده است. علاوه بر این، فونت و سایز کلمات و کیفیت چاپ مطالب در تألیفات ایشان بسیار مناسب بوده و به هیچ عنوان موجب خستگی دانش‌آموزان نخواهد شد. کتاب‌های ایشان برای تمامی دانش‌آموزان رشته‌های تحصیلی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و منحصراً زبان قابل استفاده است. در ادامه مطلب به بخش کوچکی از سوابق کاری درخشان ایشان در حوزه‌های گوناگون اشاره خواهیم کرد.

 جناب آقای حمید طالب‌تبار:

·      مدرس درس زبان و ادبیات فارسی

·      طراح سؤالات آزمون‌های تیزهوشان مبتکران

·      دبیر آموزشگاه‌های تیزهوشان

·      مؤلف پرفروش‌ترین کتاب‌های فارسی تیزهوشان کشور پایه ششم تا یازدهم

·      طراح آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان بخش ادبیات فارسی

·      بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس و ۷ سال همکاری با آموزشگاه علمی نخبه پروران

مؤلف کتاب‌های انتشارات مبتکران تحت عناوین:

·      کتاب فارسی چهارم ابتدایی مبتکران

·      کتاب فارسی پنجم ابتدایی مبتکران

·      کتاب فارسی ششم ابتدایی مبتکران

·      کتاب فارسی هفتم مبتکران

·      کتاب فارسی هشتم مبتکران

·      کتاب فارسی نهم مبتکران

·      کتاب فارسی دهم مبتکران

·      کتاب فارسی یازدهم مبتکران

·        کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

در ادامه مطلب، به بررسی ویژگی‌های یکی از تألیفات ایشان در هر دوره تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) خواهیم پرداخت:

 کتاب فارسی ششم انتشارات مبتکران

کتاب فارسی ششم انتشارات مبتکران، نوشته جناب آقای حمید طالب تبار، دربرگیرنده حجم بسیار مناسبی از درس‌نامه‌های جامع، پرسش‌های چهارگزینه‌ای کافی و متنوع و پاسخنامه‌ای تشریحی است. بخش مقدمه و فهرست کتاب اطلاعات لازم را در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارد. به این صورت که صفحات شروع هر بخش، درس‌نامه‌ها، پرسش‌ها، آزمون‌ها و پاسخ‌نامه‌ها مشخص شده و دانش آموزان با مراجعه به فهرست کتاب کاملاً از روند آموزشی کتاب آگاه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب لحن ساده و قابل فهم آن است. سایز و فونت نوشته‌های کتاب خوانا و متناسب است و همچنین در کتاب از صفحه‌آرایی منظم و زیبا استفاده شده است. برای جذابیت و عدم یکنواختی نوشته‌ها، تیترها و بخش‌بندی‌های کتاب هرکدام با یک رنگ نوشته شده‌اند. به طور مثال تمام حاشیه‌ها و تیترهای بخش اول به رنگ صورتی، بخش دوم به رنگ آبی، بخش سوم بنفش و بخش چهارم کتاب به رنگ سبز است، این کار باعث جذابیت برای دانش آموزان و یکنواخت نبودن نوشته‌های کتاب می‌شود. جداول و اَشکال کتاب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و همچنین جنس کاغذ بکار رفته نیز کاملاً مرغوب است.

کتاب فارسی نهم انتشارات مبتکران

حجم کتاب فارسی نهم مبتکران با توجه به عمق و محتوای دروس در کتاب درسی مناسب است. از ویژگی‌های مهم این کتاب طرح و دسته‌بندی موضوعات مختلف، طراحی تست برای همان موضوعات و پاسخ‌گویی تشریحی مناسب برای همان تست‌ها است. کتاب فارسی نهم مبتکران می‌تواند منبع مهمی برای تدریس اساتید، در طول ترم تحصیلی و منبعی مفیدتر و کاربردی‌تر برای مطالعه و تست‌زنی انواع دانش آموزان باشد. به طور کلی، از کتاب فارسی نهم مبتکران می‌توان به عنوان منبعی جامع و مناسب برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند همگام با تدریس معلم و به‌صورت موضوعی و مبحثی، به کلیه مطالب درس ادبیات فارسی تسلط یابند یاد کرد. توضیحات و تست‌های موجود در کتاب کافی بوده و ایراد علمی یا نگارشی در کتاب یافت نمی‌شود. استفاده از این کتاب به دانش‌آموزانی که به موفقیت در پایه نهم و قبولی در مراکز استعدادهای درخشان و مدارس برتر می‌اندیشند، توصیه می‌شود.

کتاب فارسی دوازدهم انتشارات مبتکران

حجم کتاب تست ادبیات فارسی دوازدهم طالب تبار مبتکران با توجه به مطالب و محتوای آن مناسب و کافی است. کتاب تقریباً خالی از اشکالات علمی و نگارشی بوده و از نکات قوت آن می‌توان به تست‌های جامع و متنوعی که دارد اشاره کرد. از آن جا که تست‌ها به صورت درس به درس تألیف شده می‌توان از این کتاب برای تکمیل و تثبیت یادگیری و آمادگی برای آزمون‌های آزمایشی استفاده کرد. از ویژگی‌های برجسته این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      شرح و معنی شعرها، نثرها، لغت‌ها، بررسی آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی و پاسخ تشریحی کارگاه متن پژوهی

·      پرسش‌های چهارگزینه‌ای درس به درس همراه با پاسخ تشریحی و طبقه‌بندی پرسش‌ها به صورت «مطابق با کتاب درسی»، «فراتر از کتاب درسی» و «پرسش‌های کنکور سراسری»   

کتاب‌های پرفروش حمید طالب تبار

کتاب‌های جدید حمید طالب تبار