سال 1403

انتشارات برج

کتاب‌های انتشارات برج

انتشارات برج از ناشران نوپا و تازه‌نفس صنعت نشر ایران است که در همین مدت کوتاه فعالیت خود توانسته برخی از بهترین کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف را ترجمه و منتشر کند. با کتاب‌های انتشارات برج شما می‌توانید به جهان‌های مختلفی سفر کنید: از راهروهای مخوف قصر کُنت دراکولا گرفته تا دادگاه محاکمه قصاب اروپا. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این ناشر جوان، تنوع در انتخاب موضوعات و ژانرهاست که توانسته توجه بسیاری از کتابخوان‌های حرفه‌ای را به خود جلب کند. در ادامه بیشتر با نشر برج آشنا خواهیم شد. از نکات جالب دیگر این‌که انتشارات برج از معدود موسساتی است که کتاب‌ها را با قرارداد بین‌المللی و با رعایت حقوق کپی‌رایت، به‌صورت انحصاری از ناشران و موسسات خارجی خریداری می‌کند و حق نشر هر کتاب این موسسه، محفوظ است.

تاریخچه و نقاط تمایز انتشارات برج

نشر برج در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و هم‌اینک به مدیریت پانته‌آ دخیلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. لازم به اشاره است که انتشارات برج به عنوان شعبهٔ بزرگسال انتشارات هوپا شناخته می‌شود و در زمره ناشران خصوصی ایران به شمار می‌رود و برخلاف مدت کوتاه فعالیت خود، توانسته به جایگاه مناسبی در میان علاقه‌مندان کتاب و منتقدان حرفه‌ای دست پیدا کند. با وجود این که تعداد کتاب‌های منتشر شده این ناشر هنوز به عدد بالایی نرسیده، دلایل مختلفی برای رسیدن به محبوبیت فعلی آن وجود دارد، از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع موضوعی

بسیاری از ناشران ترجیح می‌دهند در یک حوزه به صورت متمرکز کار کنند و دچار پراکندگی موضوعی نشوند. اما برخی دیگر مثل انتشارات برج درست در نقطه مقابل این رویکرد قرار می‌گیرند. چنین تصمیمی اگر با یک پشتوانه منطقی اتخاذ شده باشد، می‌تواند باعث جذب مخاطبان بیشری شود.

در میان کتاب‌های نشر برج می‌توان از رمان‌های قدیمی‌تر مثل دراکولا تا رمان‌های معاصر مثل حالا می‌بینید چه سرعتی داریم و یا فقط یک طاعون ساده را یافت. از ادبیات ترسناک تا داستان جنایی و رمان عاشقانه نیز برای خوانندگان در دسترس قرار گرفته است. همچنین علاوه بر رمان و ادبیات، ردی از حوزه‌های تاریخ، فلسفه، مطالعات زنان و موضوعات اجتماعی نیز در آثار چاپ شده انتشارات برج قابل مشاهده است.

گستردگی جغرافیایی

همه می‌دانیم که ملیت و خاستگاه جغرافیایی یک نویسنده می‌تواند چه تاثیرات مهمی بر طرز تفکر و جهان‌بینی او بگذارد. به همین دلیل است که کتاب‌هایی برآمده از ملت‌های مختلف، هر کدام فضای خاص و خوانندگان ویژه خود را دارند. در کتاب‌های انتشارات برج، وسعت و تنوع جغرافیایی به خوبی لحاظ شده است. قلمرو این ناشر جوان از آلمان و ایرلند و بریتانیا گرفته تا آمریکا و روسیه و چین و مراکش گسترده شده که هرکدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

گرافیک، کیفیت چاپ و فعالیت‌های دیجیتال

کتاب‌های انتشارات برج در قفسه‌های کتابفروشی‌ها جلب توجه می‌کنند و این به خاطر تنوع بصری و همچنین کیفیت خوب چاپ و کاغذ است که می‌تواند مخاطبان را راضی نگه دارد. همچنین علاوه بر نسخه‌های چاپی، برخی از کتاب‌ها نیز در فرمت دیجیتال در فروشگاه‌هایی مثل طاقچه برای خرید در دسترس قرار دارند. نکته مثبت دیگر، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی توسط این نشر است که توانسته مخاطبان را در تعاملی فعال با خود نگه دارد.

همکاری با مترجمان حرفه‌ای

ترجمه شبیه پلی عمل می‌کند که می‌تواند مخاطب را به معنای واقعی اثر برساند. قطعا هرچقدر مترجم بهتر و کارآزموده‌تر باشد، پل مستحکم‌تر و اطمینان خواننده به متن برگردانده‌شده بیشتر خواهد بود. انتشارات برج در گزینش مترجمان خود به خوبی عمل کرده و نتیجه نهایی کتاب‌ها از این منظر کاملا قابل قبول است.

کتاب‌های برگزیده انتشارات برج

برخی از کتاب‌های این نشر با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبان روبرو شده و در مدت کوتاهی به چاپ‌های بعدی رسیده. معرفی این آثار می‌تواند به شما در انتخاب بهترین کتاب کمک کند:

آیشمن در اورشلیم

اگر به خواندن روایت‌های تاریخی به ویژه جنگ جهانی دوم علاقه دارید، مطالعه این کتاب را شدیدا به شما توصیه می‌کنیم. آیشمن در اورشلیم نوشته هانا آرنت، متفکر و فیلسوف سیاسی نامدار آلمانی است که روایت دادگاه و محاکمه آدولف آیشمن از افسران جنایتکار نازی ملقب به قصاب اروپا را به رشته تحریر درآورده. مهم‌ترین پرسشی که آرنت در این کتاب مطرح می‌کند، در باب ذات شرارت است. این کتاب انتشارات برج در میان خوانندگان جدی حوزه‌های فلسفه سیاسی و تاریخ با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است. اگر دوست دارید تفکرات خود را به چالش بکشید این اثر انتخابی مناسب برای شماست.

تدفین پارتی

رمان تدفین پارتی نوشته لودمیلا اولیتسکایا نویسنده اهل روسیه است. هسته اصلی این کتاب، مفهوم مهاجرت است: یک نقاش روس که در نیویورک مشغول دست و پنجه نرم کردن با مرگ است. عموما ادبیات مهاجرت از آن دسته موضوعات چالشی است که می‌تواند نوع نگاه ما به بسیاری از مسائل را تغییر دهد. حالا در نظر بگیرید که نویسنده، در کانون اتفاقات سال‌های پس از جنگ جهانی و همچنین فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قرار داشته و مهاجرت، نه فقط مهاجرت فیزیکی و جغرافیایی بلکه نوعی از مهاجرت ذهنی را نیز تجربه کرده است. قطعا خواندن تدفین پارتی با چنین پس‌زمینه‌ای به همراه استعاره‌های مختلف می‌تواند ذهن شما را تا مدت‌ها به خود مشغول نگه دارد.

عدالت

این کتاب جزو رمان‌های جنایی انتشارات برج است که توسط نویسنده و نمایشنامه‌نویس شهیر سوییسی، فردریش دورنمات به تحریر درآمده است. معمولا بسیاری از افراد به رمان‌های جنایی آنچنان که باید توجه نمی‌کنند و آنها را جزو ادبیات جدی و متفکر به حساب نمی‌آورند. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار دارید، مطمئنا با خواندن رمان عدالت نظرتان در این مورد تغییر خواهد کرد. داستان با یک قتل بسیار ساده آغاز می‌شود و قاتلی که در ملا عام و جلوی چشم همه، شخصی را می‌کشد. بدون هیچ رمز و راز و تعلیقی! اما اگر اجازه بدهید داستان جلو برود، سر و کله یک وکیل جوان و آس و پاس به ماجرا باز می‌شود که چرخش‌های عجیبی را در روند داستان ایجاد می‌کند. همچنین شما با مسائل و پرسش‌هایی بنیادین و فلسفی در باب عدالت در این کتاب روبه‌رو خواهید شد. پس این نوشته دورنمات را دست کم نگیرید.

تادیب

اگر بارها و بارها روایت‌های اردوگاه‌های کار اجباری در دوران جنگ جهانی را شنیده‌اید و دلتان می‌خواهد تجربه‌های جدیدی فراسوی اروپا را بخوانید، تادیب، از مجموعه رمان‌های ملل انتشارات برج به قلم نویسنده عرب طاهربن جلون می‌تواند شما را با جهانی جدید و جنس تازه‌ای از درد و رنج آشنا کند. داستان یک جوان مراکشی که به خاطر فعالیت‌های سیاسی خود به کار اجباری در یک اردوگاه محکوم می‌شود و جدا از رنج جسمی، از نظر روحی تحقیر می‌شود.

به ناشران جوان اعتماد کنید

بسیاری از ما سال‌هاست که خواننده‌های دائمی و پروپا قرص ناشران قدیمی‌تر هستیم. ممکن است به دلایل بسیار مختلف مثل کیفیت نامناسب بسیاری از ترجمه‌های موجود در بازار، سخت‌تر به ناشران نوپا اعتماد کنیم. اما حقیقت این است که بسیاری از ناشران تازه‌کار مثل انتشارات برج می‌توانند تجربه‌های بسیار بدیع و بی‌نظیری را به ما هدیه کنند.

کتاب‌های پرفروش برج

کتاب‌های جدید برج